آموزشآموزش کامپیوتر

آشنایی با مفهوم ادان دامین، پارک دامین، ساب دامین و بررسی تفاوت ها

آشنایی با مفهوم ادان دامین، پارک دامین، ساب دامین و بررسی تفاوت ها

در این بخش ازطیف نیوز به بررسی دامنه هایی که قابلیت استفاده در هاست دارند، از جمله، ادان دامین، پارک دامین، ساب دامین و تفاوت های آنها میپردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

کاربران نه چندان حرفه ای و تازه کار اغلب هنگام انتخاب دامنه مناسب با زمینه فعاليت هاست،خود، سردرگم می شوند و انتخاب یکی از آنها بدون تسلط بر تفاوت ها و مفاهیم اولیه برای آنها دشوار خواهد بود. در ادامه این بخش از طیف نیوز قصد داریم به بررسی مفاهیم ادان دامین، پارک دامین، ساب دامین بپردازیم تا بتوانید به تفاوت های آن سه نیز تسلط پیدا کنید.

دامنه اصلی سایت به چه معناست؟

دامنه اصلی مسیری است برای لاگین به اکانت میزبانی سایت شما. در واقع اکانت شما به وسیله نام دامنه اصلی شناسایی می گردد. لازم به ذکر است که بر روی سرویس هاست فقط یک اسم دامنه اصلی در یک تایم و به صورت همزمان می تواند موجود باشد، دیگر دامین ها غیر اصلی یا فرعی نامیده می شوند. نام دامنه اصلی جهت تشکیل اکانت میزبان و تعریف یوزر به کار برده می شود همچنین در آدرس های ایمیل اصلی نیز قرار داده می شود.

ساب دامین به چه معناست؟

ساب دامین در واقع زیر دامین یا پیشوندی است که پیش از نام اصلی دامنه سایت درج می شود و برای سازمان دهی قسمت های مختلف سایت بکار گرفته می شود. برای مثال برای وبلاگ یا فروشگاه ساب دامین با blog و Mail به ترتیب نمایش داده می شود. ساب دامین برای هر چند عدد دامنه ای که داشته باشید قابل تعریف است.

پارک دامین به چه معناست؟

دامین هایی که بر روی دامنه اصلی پارک می شوند محتوای سایت و دامنه اصلی را نمایش می دهند. اینگونه بگوییم، جهت استفاده از پسوند های متفاوت در یک زمان با یک نام برای سایت از پارک دامین استفاده می شود. مثلا اگر اگر دامنه ی teyfcenter.com دامنه ی اصلی ما باشد، می توانیم دامنه های teyfcenter.ir و teyfcenter.net و teyfcenter.org و … را نیز با انواع پسوند ها بر روی دامنه اصلی پارک کنیم و همه این دامنه ها محتوای سایت teyfcenter.com را نمایش خواهند داد.

ادان دامین

ادان دامین بر روی یک هاست با دامنه اصلی دیگر افزوده می شود اما محتوای آن با محتوای هاست دامنه اصلی فرق می کند و از طریق همان اکانت دامنه اصلی مدیریت می شود و در هاست اصلی افزوده می شود. ناگفته نماند برای هر ادان دامین در قسمت فایل منیجر، public_html یک پوشه خاص به نام دامنه ایجاد می کند که محتوای سایت ادان شده را در آن مسیر می توان آپلود کرد.

کاربر می تواند بر روی هر هاست با توجه به امکاناتی که میزبانی به پلان هاست سایت شما داده است می توانید دامین اضافه کنید. در واقع با ادان دامین می توانید سایت های مجزا روی یک هاست مشترک داشته باشید.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫44 نظرها

  1. That is very attention-grabbing, You are an excessively
    professional blogger. I have joined your rss feed and stay up for in quest of more of your fantastic post.

    Also, I’ve shared your web site in my social
    networks

  2. بازتاب: 늑대닷컴
  3. بازتاب: relaxing piano
  4. بازتاب: bio ethanol burner
  5. بازتاب: superkaya88
  6. بازتاب: lsm99.review
  7. Wonderful blog you have here but I was wanting to know if you knew of any community forums
    that cover the same topics discussed in this article?

    I’d really like to be a part of community where I can get comments
    from other knowledgeable people that share the same
    interest. If you have any recommendations, please let me
    know. Thanks a lot!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا