سخت افزار

آیا می دانید KVM سوییچ چیست؟

آیا می دانید KVM سوییچ چیست؟

کی وی ام سوئیچ مربوط به سه کلمه، کیبورد، ماوس و سوئیچ می شود که البته گاهی به نام سوییچ الکترونیکی یا پی سی سوییچ نیز خوانده می شود. در این بخش به طور کامل با KVM سوییچ آشنا خواهیم شد. با طیف نیوز همراه باشید… .

کی وی ام سوئیچ چیست و چه وظیفه ای دارد؟

حتما تا به حال بارها عبارت دیتا سوییچ و کلمه سوییچ را شنیده اید. در این بخش باید بگوییم KMV سوییچ با این دو مفهوم متفاوت است. وظیفه اصلی این سوییچ الکترونیکی این است که چند کامپیوتر را به وسیله یک کنسول که شامل کیبورد و مانیتور و ماوس می شود، کنترل، سوییچ و مدیریت کند.

وقتی که کامپیوتر یا سروری میخواهد لود شود سیستم عامل به طور اتوماتیک سیگنالهای مرتبط با ماوس و کیبورد را شناسایی می کند. پس از برقراری اتصال توسط سیستم عامل، مانیتور بوت آپ شدن را نمایش می دهد. فرآیند بوت آپ کاملا به ماوس و کیبورد مرتبط می باشد. حالا تصور کنید که در یک سازمان چندین رایانه و سرور دارید و هرکدام به تعداد نیاز به ماوس و کامپیوتر خواهند داشت که این یعنی لزوم وجود یک فضای بسیار زیاد و صرف هزینه بالا. اینجاست که KVM سوییچ کمک می آید و از مصرف هزینه های بالا و اشغال فضای زیاد جلوگیری کرده و شرایط را مدیریت می کند

خرید پی سی سوییچ و نکات مربوطه‌

قبل از خرید سوییچ الکترونیکی دقت داشته باشید که قصد کنترل چند سرور یا رایانه را دارید. اگر تعداد درگاه های کی وی ام سوئیچ کم باشد، شرایط استفاده راحت تری دارند و نیاز به نصب نرم افزار یا برنامه ی خاصی ندارند و وجود هات کی ها مدیریت به سادگی انجام پذیر خواهد بود. همچنین با خرید این KVM سوییچ ها احتیاجی به منبع تغذیه جداگانه هم پیدا نخواهید کرد و برق از طریق کامپیوتر تأمین می شود.

چنانچه شرایط و نحوه کاری شرکت شما ایجاب کند، می توانید پی سی سوییچ های با تعداد درگاه های بیشتر و با وضعیت تکنولوژی بهتری خریداری کنید که بتوان آن را در رک تنها با اشغال فضای یک یا دو یونیت نصب کرد. این مدل می تواند از آی پی به جهت کنترل و مدیریت سرور بهره مند شوند و علاوه بر این حتی وضعیت توزیع برق و روشن و خاموش کردن برق را از دور کنترل کرد.

آشنایی با مفهوم درگاه یا پورت

تعداد درگاه های موجود در یک دستگاه پی سی سوییچ نشان دهنده تعداد رایانه یا سرور هایی است که می توانند به این دستگاه وصل شوند. برای مثال اگر یک کی وی ام سوییچ دارای چهار پورت باشد یعنی می تواند با یک کنسول شامل یک ماوس و مانیتور و کیبورد، چهار سرور یا رایانه را کنترل و مدیریت کند.

تعداد درگاه های معمول در این دستگاه ها 2،4،8، 16 و 32 پورت است که چنانچه کامپیوترها و سرور ها بیشتر از 32 عدد شوند می توان از روش های کمکی Cascade و Daisy chain برای اتصال رایانه ها و سرور ها استفاده کرد.

KVM سوییچ

بیشتر بدانیم…

همانطور که در بالا نیز اشاره شد هدف اصلی KVM سوییچ کار با چند سرور یا کامپیوتر تنها به وسیله یک کنسول است که این کار را با دریافت همزمان سیگنالهای ماوس و کی بورد و بدون اثر گذاری بر نحوه کارکرد سی پی یو در زمان سوییچینگ انجام می دهد.

کی وی ام سوییچ در صورتی بسیار استاندارد و مناسب است که کیفیت تصویر پایداری ایجاد کند، قابلیت پشتیبانی از انواع سیستم عامل ها و پلتفرم ها را داشته باشد و بتواند برقراری ارتباط خود را با هر نوع برندی از ماوس و کیبورد محفوظ نگاه دارد.

آشنایی با مفهوم پورت سی پی یو

درگاه هایی که روی سوییچ الکترونیکی نصب می شوند پورتذسی پی یو نام دارند. این پورت ها در واقع ورودی ماوس و مانیتور و کیبورد به پی سی سوییچ هستند. برخی از این دستگاه ها که امکان انتقال صدا دارند، دارای درگاه های میکروفن و اسپیکز نیز می باشند.

بررسی شرایط مختلف

روی یک دستگاه سوییچ الکترونیکی دست کم دو پورت می تواند موجود باشد، چندین پی سی سوییچ که باهم لینک شوند می توانند تا ماکسیمم چهار هزار سرور را کنترل و مدیریت نمایند. اگر تعداد سرور ها یا کامپیوتر ها زیاد شود شرایط تکنولوژیکی قوی تری لازم است تا سازگاری با سیگنالهای ورودی و خروجی مختلف قدرتمند تر و سطح بالاتری انجام شود. در چنین شرایطی وضعیت مدیریتی باید پیشرفته تر شود و از سیستم کنترل از دور و سیستم امنیتی پیشرفته و بخش بندی های چند گانه میبایست انجام گیرد.

با توجه به اینکه خریداری پی سی برای کاربر شخصی و خانگی چندان بالا نیست، حتی این کاربران نیز برای شرایط و وضعیت آسانتر و بهتر از KVM سوییچ ها استفاده می کنند. ناگفته نماند این دستگاه در راستای پاسخگویی به نیازهای بازار، کارکرد و طراحی های ابتکاری و خلاقانه، ارائه ویژگی های جدید و قابل استفاده برای کاربران جدید و قدیم بصورت پویا و دائمی در حال به روز رسانی و تکامل است

پیشتر استفاده از KVM سوییچ در مراکز داده ها و یا سرور روم ها بود. یک سرور روم نهایت تا 32 سرور را شامل می شود و دیتا سنتر ها نیز تا صد سرور را در خود جای می دهند.


به طور کل KVM سوییچ ها در سه گروه مختلف دسته بندی می شوند:

1. SOHO یا PC سوییچهای خانگی یا شرکت های کوچک
2. SMB یا PC سوییچ های کمپانی های با کسب و کار معمولی و متوسط
3. PC سوییچهای کمپانی ها و سازمان های بزرگ با فرآیند ها و تکنولوژی های پیشرفته.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: red runtz strain
  2. بازتاب: qiuqiu99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا