اینترنت و شبکهفناوری

راهکار های بهبود کیفیت عملکرد سیستم سرمایشی مرکز داده

بهینه سازی سیستم سرمایشی دیتاسنتر

راهکار های بهبود کیفیت عملکرد سیستم سرمایشی مرکز داده

بر اساس تحقیقات و تجریبات کمپانی فرانسوی FlaktGroup که سال ها در رابطه با تعمیرات و نگهداری سیستم سرمایشی مرکز داده انجام شده است راهکارهای مختلفی بابت بهینه سازی سیستم سرمایشی ارائه شده است که در این بخش به چند مورد پرداخته ایم. با طیف نیوز همراه باشید… .

شارژ صحیح قسمت های مختلف

شارژ کولر های نصب شده در سیستم سرمایشی مرکز داده اهمیت زیادی دارند که توجه و تعمیر و تعدیل آنها تنها با روش های قدیمی و اندازه گیری های کنونی پاسخ گوی رفع مشکلات نیست و میبایست از روش های جدید مثل سوپر هیت و ساب کولد با نظارت های مهندسی استفاده کرد.

ابزار ها و برنامه های نگهداری و سرویس دهی سیستم سرمایشی مرکز داده در شرکت های مختلف باهم تفاوت دارند و متناسب با نیاز های دیتاسنتر می باشند.

نظافت

کویل های کندانسورها با توجه به نوع کثیفی کویل ها به سه روش زیر تمیز و پاکسازی می شوند.
استفاده از مواد شیمیایی، برس زدن یا شست و شوی با فشار

این کار بسیار ساده است ولی باوجود ساده بودن بسیاری از تکنیسین های سیستم سرمایشی مرکز داده آن را نادیده می گیرند و درنتیجه مشکلاتی در دیتاسنتر به وجود می آورند، چراکه دریچه کویل ها بسته می شود و فشار هوا موجب خرابی سیستم سرمایشی مرکز داده می شود

تعویض فیلتر ها و سیلندرها

در هر دوره مشخصی باید برخی قطعات مثل سیلندر ها و فیلتر ها تعویض شوند. با وجود سیلندرهای مرطوب کننده قبلی و عدم تعویض آنها کارایی سیستم کاهش پیدا کرده و و مصرف انرژی و هزینه ها زیاد می شود. فیلتر های هوا نیز برای عدم ایجاد هزینه ها خرابی باید هر دو سال یک بار تعویض شوند.

پشتیبانی

در روال عادی باید یک یا دو واحد پشتیبانی برای هر سیستم سرمایشی در دیتا سنتر وجود داشته باشد و واحد های پشتیبانی باید بتوانند در شرایط لزوم به مدار وارد شوند و روند خنک کنندگی سیستم را انجام دهند.

در بعضی دیتاسنتر ها وقتی فشار بار کاری روی یک سیستم سرمایشی مرکز داده رؤیت می شود، برای برداشتن بار کاری از روی یک بخش، واحد های روشن می شوند و کل بار روی سیستم های دیگر نیز توزیع می شود. با این کار طول عمر واحد سرمایشی اصلی افزایش میابد. پس از کاهش فشار بار کاری می توان دوباره بخش های اضافی و پشتیبانی را غیر فعال کرد.

سیستم سرمایشی مرکز داده

امنیت

امنیت هر واحد سیستم سرمایشی مرکز داده به مدیریت و کنترل یک بخش پشتیبانی احتیاج دارد تا امنیت لازم برای آنها تأمین شود چراکه بخش های زیرساختی دیتاسنتر ها، اخیرا به هدف بزرگی برای تخریب تبدیل شده اند. سیستم های سرمایشی جهت کنترل و مدیریت به کل زیر ساخت های فناوری اطلاعات متصل شوند. در نتیجه می توان بعضی از قانون های محدود سازی دسترسی را اجرا کرد.

منبع تغذیه

اختلال و قطعی در منبع تغذیه یعنی از کار افتادن تمام قطعات مرتبط دیگر، در نتیجه حتما باید یک منبع تغذیه دیگر نیز برای سیستم در نظر گرفته شود و یا همه بخش های سرمایشی را به منبع تغذیه سراسری وصل کرد.

در هر دیتاسنتر باید باتوجه به نوع طراحی و معماری که دارد باید منابع تغذیه ای همچون ژنراتور، UPS، سیستم برق رسانی جایگزین و موارد اینچنینی را در نظر بگیرد تا حتی ثانیه ای دچار قطعی نشود.

توجه به شرکت های سازنده

زیر ساخت ها تنها در صورتی کارایی بالایی خواهند داشت که یک تیم قدرتمند پشتیبانشان باشند. نه تنها قطعات و سیستم ها باید بهترین باشند بلکه نگهداری و سرویس دهی های بعدی شرکت های سازنده نیز اهمیت زیادی دارد و به صورت دوره ای باید بازرسی شوند. اما گاهی تکنیسین ها خود آموزش لازم را نمیبینند و سرویس دهی و پشتیبانی نیز خوب انجام نمی شود. پس انتخاب معتبرترین برندها قدم اول در تهیه یک سیستم سرمایش مرکز داده می باشد

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. بازتاب: sbo365
  2. بازتاب: uniccv
  3. بازتاب: vigrx
  4. بازتاب: 다시보기
  5. بازتاب: BAUC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا