دوربینفناوری

با دوربین فیلمبرداری کانن EOS R5 8K آشنا شوید

با دوربین فیلمبرداری کانن EOS R5 8K آشنا شوید

به تازگی یک دوربین فیلمبرداری ویژه و قدرتمند به نام EOS R5 8K از شرکت کانن معرفی شده و اطلاعات و مشخصات جذابی از ویژگی های تصویر برداری آن نیز در دسترس قرار می دهد. در این بخش به معرفی این محصول کمپانی Canon خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

دوربین فیلمبرداری EOS R5 8K شرکت کانن اولین دوربین عکاسی است که مجهز به قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر 8K نیز می باشد. بر همین اساس تولید این محصول ژاپنی بسیار صدا کرده و توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

قابلیت ها و مشخصات ضبط تصاویر و ویدئو ها

مهمترین ویژگی این دوربین فیلمبرداری ساخت شرکت کانن رزولوشن 8k آن میباشد. EOS R5 8K Canon می تواند با این رزولوشن و با نرخ فریم 29.97 تصاویر بسیار خوبی راثبت کند. ثبت ویدئو ها بدون هیچ گونه فشرده سازی انجام میگیرند و فیلم برداری خام با فرمت RAW انجام می شود. چنانچه کاربری تمایل به ثبت ویدئو ها با این فرمت نداشته باشد، می تواند با رزولوشن 8k و نرخ فریم در فرمت‌های ۴:۲:۲ ۱۰بیت Canon Log یا ۴:۲:۲ ۱۰ بیت HDR PQ اقدام به فیلم‌برداری نماید.


وضوح تصویر مذکور بسیار بالا بوده و برای کارهای تخصصی و حرفه ای مناسب است، طبیعتا کاربران معمولی نیازی به چنین کیفیت بالایی پیوا نخواهند کرد. بر همین اساس کمپانی کانن برای دوربین فیلمبرداری EOS R5 8K امکان ثبت ویدئو با وضوح تصویر 4K تا نرخ ۱۱۹.۸۸ فریم بر هر ثانیه در قالب فرمت‌های ۴:۲:۲ ۱۰بیت Canon Log یا ۴:۲:۲ ۱۰ بیت HDR PQ را نیز فراهم کرده است. همچنین قابلیت ضبط اکسترنال تا ماکسیمم 59.94 فریم نیز در دسترس قرار داده می شود

لازم به ذکر است که:

کاربران دوربین فیلمبرداری کانن در هر دو رزولوشن 8K و 4K می توانند از فناوری فوکوس اتوماتیک دوال پیکسل CMOS دسترسی داشته باشند و مهمتر از همه کراپ در تصاویر ایجاد نشده و تمام عرض سنسور را تصگیر نهایی تشخیص خواهد داد.

دوربین فیلمبرداری
بررسی مشخصات بیشتر

از دیگر قابلیت های دوربین فیلمبرداری EOS R5 8K کانن پشتیبانی از ویژگی تثبیت پنج محوره است که با ویژگی تثبیت اپتیکال تصویر در بسیاری از لنز های ماونت RF و RE هماهنگ کار می کند، در نتیجه لرزش ها هنگام ثبت ویدئو ها و بهم خوردگی تعادل به حداقل می رسد. ویژگی دیگر آن پورت هاس کارت حافظه CFexpress و اس دی UHS-II هستند که در اختیار کاربران این دوربین فیلمبرداری قرار داده شده است.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا