اینترنت و شبکهفناوری

آشنایی با کابل شبکه اشنایدر

به اشنایدر اعتماد کنید!

اگر شما هم کارتون «فوتبالیست‌ها» رو دیده باشید، احتمالاً «اشنایدر» رو می‌شناسید؛ کاپیتان تیم ملی آلمان که به خاطر قدرت رهبری و توانایی‌هاش به اون «امپراتور» هم می‌گن. توی عرصۀ کابل‌های شبکه هم یک اشنایدر دیگه هست که اون هم دست‌کمی از یک امپراتور توی این عرصه نداره اما یه فرق کوچیک بین این دو تا هست اون هم این که این اشنایدر فرانسویه. کابل شبکه اشنایدر محصول شرکت اشنایدر الکتریک (Schenider Electric) فرانسه از پرکاربردترین کالاها در عرصۀ شبکه و راه‌اندازی آن به شمار می‌رود. در ادامۀ این مقاله به معرفی شرکت اشنایدر و تاریخچۀ آن و سپس به معرفی و بررسی کابل شبکه اشنایدر خواهیم پرداخت.

تاریخچۀ شرکت اشنایدر

شرکت اشنایدر الکتریک در زمینۀ فعالیت‌های الکترونیکی یکی از پیشروترین بندها به شمار می‌آید و شرکت‌های معتبر جهانی نظیر سامسونگ و T-Mobile نیز از خدمات و محصولات این شرکت بهره می‌برند. این شرکت توانسته در عرصۀ بین‌المللی خوش بدرخشد و با حضور در بیش از 100 کشور جهان، به غول عرصۀ زیرساخت الکترونیکی دنیا بدل شود. هم‌اکنون این شرکت در زمینۀ تأمین زیرساخت‌های الکترونیکی، مدیریت انرژی، اتوماسیون و ایمن‌سازی فعالیت می‌کند و با به کارگیری روش‌هایی نوین توانسته اعتماد افراد را به خود جلب کند.

شروع داستان این شرکت به اوایل قرن نوزدهم، یعنی سال 1836 میلادی، باز می‌گردد؛ جایی که برادران اشنایدر توانستند با یک انتخاب به‌موقع و درست، به چهره‌های تأثیرگذار صنعت فولاد بدل شوند و بعد از مدتی نیز به عرصۀ برق قدم بگذارند. بعد از جنگ‌های جهانی، به کسب و کاری چندمنظوره بدل می‌شود که نیازهای مختلفی را تأمین می‌کند اما عمده فعالیت آن در عرصۀ صنعت برق متمرکز است. در سال‌های پس از آن، زمینۀ فعالیت این شرکت گسترش می‌یابد و از تولیدکنندۀ تجهیزات الکتریکی و توزیع و انتقال برق به ارائه‌دهندۀ خدمات کنترل و اتوماسیون مراکز داده‌ها و شرکت‌ها بدل می‌شود. این شرکت توانسته است به  افتخارات مختلفی نظیر قرارگیری در لیست منتخب نشریۀ بلومبرگ (Bloomberg) و کسب جایزۀ خلاقانه‌ترین محصول در حوزۀ بهینه‌سازی انرژی جهانی دست یابد.

هم‌اکنون، شرکت اشنایدر یکی از معتبرترین برندها در عرصۀ محصولات شبکه است که در ادامه به معرفی کابل شبکۀ آن خواهیم پرداخت.

کابل شبکه اشنایدر

کابل شبکه اشنایدر

کابل شبکه، کابلی است که کامپیوتر، لپ‌تاپ، کنسول بازی یا دستگاه‌های دیگر را به روتر شبکه متصل می‌کند. این نوع اتصال نسبت به اتصال از طریق Wi-Fi از مزیت‌هایی برخوردار است که از جملۀ آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد: امنیت و سرعت بیش‌تر، اختلال کم‌تر.

 

کابل شبکه انواع متفاوتی دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و عملکرد متفاوتی از خود در راندمان شبکه به جای می‌گذارند. از انواع کابل‌های شبکه می‌توان به SFTP و UTP اشاره کرد.کابل SFTP (Screened Fully shielded Twisted Pair) یا زوج تابیده‌شده تمام روکش، یک روکش فلزی اضافی به منظور کاهش اثر پارازیت دارد. کابل SFTP شبیه کابل FFTP است؛ زوج سیم‌های تابیده‌شده هر دو به طور جداگانه با فویل محافظت می‌شوند و به طور کلی نیز محافظ وجود دارد اما تفاوت آن‌ها در نوع محافظ کلی سیم‌ها است. محافظ در FFTP به صورت فویل است و در SFTP از شیلد با بافتی انعطاف‌پذیر ساخته شده است. این نوع محافظ تداخل سیم‌های مجاور را کاهش می‌دهد. البته به صورت عمومی به تمام کابل‌های با شیلد محافظ SFTP گفته می شود. کابل UTP (Unshielded  Twisted Pair) یا زوج تابیده‌شده بدون روکش از یک یا چند جفت سیم عایق‌شده در یک محفظه پلاستیکی ساخته شده است اما فاقد یک لایه محافظ اضافی برای سیم‌های تابیده‌شده است؛ به همین علت، UTP کابل شبکه ارزان‌تری است و نسبت به کابل‌ SFTP در برابر نویزها پایداری کمتری دارد.

کابل شبکه اشنایدر یکی از به‌روزترین کابل‌های شبکۀ مورد استفاده است که از کیفیت مناسبی برخوردار هستند، به گونه‌ای که کابل‌های مسی و فیبر نوری این شرکت می توانند به خوبی از سرعت G10 پشتیبانی کنند. انواع کابل شبکه SFTP اشنایدر و کابل شبکه UTP اشنایدر در بازار موجود هستند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به کابل شبکه اشنایدر CAT6 UTP اشاره کرد. به این علت که مقدار فرکانس قابل پشتیبانی در کابل‌های شبکه متفاوت است، حجم اطلاعات منتقل‌شده هم متفاوت است؛ بر این اساس، دسته‌بندی انواع کابل شبکه بر اساس فرکانس قابل پشتیبانی صورت می‌گیرد که در آن، انواع کابل را به دسته‌های مختلف با نشان اختصاری Cat تقسیم می‌کنند که منظور از Cat مخفف‌شدۀ واژه Category  است. کابل‌های CAT6 در هر دو دستۀ تمام روکش و بدون روکش وجود دارد که قیمت کابل شبکه اشنایدر بدون روکش نسبت به تمام روکش آن کم‌تر و از لحاظ اقتصادی مناسب‌تر است. کابل شبکه اشنایدر SFTP  برای شبکه‌هایی با میزان نویز بالا توصیه می‌شود.  حداکثر طول سگمنت هر کابل 100 متر است و روکش بیرونی آن‌ها می‌تواند از جنس PVC یا LSZH باشد. کابل LSZH به صورت عمومی به عنوان کابل ضد‌حریق شناخته می‌شود. این نوع کابل مقاومت زیادی در برابر سوختن دارد و به هنگام سوختن گاز سمی تولید نمی‌کند. به همین علت، می‌توان از کابل شبکه SFTP  اشنایدر در محیط‌هایی مانند سقف‌های کاذب استفاده کرد . قیمت و کیفیت مناسب کابل Cat6 SFTP اشنایدر سبب شده است که کارشناسان شبکه به طور خاصی بر استفاده از این کابل در پروژ‌ه‌های مختلف اصرار داشته باشند.

خرید کابل شبکه اشنایدر

کیفیت بالای محصولات این برند سبب شده تا بعضی از افراد سودجو کابل‌هایی تقلبی تولید و به فروش آن‌ها اقدام کنند. در صورت استفاده از این محصولات،  علاوه بر آسیب‌های مال، خریداران نسبت به برند بدبین می‌شوند. به همین منظور، توصیۀ ما به افراد این است که خرید خود را از نمایندگی‌های کابل شبکه اشنایدر انجام دهند. سایت طیف سنتر یکی از نمایندگی‌های رسمی محصولات این شرکت است که آن‌ها را با گارانتی ارائه می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی اجمالی شرکت اشنایدر الکتریک فرانسه و محصولات تولیدی آن پرداختیم. شرکتی که در ایتدای قرن نوزدهم کار خود را در زمینۀ صنعت فولاد آغاز کرد و سپس با ورود به صنعت برق، توانست به یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان تجهیزات الکتریکی در دنیا بدل شود. در ادامه به بررسی کابل شبکه اشنایدر و انواع آن پرداختیم و گفتیم که این کابل که از به‌روزترین کابل‌های شبکه بازار است، توانسته با تکیه بر کیفیت و تنوع خود سهم مهمی از بازار را به دست آورد. امیدوار هستیم که اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشند.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫126 نظرها

  1. Unquestionably believe that that you stated. Your favourite justification appeared to be at the net the simplest thing to have in mind of. I say to you, I definitely get irked at the same time as other people consider worries that they plainly do not realize about. You controlled to hit the nail upon the top as smartly as defined out the whole thing with no need side effect , folks can take a signal. Will likely be back to get more. Thank you

  2. Simply wish to say your article is as amazing. The clearness in your post is simply nice and i can assume you are an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the gratifying work.

  3. It is perfect time to make a few plans for the future and it is time to be happy. I have read this submit and if I may I want to suggest you few fascinating things or suggestions. Perhaps you could write next articles relating to this article. I wish to read more things approximately it!

  4. Magnificent beat ! I wish to apprentice even as you amend your site, how can i subscribe for a blog web site? The account aided me a applicable deal. I were tiny bit familiar of this your broadcast provided shiny transparent concept

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا