اینترنت و شبکهفناوری

آیا پچ پنل فیبر نوری را می شناسید؟

آیا پچ پنل فیبر نوری را می شناسید؟

پچ پنل فیبر نوری دارای قسمت هایی برای اتصال تجهیزات الکترونیکی و در کل محلی برای اتصالات پچ کورد های فیبرنوری می باشد. در ادامه به انواع مختلف این ابزار تخصصی خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

نقش این ابزار در شبکه چیست؟

پچ پنل فیبر نوری در واقع باعث می شود تا کابل ها از نظم و آرایش خاصب برخوردار شودند. این نقش را با جایگیری پچ کورد و یا تغییر مدار سیگنال انتخاب شده انجام می دهد و در نتیجه دیگر نیازی به استفاده ابزار پرهزینه تقسیم جریان برق نخواهد بود. این پچ در واقع برای مراقبت از فیبرنوری لخت شده و همچنین سیم ها استفاده می شود. علاوه بر این ها نقش مراقبت بخش های مختلف جهت وصل شدن کریمپت و دیگر ابزارات اتصال دهنده و کانکشن ها به وسیله آداپتور فیبر نیز دارد. در صورتی که از این جعبه ارزشمند استفاده نمی شود می بایست همه کانکتور ها، پچ کورد ها، آداپتور ها و سیم های فیبر نوری از هر گونه‌ گردوخاک و آلودگی محافظت شوند.

از خصوصیات مثبت این وسیله نظم دهی و سازمان دهی به تجهیزات مربوط و کمک به سیم کشی فیبرنوری می باشد. در این جعبه ترمینال ها و فیش های ویژه ای تعبیه شده است که جهت کابل کشی های مسافت طولانی و همچنین برای سیم های دائمی تعبیه شده اند. یکی از تعاریف دیگر که برای پچ پنل فیبر نوری بکار برده می شود این است که، اتصال دهنده ای است که با وصل کردن پنل های رایانه های مختلف یک شبکه محلی یا LAN را به شبکه وسیعتر به نام WAN مرتبط می سازد.

دسته بندی پچپنل های فیبرنوری طبق نحوه وصل کردن آن ها به دو دسته تقسیم می شوند. 1. دیواری و 2. رک مونت

Wall mounted یا دیواری

پچ پنل فیبر نوری دیواری مدلی است که دوازده فیبر را در خود جای می دهد. اگر چنانچه بيش از این تعداد نیاز باشد یا می توان یک پنل مخصوص تعداد فیبر بالا طراحی کرد و یا یک جعبه اتصال دهنده دیگر را وصل نمود.
به طور کل حداکثر 144فیبر در این نوع پچپنل قابل اتصال هستند.
این نوع جعبه با کمک پیگتل، آداپتور و پچ کورد توزیعات فیبرنوری را اتصال می دهد. همچنین باعث محافظت از اتصالات کابل و پیگتل ها می شود. محل نصب نیز روی دیوار های داخلی و تراس می باشد.

Rack mounted یا رک مونت

پچ پنل فیبر نوری رک مونت دسترسی به تجهیزات داخلی را با طراحی کشویی که دارند آسان می کنند. کابل ها و ابزارات داخل این پچ به شکل خوابیده و افقی قرار می گیرند. مواردی که در این پچپنل استفاده می شوند عبارتند از: درگاه آداپتور فیبرنوری و مدل های مختلف سینی هایی که در درون این جعبه از قبل نصب شده اند و مواردی دیگر. مانند مدل دیواری، این مدل را نیز می توان مهندسی سازی و طبق شرايط مورد نیاز دوباره طراحی کرد. علاوه براین کاربرد دیگر این اتصال دهنده توزیع، بستن و یا اتمام توزیع کابل ها و سازمان دهی و اتصال لینک ها می باشد. این پچ پنل پس از نصب ثابت است و به سادگی تغییر وضعیت نمی دهد و جعبه ای پر از امنیت برای پچ کورد ها، آداپتور ها و پیگتل ها می باشد.

دسته بندی از لحاظ عملکرد و کاربرد

Loaded

جهت اتصال در استاندارد نوزدهم رک این وسیله طراحی شده است و یک حفاظ فوق العاده محسوب می شود. در قسمت خلفی پچ پنل فیبر نوری به منظور مراقبت در برابر ضربات و آسیب دیدگی ها از واشرهایی از جنس پلاستیک استفاده شده است. جالب اینجاست که هر کدام از این پچپنل ها سیستم طراحی و آرایشی مخصوص به خود را دارند و خود دارای تجهیزاتی مثل، بست، کریمپ، کابل، پیچ و همچنین نحوه نصب جداگانه و منحصر به فرد دارند.

Swing out

یک نمونه قدرتمند و کم وزن پچپنل های فیبرنوری Swing out می باشند که جهت نصب و فعال شدن، فیبرهای نوری تا استاندارد چهل و هشت کر دیزاین شده اند. جالب است بدانید به جای مفصل فلزی پرهزینه می توانید از این پچ پنل فیبر نوری استفاده کنيد. دیزاین بخش کاست پایینی به نحوی است که، دسترسی به فیبرها ساده خواهد بود و اتصالات به راحتی مدیریت می شوند. همه آداپتور هایی که در صفحه جلویی استفاده می شوند نیز شش یا دوازده آداپتور دوتایی و دوازده آداپتور تکی، هستند که خیلی ساده می شود مکانشان را جا به جا کرد.

ثابت

پچ پنل فیبر نوری ثابت استاندارد نوزده رک مونت دارد و جهت وصل نمودن بیست و چهار کر فیبرنوری به طور معمول کاربرد دارد. سایز جهت راه اندازی و نصب متغیر و بر طبق قلاب نصب می باشد.، اندازه کل قالب بیرونی غیر قابل تغییر است. استفاده از این نمونه ها بسیار ساده تر است جون گنجایش بیشتری دارد و مدیریت کابل ها در آن ساده تر است و همانطور که از اسمش پیداست فیکس است و کشویی نمی باشد جهت دسترسی سریعتر نمونه اسلاید اوت یا همان کشویی پیشنهاد می شود.

دستگاه پر ظرفیت

پچ پنل فیبر نوری پر ظرفیت می تواند مقدار زیادی کانکتور و نقطه جوش را در خود جای دهد. همچنین تعداد پنل های آداپتور به حداکثر مقدار خود می رساند. به نحوی که با آداپتور کم وزن نوع ال سی می توان تا نود و شش کر فیبرنوری را ترمینه کرد و اتصال داد. کاست کشویی در این جعبه پرظرفیت آن را خاص و زیبا کرده و باعث می شود از پخش بیش از اندازه فیبر نوری جلوگیری شود. نحوه جداسازی کابل ها نیز در این پچپنل بسیار جالب توجه است و از نظر عدم تحمیل فشار به کابل ها بسیار ارزشمند است.

نمونه ترکیبی

این پچ پنل فیبر نوری با استاندار نوزده و بیست و سه از جوش فیوژن و اتصالات سیم ها در یک بخش پشتیبانی می کند. این پچپنل در قفسه و همچنین کشوی فوقانی ترمینه می گردد قسمت تحتانی نیز، مکان فیوژن ها می باشد. در نتیجه خیلی راحت از جلو به همه تجهیزات دسترسی خواهیم داشت. قسمت های تهی نیز برای افزودن موقعیت پانل می باشند.

Signature

با کمک این دستگاه می توانید پچ پنل فیبر نوری را ماژول ها یا پنل های آداپتور مختلف متصل کنید و خیلی ساده با سیستم وفق دهید. دیزاین این پچپنل به گونه ای است که می توانید با وصل شدن طیف وسیعی از کاربرد های فیبر و ماژول های مختلف سازگار است. در نتیجه فقط با تغییر یک قطعه می توان به هر یک از این حالات تنظیمات دست پیدا کرد. طراحی این جعبه به گونه ای است که سیم فیبرنوری با امنیت کامل و بدون بروز خطر و خدشه به شعاع خمش، مسیرش را ادامه دهد.

ال جی ایکس

پچ پنل فیبر نوری LGX پشتیبان کاست های به هم متصل است. راهکار های اتصالی در آن مشابه پچپنل فیبرنوری پرظرفیت می باشد. همچنین دارای سخت افزار نصب جهانی جهت نگاه داری از کاست ال جی ایکسی که در آن ترمینه شده است، می باشد. در نتیجه هم در تایم نصب کردن و راه انداری نمودن صرف جویی می شود و هم عملکرد فضای شبکه را به ماکسیمم مقدار خود می رساند.

امتیاز 4 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫59 نظرها

  1. بازتاب: beretta schusswaffen
  2. Howdy! I could have sworn Iíve been to your blog before but after browsing through many of the articles I realized itís new to me. Anyhow, Iím certainly happy I came across it and Iíll be book-marking it and checking back frequently!

  3. Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I am encounteringtroubles with your RSS. I don’t know why I can’t join it.Is there anybody getting the same RSS problems?Anyone that knows the solution can you kindly respond?Thanks!!

  4. بازتاب: source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا