موبایل

کامل ترین راهنمای جامع خرید گوشی هوشمند (بخش اول)

کامل ترین راهنمای جامع خرید گوشی هوشمند (بخش اول)

دیگر زمان آن گذشته که با دیدن یک گوشی هوشمند در دست متکدیان کنار خیابان یا حتی فقیر ترین اشخاص تعجب کنیم. گوشی هوشمند این روز ها از نان شب واجب تر شده و دیگر در دسترس عموم مردم قرار گرفته و شاید قسمت تعجب بر انگیز این بار عدم حضور یک گوشی هوشمند در یک خانه باشد. به هر حال چه دنبال یک اسمارت فون پیشرفته باشید چه معمولی میبایست پیش از خرید گوشی هوشمند اطلاعات کاملی از این وسیله و از نیازی که به آن دارید کسب کنید. در این بخش می توانید کاملترین اطلاعات جهت انجام بهترین خرید کسب کنید. با طیف نیوز همراه باشید… .

نکات قابل توجه

تلفن همراه دیگر فرای یک تماس ساده ی تلفنی و یا ارسال و دریافت پیامک ها عمل می کند. اسمارت فون ها وابستگی زیادی برای افراد ایجاد کرده اند. تقریبا تمام طول روز به نوعی از این وسیله استفاده می شود.
از عکاسی ها و وب گردی ها و گوش داد موسیقی های متنوع گرفته تا برطرف کردن نیاز های شغلی مثل حساب کتاب ها و ثبت اسناد و فایل های مهم.پس هنگام خرید نیاز است تا تمام نکات مهم را بدانید و رعایت کنید

ابتدا موجودی خود را چک کنید

خرید گوشی یک فرآیند غیر قابل پیش بینی برای اشخاص است.
شاید برخی اقشار کم درآمد جامعه را ببینیم که گران قیمت ترین گوشی ها را در دست دارند و در مقابل گاهی مشاهده می کنیم که حتی ثرمایه دار ترین ها نیز از یک اسمارت فون بسیار ساده بهره می گیرند. این غیر قابل انکار است. اما در هر حال باید قبل از خرید موجودی حساب هایتان را چک کنید تا سقف هزینه ای را که میخواهید برای خرید صرف کنید مشخص شود. با این قدم بسیاری از انتخاب های پوچ را حذف خواهید کرد. توجه داشته داشته باشید لزوما برترین گوشی ها بالاترین قیمت ها را ندارند.

آشنایی با سیستم عامل ها

خرید گوشی

با خرید گوشی خوب با بهترین سیستم عامل می توانید لذت بخش ترین تجربه کار با گوشی را داشته باشید. تقریبا همه نام دو سیستم عامل آی او اس و اندروید را شنیده اند. این دو برترین ها محسوب می شوند. برای بررسی بیشتر با طیف نیوز همراه بمانید… .

سیستم عامل Android

جالب است بدانید تنها 20 درصد از اسمارت فون ها به اندروید مجهز نیستند. اندروید محبوب ترین و پرطرفدارترین سیستم عامل در سطح جهانی است که از گوشی های رده پایین گرفته تا گران قیمت ترین ها را دربر گرفته. تصرف و تغییرات در اندروید ساده و قابل اجراست به دلیل همین شرایط کد باز این سیستم عامل محبوبیت پیدا کرده است.

یکی از خصوصیات برجسته این سیستم عامل برخلاف آی او اس عدم نیاز به اپلیکیشن اضافی جهت انتقال اطلاعات به کامپیوتر است. در گوشی های اپل با اتصال به کامپیوتر بدون هیچ نرم افزار، فقط میتوانید به عکس های گالری که با دوربین گوشی ثبت شده اند دسترسی پیدا کنید.

شرایط نصب اپلیکیشن ها

با خرید گوشی اندرویدی به راحتی می توانید اپلیکیشن های مورد نیازتان را از بازار یا از سایر سایت های مختلف می توان دانلود و نصب کرد. البته جدیدا اپلی ها نیز از چنین شرایط مشابهی بهره مند شده اند.

برای مقایسه نرم افزار های سیستم عامل های آی او اس نیز پیشتیبانی طولانی مدت تری نسبت به سایرین دارند. توجه داشته باشید به علت اینکه تعداد بسیار زیادی از گوشی ها اندرویدی هستند، همه ی برنامه ها برای تمام گوشی ها بهینه نشده اند. پس یک گوشی اندرویدی با سخت افزار خوب تهیه نمایید.

اندروید برای چه افرادی مناسب تر است؟

این سیستم عامل انعطاف پذیری خوبی دارد. کنترل و مدیریت تمام قسمت های گوشی اندرویدی به سادگی امکان پذیر است. همچنين اگر میخواهید با صرف هزینه ی نه چندان زیاد یک گوشی خوب و مناسب تهیه کنید، اندروید طیف وسیعی از انتخابات را در اختیارتان قرار می دهد. ویژگی برتر دیگر وجود نرم افزار ها و برنامه های قابل نصب ایرانی هستند.

بررسی سیستم عامل ویندوز

ویندوز از جانب مايکروسافت به خوبی ساپورت نشده است. همچنین برنامه های این سیستم عامل به راحتی در دسترس نیستند. دلیل دیگر عدم تنوع بالای گوشی های ویندوزی است. در نتبجه به خاطر عرضه نشدن محصولات قدرتمند از این سیستم عامل خرید گوشی ویندوزی در اولویت نخواهد بود.

سیستم عامل ios

آی او اس سیستم عامل پرطرفدار دوم در جهان است. کمپانی اپل تنها شرکتی است که این سیستم عامل را در اختیار کاربران خود قرار داده است. البته این خاص بودن ios به اپل مزیت هایی را نیز به دنبال دارد. مورد اول اینکه ios بی نقص ترین اپلیکیشن ها توسط طراحان، طراحی و عرضه می شود. چرا که این برنامه ها برای اپل منحصر شده اند. پس در صورتی که چند سال است که از تولید گوشی اپل شما گذشته است هنوز هم به راحتی می توانید از تمام امکانات آن بهره مند شوید.

پشتیبانی نرم افزاری

آی او اس پشتیبانی نرم افزاری فوق العاده ای دارد. برای نمونه نرم افزار های iphone5 با  ios 6 تا 4 سال بعد از تولید نیز  آپدیت ها را دریافت کردند.

گوشی های ios چه ایرادی دارند؟

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، گوشی های با این سیستم عامل محدود هستند و تنها با خرید گوشی اپل می توانید از این سیستم عامل بهره مند شوید. در نتیجه به مراتب هزینه بالاتری نیز می بایست پرداخت شود. ایراد دیگر محدود بودن تنظیمات شخصی است. کد باز بودن دیگر برای ios صادق نیست. البته محدودیت در سایر سیستم عامل ها بسیار بالا تر است اما اگر نسبت به اندروید سنجیده شود بسیار آزادی عمل کمتری در اختیار قرار می دهد. اپلیکیشن هایی که در بسیاری گوشی ها یدیگر رایگان و ساده در اختیار کاربران قرار می‌گیرند در ios به دلیل شرایط خاص باید با هزینه دریافت شوند.

توجه به ظاهر گوشی

شاید غالبا باطن از ظاهر مهم تر بوده اما در رابطه با گوشی یکی از مهمترین موارد همین شکل و شرایط ظاهری می باشد.
گوشی تایم بسیار زیادی در طول روز در دست شماست؛ پس حتما پیش از خرید آن ویدئو های آنباکس را مشاهده کنید؛ و از تمام جهات گوشی مورد علاقه تان را بررسی کنید. گوشی علاوه بر کیفیت های عملکردی باید در دست شما نیز به سادگی قرار گیرد. پس حتی به جنس بدنه نیز دقت کنید. پیشنهاد می کنیم پیش از خرید گوشی را در فروشگاه در دست گرفته و با آن دقایقی کار کنید. قبل از خرید موارد زیر را نیز بررسی نمایید.

جنس

خرید گوشی

اگر جنس بدنه گوشی پلاستیکی باشد طول عمر بالایی نخواهد داشت چراکه راحتتر دچار ضربه می شود. گوشی های با کیفیت و قیمت بالاتر بدنه شیشه فلز یا فلزی دارند. این جنس از بدنه گوشی باعث می شود جایگیری آن در دست و استفاده از آن نیز راحتتر شود. وجود آلومنیوم استفاده شده در گوشی های با بدنه فلزی هم مزیت دارد و هم ایراد. این آلیاژ حرارت را بیشتر عبور می دهد در نتیجه اجزای داخلی خنک شده ولی دست کاربر گرم می شود.
این شرایط برای بسیاری از کاربران منزجر کننده است. اگر شیشه نیز در ترکیب بدنه وجود داشته باشد حرارت کمتر آزار دهنده می شود؛ اما در مقابل شکنندگی بالا میرود. همچنین سریعتر نیز لک ها و آلودگی ها را به خود نشان می دهد.

سایز

گوشی ها از نظر سایز بندی چند دسته اند. بدنه کوچک و صفحه نمایش کوچک، بدنه بزرگ صفحه نمایش تمام صفحه. بدنه بزرگ صفحه نمایش بزرگ. مورد اول برای وبگردی ها و مشاهدات ویدئویی سخت است اما به سادگی در یک دست قابل استفاده است. مورد دوم کیفیت ویدئو ها و وبگردی ها و تمام استفاده ها فوق العاده است، ولی استفاده با یک دست سخت می شود. چون به خاطر تمام صفحه بودن صفحه نمایش محدودیت هایی در استفاده ایجاد می گردد. مورد آخر نیز صفحه نمایش بزرگ در بدنه بزرگ است که با کمک هر دو دست استفاده می شود ولی برای گیم ها و وبگردی ها و مشاهده فیلم مناسب خواهد بود.

امتیاز 4.5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫62 نظرها

  1. Unquestionably believe that which you stated. Your favorite reason appeared to be
    on the net the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get
    irked while people consider worries that they plainly do
    not know about. You managed to hit the nail upon the top as well as
    defined out the whole thing without having side-effects
    , people can take a signal. Will likely be back to get more.

    Thanks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 20 =

دکمه بازگشت به بالا