بازیتازه های فناوریهوش مصنوعی

بررسی بازی CTR Nitro-Fueled همراه + ویدئو

CTR دوباره شکوفا شد. بررسی بازی CTR Nitro Fueled همراه

چند سال پیش که تقریبا مثل الان در هر خانه ای یک کنسول بازی پیدا نمیشد، هم سن و سالان ما به گیم نت ها رجوع می کردند و در جمع صمیمی و دوستانه ای که آنجا بود مشغول بازی های متنوع پلی استیشن می شدند. در آن میان بازی درخشان، چیزی نبود جز بازی Crash Bandicoot یا همان سی تی آر معروف، که البته امروزه پس از گذر از راه های پرپیچ و خم شکل و نامی جدید به خود گرفته و با عنوان CTR Nitro-Fueled در اختیار عموم قرار گرفته است.

چرا مدتی از CTR خبری نبود؟

CTR Nitro-Fueled
بازی محبوب سی تی آر ابتدا با هدف رقابت با یک بازی دیگر روی کار آمد. اما پس از پیشرفت و رشد بیشتر و جذب مخاطبین زیاد خود رقیبی برای سایرین قلمداد شد. مسیرهای ویژه و خاص ماشین سواری با کاراکتر های دوست داشتنی و ویژگی های متنوع در قسمت های مختلف بازی دلیلی بود برای جذب هر چه بیشتر مخاطبین. اما تنها با یک اتفاق غیرمنتظره ورق کاملا برگشت. شرکت Sony حق امتیاز این بازی را به یک کمپانی دیگر فروخت و قدرتنمایی CTR را از او گرفت. اما سرانجام پس از چندین سال خاموشی، این بازی بازسازی شد و با نام CTR Nitro-Fueled روی کار آمد.

آیا سی تی آر جدید هم مثل گذشته جذابیت دارد؟

CTR Nitro-Fueled
طی سالها گذر زمان، CTR Nitro-Fueled با کیفیت تصویر و جذابیت های دیداری و ویژگی های گرافیکی بسیاری پای در مسیر پیشرفت گذشته و به سرعت همراه با پیشرفت تکنولوژی گام برداشته است. در طول مسیر زمین مسابقه جزئیات جذاب و ریزی به چشم میخورد که لذت مسابقه را دوچندان میکند. دنیای انیمیشنی که در طول بازی مشاهده می شود روحی تازه بدان بخشیده و آنرا بیش از پیش دوست داشتنی کرده است. ابزار و وسایل بکار رفته و صحنه های منفجر شدن در قسمت های مختلف بازی به شکل حرفه ای بازبینی و طراحی شده اند. همچنین برخورد ماشین ها و تصادف ها بسیار خیره کننده و سینمایی وار ترسیم شده.

دو نکته منفی

انتظار میرفت برای ورود به هر مرحله زمان کوتاه تری صرف شود. تنها ایرادی که می توان به CTR Nitro-Fueled گرفت؛
همان تایم بارگذاری برای داخل شدن به هر مسابقه است که کمی طولانی بنظر می رسد. نکته ی دیگر تعداد فریم هاست.
قطعا این بازی می توانست 60 فریم داشته باشد اما این یک ایراد نیست. چرا که هیچ نقص و کمبودی در طول بازی با وجود سی فریم بودن مشاهده نمی شود. حتی شاید افزایش تعداد فریم باعث کم شدن کیفیت گرافیکی می شد. در این بازی هیچ گونه کم و کاستی در فریم مشاهده نشده است.

نکته منفی دوم

CTR Nitro-Fueled
ایراد دیگری که به این بازی وارد است، استفاده از هوش مصنوعی است کخ باعث شده در مسابقات چند نفره کمی اذیت کننده شود. در گذشته شاید برای نسل ما قابل قبول بود که نتوانیم چندین دور متوالی نفر اول باشیم. اما امروزه با یپشرفت علم دنیای بازی این نکته که نتوان در سه دور پشت سر هم اول ‌شد کمی منزجر کننده است. در بازی CTR Nitro-Fueled متاسفانه به هیچ طریقی نمیتوان در هر سه دور رقیب را شکست داد و اول شد.

ویژگی های داخل مسابقه

بازی CTR Nitro-Fueled سی و یک مسیر مجزا دارد. این مسیر ها و جزئیات و ویژگی های متنوع به خصوص برای طرفداران قدیمی بسیار دلنشین خواهد بود. تمام مسابقات معمولی و میدان های خاص مبارزه مثل نسخه ی اصلی هنوز پابرجا هستند. تنها تفاوت در بازی های چند نفره ی آنلاین است. در صورتی که نتوانید به صورت آنلاین با هفت رقیب دیگرتان بازی کنید؛ بازی به طور خودکار رقبا را آماده ی مسابقه میکند. پس نگران تنوع بازی نباشبد.

سیر تحول

از روزی که این بازی روی پلی استیشن عرضه شد تا به امروز دو دهه گذشته است. در طول این مدت نسخه های مختلفی از ماریو کارت و سونیک کارت ارائه شد.

اما آیا حالا که ماریو کارت، سردسته ی قدرتمند حضور دارد آیا این بازی قدیمی هنوز جذاب است؟

حال و هوای خاصی که در این مسابقه پیش روی گیمرهاست و حس سرعت بالا جذابیت این بازی را از بین نخواهد برد.
استدیو بنوکس تمام جذابیت های این مسابقه را حفظ کرده و تلاش کرده با یک بازسازی فاخر و فوق العاده نسل جدید را نیز به خود جذب کند. در مسابقه ی CTR Nitro-Fueled می توان با کمک دریفت یا پاور سلاید سرعت را افزایش دهید.
در نسخه جدید گیمر باید سرعت بالا را با توجه تمام و دقت فعال کند.

چگونه سرعت بگیرم؟

CTR Nitro-Fueled

در طول بازی CTR Nitro-Fueled در پلی استیشن چهار، شما می توانید در مسیرهای سخت و یا هر شرایطی که نیاز به سرعت داشتید، از کلید های R1 و L1 استفاده کنید تا Drift فعال شود. پس از اینکه علایم خاص در پایین صفحه و سمت راست نمایان شدند و پس از اینکه دود اگزوز ماشین و آماده حرکت شدن چرخ ها را دیدید، از دریفت جهت مخالف استفاده کنید. با این کار بصورت لحظه ای سرعتتان افزایش پیدا می کند. با سه بار تکرار این کار می توانید ه بار سرعتتان را بالا ببرید.

قطعا مطالعه تئوری بازی نمی تواند صد در صد جزئیات بازی را روشن سازد.

با کمی تمرین و بازی می توانید به این بازی اعتیاد آور مسلط شوید. برنده و بازنده در دو بخش آنلاین و یک نفره معین می شود.
همین نکته CTR Nitro-Fueled را جذاب کرده است. وسایل جنگ و دفاع ها، موشک ها و بمب ها، همه و همه همان نسخه قدیمی هستند و بینوکس هیچ تغییری در این ابزار ایجاد نکرده است.

بازی و سینما

این بازی مهیج با داستان های متنوعی که دارد فضایی ایجاد می کند که دیگر حتی اگر بخواهید، نتوانید از بازی CTR Nitro-Fueled خسته شوید. دکتر نیترو اکساید همچنان تصمیم دارد با نفر اول رقابتها، رقابت کند و اگر این اتفاق رخ ندهد، همه جا را کهکشانی میکند.

حالات بازی

اگر قصد دارید درست مثل گذشته بازی را پیش بگیرید، میتوانید یک کاراکتر را انتخاب کنید و با یک درجه سرعت و با یک روال، کل مراحل بازی را پشت سر گذارید. اما اگر میخواهید هیجان و جذابیت های بازی CTR Nitro-Fueled را بالا ببرید استودیو بینوکس این مجال را ایجاد کرده. از قسمت تنظیمات پیشرفته حالت Nitro Fueled را انتخاب کنید تا بتوانید درجه سختی و آسانی بازی را تغییر دهید و سرعت را کنتر کنید. همچنین می توانید کاراکتر ها را نیز عوض کنید.
شرکت سازنده کاملا هوشمندانه عمل کرده و با حفظ حالات مختلف نسخه قدیمی و افزودن ویژگی های جذاب جدید هر دو نسل گذشته و امروز را وابسته خود سازد.

کاراکتر ها و ماشین ها

CTR Nitro-Fueled
تعداد شخصیت ها و کاراکتر های این بازی به 26 عدد میرسد. که هرکدام از آن ها، چرخش، شتاب و سرعت عمل متفاوتی باهم دارند.
اسکین های متنوع و مخصوص برای هر کاراکتر در CTR Nitro-Fueled نیز مخاطبان را میخ کوب بازی خواهد کرد.
شما همچنین می توانید پیش از شروع بازی ماشین مسایقه خود را طراحی کنید. رنگ آن را تغییر دهید. برچسب بزنید. و حتی به چرخ های ماشین تنوع دهید. می توانید درست همان چیزی را بسازید که رؤیای آن را دارید.

در نهایت

دو ایراد بررسی شده از جمله سرعت طولانی بارگذاری و سیستم هوش مصنوعی قطعا وارد است اما در CTR Nitro-Fueled همچنان روح اصلی بازی پابرجاست و باکمک شخصی سازی های گوناگون و بخش های آنلاین و تنوع در ظاهر و کیفیت همچنان بازی محبوب و پرطرفدار است.

مشاهده بررسی ویدئوی CTR Nitro-Fueled

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. بازتاب: 다시보기
  2. بازتاب: Kardinal Stick
  3. بازتاب: 1688upx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 2 =

دکمه بازگشت به بالا