فناوریموبایل

مقایسه گوشی a52 با a72 ؛ کدام ‌یک ارزش خرید بالاتری دارند؟

شرکت سامسونگ دو گوشی خود یعنی a52 و a72 را در یک رویداد و در ماه مارس به بازار عرضه کرد. این دو گوشی هر دو زیر مجموعه سری S21 سامسونگ بوده که برخی از ویژگی‌های آن را به ارث برده‌اند. ما در این مطلب قصد داریم ببینیم که کدام‌ یک از این دو گوشی برای خرید مناسب‌تر هستند؟ در ادامه به نقد و بررسی و مقایسه a52 با a72 خواهیم پرداخت.

طراحی

اگر بخواهیم دو گوشی a52 و a72 را از لحاظ طراحی با یکدیگر مقایسه کنیم، شاید به تفاوت‌های خیلی زیادی برنخوریم. هر دو گوشی از نظر ساخت و طراحی شبیه به یکدیگر بوده‌اند اما با یک تفاوت؛ گوشی a72 در مقایسه با a52 کمی بزرگ‌تر بوده و به طبع سنگین‌تر است. دلیل این امر نیز به‌خاطر بزرگ‌تر بودن صفحه‌ نمایش آن است. همچنین باید اشاره کرد که a52 و a72 هر دو دارای استاندارد IP67 بوده که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند.

در مقایسه a52 با a72، از لحاظ طراحی هر دو این گوشی‌ها از یک صفحه‌نمایش تخت بهره برده‌اند و اثر انگشت در زیر صفحه آن‌ها قرار گرفته است.

مقایسه گوشی a52 با a72

مقایسه دو گوشی a52 و a72 از لحاظ طراحی

مقایسه صفحه‌نمایش a52 و a72

در مقایسه a52 با a72 این بار به مقایسه آن‌ها از لحاظ صفحه‌ نمایش می‌پردازیم. شرکت سامسونگ در گوشی a52 از یک صفحه‌ نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن Full HD بهره برده است. این نمایشگر 90 هرتزی از نوع Infinity-O بوده که سامسونگ از آن در ساخت سری S21 استفاده کرده است.

این در حالی است که صفحه‌نمایش a72 نیز Super AMOLED بوده ولی از رقیب خودش کمی بزرگ‌تر است. این صفحه‌نمایش 6.7 اینچی نیز دارای یک رزولوشن Full HD است که سرعت تازه‌سازی آن مانند گوشی a52، دارای نمایشگر 90 هرتزی است.

پس اگر شما جزو افرادی هستید که علاقه‌مندید صفحه‌نمایش گوشی باید بزرگ باشد تا اطلاعات آن به‌خوبی نمایش داده شود، گوشی a72 گزینه مناسب شماست. اما اگر معتقدید که گوشی باید جمع‌ و جورتر باشد، ما به شما a52 را پیشنهاد می‌کنیم.

مقایسه گوشی a52 با a72

گوشی a72 کمی از گوشی a52 بزرگ‌تر است

مشخصات پردازنده

از لحاظ سخت‌افزاری و پردازنده هر دو گوشی a52 و a72 از یک چیپ ست Qualcomm Snapdragon 720G استفاده می‌کنند و هر دو LTE هستند. از سمت دیگر گوشی a72 دارای 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. در حالی‌ که گوشی a52 دارای 4،6 یا 8 گیگابیت رم است و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی دارد. همچنین هر دو این دستگاه‌ها از حافظه microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی داخلی خودشان تا 1 ترابایت، پشتیبانی می‌کنند.

پس در مقایسه a52 با a72 از لحاظ مشخصات پردازنده، تفاوت فاحشی بین این دو مدل گوشی سامسونگ وجود ندارد.

مقایسه از لحاظ ظرفیت باطری

در قسمت بعدی مقایسه بین دو گوشی a52 و a72 باید این دو را از لحاظ باتری و ظرفیت آن‌ها با یکدیگر مقایسه کنیم. گوشی a52 از یک باتری 4500 میلی‌آمپری استفاده می‌کند اما سامسونگ در تولید گوشی a72 از یک باتری با ظرفیت 500 میلی‌آمپری بهره برده است. با اینکه تفاوت بین این دو گزینه ناچیز است، اما باید گوشی a72 را برنده این نبرد بدانیم.

از لحاظ بلندگو نیز کمپانی سامسونگ در ساخت هر دو این مدل از یک بلندگو استریو Dolby Atmos استفاده کرده است. همچنین هیچ‌کدام از این دو گوشی متاسفانه از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند و از این نعمت محروم هستند.

مقایسه گوشی a52 با a72

مقایسه a52 با a72 از لحاظ قدرت دوربین

مقایسه a52 با a72 از لحاظ دوربین

برای هر خریداری مسلما قدرت و کیفیت دوربین یکی از فاکتورهای بسیار مهم است. هر دو گوشی a52 و a72 دارای یک دوربین جلو در بالای صفحه‌نمایش خودشان هستند. همچنین در پشت دوربین نیز در یک محفظه مستطیل‌شکل، یک دوربین چهارگانه با سه لنز بزرگ و یک لنز کوچک قرار گرفته است. با این ‌حال ترکیب دوربین این دو گوشی با یکدیگر متفاوت است.

در گوشی a52 از یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی استفاده شده است. این دوربین دارای یک دیافراگم f / 1.8، یک لنز فوق ظریف 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.2، یک سنسور عمیق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم  f / 2.4 و یک سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.4 است.

اما در سوی دیگر این میدان ما در گوشی a72 شاهد همان دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی هستیم که یک سنسور فوق‌العاده زاویه دید 12 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. از سوی دیگر سنسور عمق این گوشی دارای یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی است که با دیافراگم f / 2.4 خود، یک زوم سه برابری را به شما هدیه می‌دهد.

اما در دوربین جلو باز هم شاهد تفاوتی بین دوگوشی a72 و a52 نیستیم. هر دو گوشی دارای یک دوربین جلو 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.2 هستند. با اینکه دوربین جلو هر دو گوشی با یکدیگر تفاوتی ندارد، اما مشاهده کردیم که ترکیب دوربین‌های عقب a72 در مقایسه با گوشی a52، ترکیب قوی‌تری است. پس برنده رقابت دوربین نیز گوشی a72 است.

مقایسه قیمت دو گوشی a52 با a72

یکی دیگر از فاکتورهای مهم خرید هر گوشی، قیمت آن است. باید گفت که گوشی a52 در اروپا قیمتی معادل 349 یورو داشته است. در حالی ‌که گوشی a72 کمی از رقیب خودش گران‌تر بوده و با قیمتی معادل 449 یورو در اروپا عرضه شده است. پس در مقایسه a52 با a72 شاهد خواهیم بود که گوشی a72 با قیمت بالاتری تولید شده است.

گوشی a52 و a72، کدام ‌یک برای خرید مناسب‌تر هستند؟

گوشی a52 و a72؛ کدام‌ یک ارزش خرید بیشتری دارند؟

همان‌طور که مشاهده کردید، گوشی a72 در مقایسه با رقیب خودش a52 قیمت بالاتری دارد. این بالا بودن قیمت به دلیل برخی از ویژگی‌های موجود در این گوشی مانند صفحه‌ نمایش بزرگ‌تر، باتری قدرتمندتر، وجود یک لنز تله فوتو بهتر برای زوم 3 برابری و… است.

حال باید ببینید که توقع شما از یک گوشی چیست؟ آیا به دنبال خرید یک گوشی جمع‌ و جورتر با قیمت مناسب‌تری هستید، یا اینکه به دنبال خرید یک گوشی بزرگ‌تر با دوربین بهتر و به تبع قیمت بیشتر هستید.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر بحث قیمت برای شما به میان نمی‌آید، طبق مقایسه‌ای که صورت ‌گرفته است گوشی a72 دارای ارزش بیشتری برای خرید است.

این بار شما به ما بگویید، اگر تجربه استفاده از هر کدام از این دوگوشی a52 و a72 را داشته‌اید، چه امکانات و ویژگی‌هایی در آن برای شما جالب‌تر و کاربردی‌تر بوده است؟ و یا بعد از خواندن این مقاله و مقایسه a52 با a72  فکر می‌کنید که کدام‌یک از این دو گوشی می‌توانند بهتر نیازهای شما را برطرف کنند؟ نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

حتما ویدئوی مقایسه a52 با a72 رو ببینید

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. بازتاب: Creative booth design
  2. Hello, I do believe your website could be having browser compatibility problems.
    When I look at your web site in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it’s got
    some overlapping issues. I simply wanted to provide you with a quick heads up!
    Besides that, fantastic website!

  3. بازتاب: devops consulting

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا