تبلتفناوری

معرفی دو محصول جدید شرکت اپل، آیپد ایر و اپل آیپد

تبلت های نسل چهارم و نسل هشتم اپل

معرفی دو محصول جدید شرکت اپل، آیپد ایر و اپل آیپد

در رویداد اخیر کمپانی Apple از دو تبلت جدید رونمایی شد. دو محصول مذکور، آیپد ایر نسل چهارم و اپل آیپد نسل هشتم بودند که در ادامه این بخش به بررسی مشخصاتشان خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

آشنایی با تبلت iPad Air

در ساختار و طراحی های مربوط به تب لت آیپد ایر بطور کاملا مشخص الگو برداری از آیپد پرو مشهود است اما طبیعتا تفاوت هایی نیز دارد. حواشی اطراف صفحه نمایش کم شده اند و به جای درگاه لایتنینگ از درگاه یو اس بی سی استفاده شده است. وجود یک شارژر بیست واتی در جعبه نیز از دیگر مشخصه این تبلت اپل است.

صفحه نمایش آیپد ایر با ابعاد 10.9 اینچ و با رزولوشن 2360 در 1640 پیکسل و Liquid Retina می باشد. iPad Air نسل چهارم اپل مجهز به تاچ آیدی نیز می باشد و کلید پاور در قیمت فوقانی آن تعبیه شده است. تراشه منحصر به فرد و پنج نانومتری A14 Bionic که نقطه قوت آیپد ایر 2020 نسل چهار می باشد، در گوشی های هوشمند سری دوازده آیفون نیز استفاده شود.

بررسی مشخصات بیشتر iPad Air

چیپست آیپد ایر اپل دارای پردازنده شش هسته ای با دو هسته با قدرت پردازش بالا و چهار هسته با انرژی بالا می باشد، با وجود تراشه A14 در این تبلت اپل، عملکرد این محصول چهل درصد بهبود یافته و سرعت پردازنده گرافیکی نیز سی درصد نسبت به محصول نسل قبل ارتقا داشته است.

آیپد ایر

دوربین اصلی این آیپد ایر دوازده مگاپیکسلی با قدرت فیلمبرداری 4K می باشد، همچنین این تبلت مجهز به لرزشگیر ویدیویی و دوربین جلو هفت مگاپیکسلی و امکان فیلمبرداری 1080 پیکسل با نرخ 60 فریم بر ثانیه نیز می باشد.

قیمت ها و رنگ بندی

از دیگر مشخصات‌ iPad Air شرکت اپل می توان به، سیستم عامل 14، وای فای 6، Apple Pencil با قابایت اتصال آهنربایی و یک کیس کیبورد دار اشاره کرد. آیپدایر شرکت اپل به زودی در رنگ های جذاب و متنوع، خاکستری، رزگلد، نقره ای، آبی و سبز با قیمت حدود 599 دلار برای مدل وای فای بفروش خواهد رسید و مدل سیمکارتی با حافظه داخلی 64 گیگابایت نیز 729 دلار قیمت خواهد داشت. ناگفته نماند که مدل 256 گیگابایتی این آیپد ایر نیز عرضه خواهد شد.

اپل آیپد

در نسل هشتم تب لت های اپل از تراشه A12 با پردازنده شش هسته ای و پردازنده گرافیکی چهار هسته ای استفاده شده است. این اپل آیپد طراحی مشابه با نسل قبلی دارد و حتی ابعاد نمایشگر 10.2 اینچی و حواشی نسبتا عریض هم تغییری پیدا نکرده اند. قیمت اپل آیپد نسل هشتم همان 329 دلار برای مدل با وای فای 459 دلار برای مدل سیمکارت خور میباشد. ناگفته نماند یک نسخه با قیمت بالاتر نیز برای اپل آیپد 128 گیگابایتی وجود دارد.
سیستم عامل این محصول نسل هشتمین اپل iPad OS 14 بوده و در روز جمعه و در رنگبندی طلایی، نقره ای و خاکستری عرضه می شود.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫70 نظرها

  1. بازتاب: FreeGame

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا