اینترنت و شبکهفناوری

چگونه می توانید اسم شبکه WiFi را تغییر دهید و یا پنهان کنید؟

چگونه می توانید اسم شبکه WiFi را تغییر دهید و یا پنهان کنید؟

اسم شبکه WiFi را حتما می شناسید. وقتی برای پیدا کردن اسم شبکه یک سرچ میزنید، تعداد متعددی اسم مشاهده می کنید که این آیدی ها SSID نام دارند. برای ایجاد تغییر یا تنظیمات مختلف برای آیدی خود با این بخش از طیف نیوز همراه باشید… .

توضیحات کلی

اگر یک مودم خانگی دارید پس حتما اسم آیدی شما همان نام برند شرکت تولید کننده میباشد. در بخش مدیریت مودم هیچ قسمتی مبنی بر تغییر نام رؤیت نمی شود. چرا که وقتی با هدف تغییر نام به تنظیمات می روید به دنبال کلمه نام شبکه به زبان لاتین هستید. اما باید بگوییم به جای این کلمه باید به دنبال SSID باشید.
شبکه های WiFi با کمک اسم های SSID ردیابی و شناخته می شوند. بنابراین وقتی در سیستم خود و یا در گوشی سبکه را سرچ میکنید لیستی از آیدی های مختلف که همان SSID ها هستند را مشاهده خواهید کرد.
در این لیست بارها پیش آمده است که نام های یکسانی به چشم می خورد. این اسم ها لزوما تکراری و متعلق به یک شبکه نیستند. هر شبکه می تواند بنا به میل هر شخص نامگذاری شود و هیچ ممانعتی در این زمینه وجود ندارد. علاوه بر این هیچ تداخلی نیز بوجود نخواهد آمد. اگر ده اسم نیز مشابه باشند، پهنای باند، پسوورد و سوابق مرور برای هر کدام کاملا شخصی سازی شده اند. پس اسم مشابه با پسوورد متفاوت هیچ خللی در امنیت شبکه ایجاد نمی کند.

نکات نامگذاری SSID

برای نامگذاری چند قانون وجود دارد: میان حروف از کلید اسپیس یا Space استفاده نکنید.
استفاده از علامت های ! # $ @ * & و … غیرمجاز است. قابلیت حروف بزرگ و کوچک پا برجاست. برای مثال:
اگر رمز عبور ABCDEFGHIJK را انتخاب کنید این پسوورد با رمز عبور abcdefghijk کاملا متفاوت است.
تعداد کاراکترها نیز حداکثر تا سی و دو عدد میتواند باشد.

تغییر نام

اگر میخواهید نام SSID را تغییر دهید ابتدا لازم است به تنظیمات مودم وارد شوید. برای ورود به پنل نیز به طور معمول باید از آدرس استفاده کنید. همچنین معمولا پسورد و اسم کاربری admin میباشد. اگر این اسم اشتباه بود، به برچسب پشت مودم نگاه کنید و از اطلاعات درج شده کمک بگیرید.
اما در مورد تنظیمات باید بگوییم، هر مودم شرایط منحصر به خود را دارد و نمیتوان یک نسخه کلی پیچید. اما شاید با کمک گزینه‌ی Wireless Network Name یا همان SSID راحتتر بتوانید به هدف نزدیک شوید. اگر موفق نشدید از گوگل کمک بگیرید و با کمی سرچ تنظیمات SSID مربوط به مدم خود را بیابید.

فرآیند مخفی سازی

اینکه بخواهید اسم شبکه را به حالت مخفی در بیاورید عموما آسان است، ولی متصل شدن به چنین نام کاربری کمی با تفاوت خواهد بود. برای این منظور کافیست به پنل مدیریت رفته و به دنبال عباراتی مانند Visibility، Broadcast یا hide باشید و آنرا تیک بزنید.

نحوه ی متصل شدن به یک SSID پنهان شده در Windows10

گزینه ی Hidden Network را پس از کلیک یا انتخاب گزینه ی WiFi مشاهده میکنید. این گزینه را انتخاب کنید.
در این بخش میبایست بطور دقیق پسوورد و نام کاربری را وارد کنید. دقت کنید به هنگام ورود پسوورو تمام نکات گفته شده در بالا را رعایت کنید.

متصل شدن در ورژن های مختلف Windows

به قسمت Control Panel بروید. سپس Network and Enternet وNetwork and Sharing Center را انتخاب کنید. حالا در این مرحله روی Set up a new connection or network کلیک نمایید. در نهایت بر روی select Manually connect to a network کلیک کنید. با وارد کردن اسم کاربری و پسوورد به راحتی به شبکه متصل شوید.

اتصال در سیستم عامل مک

فقط چند قدم آسان لازم است. در منو گزینه WiFi را انتخاب کنید. حالا بر روی Join the other network کلیک کنید. و در آخر پسوورد و نام را وارد کنید و متصل شوید.

سخن پایانی

درست است که شبکه شما نمی تواند دائم و همواره پنهان بماند و راهی برای پیدا کردن آن وجود دارد اما این راهکار ها از همیشه نمایان بودن در لیست سرچ بسیار بهتر است.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫76 نظرها

  1. I know this if off topic but I’m looking into starting my own weblog and was curious what all is required to get set up?
    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?

    I’m not very web smart so I’m not 100% sure. Any recommendations or
    advice would be greatly appreciated. Appreciate it

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − بیست =

دکمه بازگشت به بالا