فناوریموبایل

آیا هر گوشی هوشمند با قابلیت های ویژه و منحصر به فرد ارزش خرید دارد؟ (بررسی اسمارت فون های خاص)

آیا هر گوشی هوشمند با قابلیت منحصر به فرد ارزش خرید دارد؟

بررسی اسمارت فون های خاص

سال گذشته شاید سالی خاص برای اسمارت فون ها نبوده اما با قدم گذاشتن در سال جدید به وفور شاهد چندین گوشی هوشمند خاص و منحصر به فرد شدیم. خصوصیاتی مانند، صفحه نمایش تاشو و یا بسیار بلند و دوربین های پنج گانه و غیره که شاید کمتر کسی را به خود جذب نکرده باشد. در این بخش از طیف نیوز به بررسی این قابلیت ها می پردازیم و بررسی می کنیم که آیا این دستگاه ها ارزش خرید دارند یا خیر. مثل همیشه با ما همراه باشید.

نوکیا و دوربین های خاص

گوشی هوشمند

گوشی هوشمند Nokia 9 یکی از این موارد خاص و جذاب است. این دستگاه مجهز به شش دوربین است. پنج لنز در پنل پشتی تعبیه شدنه اند که شامل: دو سنسور ملون و سه سنسور سیاه و سفید می شوند. این دو سنسور با هم هماهنگ هستند و با همکاری هم عکس های مدنظر را تثبیت می کنند.

شاید پنج دوربین در نگاه اول باعث جذب انظار گردد اما عکس های استاندارد با این چند دوربین کاربر را در ثبت تصاویر و عکاسی محدود می کند. پس شاید این چند دوربین بیشتر جنبه ی جذب مخاطب را داشته باشند تا کاربرد های آنچنانی.

اپکس 2019 ویوو بدون دکمه

گوشی هوشمند

گوشی جدید اپکس بدون بهره گیری از هیچ گونه دکمه ای و با قابلیت تمام تاچ نگاه همگان را به خود جلب کرده است.
شیشه ای بودن بدنه این گوشی هوشمند به این علت است که هیچ دکمه ای در آن بکار گرفته نشده و به جای آن حسگر های تاچ بکار گرفته شده است.
جالب است بدانید که حتی درگاه مربوط به شارژر نیز کاملا مسطح است و هیچ شباهتی به گوشی های معمولی ندارد.
همه چیز از جک هدفون شروع شد. کمپانی های مختلف ابتدا اقدام به حذف این درگاه داشتند. سپس به فکر به حداقل رساندن حواشی افتادند. و حالا داستان سر حذف تمام دکمه هاست! در این گوشی هوشمند جدید سعی شده است تا یک مشکل حل شود در حالی که شاید اصلا مشکل دغدغه ی ذهن هیچ کسی تا به حال نبوده و لزومی به رفع آن نبوده است! پس شاید این ویژگی هم جزو صرفا سروصدای مشتری جذب کن بوده باشد. به این فکر کنید که وقتی گوشی در جیب شماست چگونه صدای آن را تنظیم کنید؟!

البته از حق نگذریم:

امروزه اغلب اسمارت فون ها از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می کنند؛ در حالی که ویوو اپکس از سنسور اثر انگشت تمام نمایشگر استفاده کرده است. این بالارفتن سطح تاچ حقیقتا مفید است و نمی‌توان از این قابلیت کاربردی چشم پوشی کرد.

LG

اسمارت فون های کمپانی نامدار ال جی اگرچه ویژگی های مثبت و قابل توجه زیادی دارند و جزو گوشی های خوب محسوب می شوند اما امروزه در مقایسه با سایر رقبای خود حرفی برای گفتن ندارند. ال جی مخاطبان کمتری را به خود جذب می کند. شاید به همین خاطر است که تصمیم گرفته رخی نشان دهد و به اصطلاح کمی جلب توجه کند. ویژگی خاص بودن پخش کننده صدای این گوشی هوشمند اگر چه از قبل نیز توسط دیگر کمپانی ها مورد توجه قرار گرفته بود؛ اما هربار یک کمپانی در بهبود و ارتقای این قابلیت کوشیده است.
این بار ال جی سعی کرده با حذف کامل اسپیکرها هنگام برقراری تماس صدا را تنها از طریق ویبره به گوش برساند.

این قابلیت با کمک تکنولوژی Crystal Sound انجام می گیرد.

شاید این خصوصیت در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد، ولی برای سازندگان گوشی های هوشمند قطعا یک نکته مثبتی محسوب می شود. چراکه آنها را به هدف شان یعنی حذف حواشی گوشی هوشمند نزدیک می کند. قابلیت آنلاک کردن با کمک سنسورهای حساس به عروق کف دست
شاید حذف بخش های اسپیکری گوشی را ساده تر کرده باشد؛ ولی همچنان بریدگی بزرگ برای تشخصی رگ های کف دست کاملا مشهود است. این سنسور ها در واقع برای قفل گشایی تعبیه شده اند. از دیگر کاربردهای این خصوصیت می توان به تنظیم صدای گوشی تنها با حرکت دست اشاره کرد. بدون اینکه لمس انجام گیرد. به طور کل و عنوان یک نتیجه گیری کلی باید گفت: این ویژگی بیشتر جنبه ی جذب مخاطب دارد تا اینکه کاربردی باشد.

صفحه نمایش تاشونده

صفحه نمایش

سالهاست که خبر ایجاد قابلیت تا شوندگی گوشی هوشمند سروصدا کرده اما تنها خبر بوده و جامه ی عمل نپوشیده بود. تا اینکه کمپانی های فاخر سامسونگ و HUAWEI دست به یک اقدام جذاب زدند و اسمارت فون های های تاشوی خود را رونمایی کردند. البته که این دو مدل از دو کمپانی هنوز محصول خود را در سطح پیشرفته نساخته اند، اما هرگز نمی توان این موفقیت را نادیده گرفت.
از خصوصیات شاخص این نوع گوشی می توان به گذر و انتقال روان از صفحه نمایش کوچک به بزرگ است. با این حال هنوز چشم به روی کار آمدن مدل های قدرتمند تر و پیشرفته تر و همچنین با قیمت کمتر دوخته ایم. این تکنولوژی بسیار کاربردی است و می تواند استارتر یک موفقیت بزرگتر باشد.

صفحه نمایش بلند قامت!

گوشی هوشمند

شرکت سونی از یک خصوصیت جدید استفاده کرده که برخی مخاطبان خاص را به خود جذب کرده است. ویژگی صفحه نمایش بسیار بلند، شاید برای خیلی ها یک قابلیت کاربردی به نظر نیاید؛ اما بلاخره مزیت های خودش را دارد. برای مثال مشاهده ویدئو ها در این صفحه نمایش بسیار جذاب تر و با کیفیت تر خواهد بود. چرا که از تکنولوژی OLED 4K HDR استفاده شده است. به عنوان نتیجه گیری، می توان گفت این قابلیت یک مورد کاربردی محسوب‌ می شود.

Energizer

انرجایزر با جثه ی عظیمی که دارد، جذابیت ظاهری چندانی نمی تواند داشته باشد. اما در دید اول نگاه ها را به خود میخ کوب می کند.
از خصوصیات این گوشی عظیم الجسه می توان به باتری فوق العاده قدرتمند 1800 میلی آمپر پر ساعت اشاره کرد.
این باتری قدرتمند انرژی را تا یک هفته نگاه میدارد و به کاربر از این بابت خاطر جمعی بزرگی هدیه می دهد.
باتری این گوشی هوشمند بیشتر از 4 برابر باتری S10 Plus انرژی‌ ذخیره می کند. نمایشگر گوشی انرجایزر حدود 6 اینچ و با صفحه نمایش LCD می باشد. قطعا چنین گجتی مناسب عموم مردم نخواهد بود؛ و برای استفاده های خاص انتخاب خوبی می تواند باشد.
پس این قابلیت نیز جزو ویژگی های کاربردی می باشد.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫13 نظرها

  1. بازتاب: find here
  2. بازتاب: uniccv
  3. بازتاب: 토렌트 사이트
  4. بازتاب: visit website
  5. بازتاب: 태국유흥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا