فناوری

آشنایی با شبکه محلی LAN و ویژگی ها آن

شبکه محلی Local Area Network چیست

آشنایی با شبکه محلی LAN و ویژگی ها آن

یکی از پرکاربردیترین شبکه های کامپیوتری، شبکه محلی LAN است. این شبکه در یک محیط باعث ایجاد ارتباط بین چندین سیستم کامپیوتری و دیوایس های قابل اتصال به شبکه مانند پرینترها می شود که در نتیجه می توان از طریق شبکه لن اطلاعات را بین دستگاه های مختلف جابجا کرد. این شبکه قابلیت ایجاد در یک محیط کاری و یا یک مجموعه از ساختمان ها را دارد. در ادامه به بررسی ویژگی های Local Area Network خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

معرفی Local Area Network

با استفاده از یکسری قطعه مانند سوییچ، کابل و … می توان شبکه محلی LAN در محیط کار ایجاد کرد. از طریق این شبکه می توان اطلاعات نرم افزاری و یا قابلیت های سخت افزاری را بین سیستم ها به اشتراک گذاشت. سرعت انتقال اطلاعات در یک شبکه لن می تواند تا سرعت 100، 1000 مکابایت بر ثانیه و حتی بیشتر از این مقدار باشد که این سرعت به عواملی همچون نوع کابل، سوییچ، کارت شبکه و … بستگی دارد.

قابلیت های ویژه شبکه لن

مورد استفاده ترین نوع شبکه محلی، شبکه اترنت است. شبکه Local Area Network را با توجه به نوع ویژگی ها به صورت زیر بخش بندی کرد:

ساختار چیدمان:

دستگاه های شبکه را می توان با توجه به شرایط محیطی به صورت حلقه ای، گذرگاهی یا خطی به یکدیگر متصل کرد.

پروتکل:

با وجود پروتکل ها امکان انتقال اطلاعات بین دو دیوایس وجود دارد.

رابط ها:

برای ایجاد شبکه محلی LAN از کابل ها استفاده می شود که این کابل می توان یک کابل شبکه مسی یا کابل فیبر نوری باشد. به غیر از اتصال دیوایس ها از طریق کابل ها به یکدیگر، می توان از روش بی سیم یا همان WLAN استفاده کرد که برای این منظور به دیوایس هایی همچون اکسس پوینت، مودم های وایرلس و … نیاز است.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا