پردازندهسخت افزار

شرکت مدیاتک برای گوشی های میان رده تراشه helio p95 را معرفی کرد

شرکت مدیاتک برای گوشی های میان رده تراشه helio p95 را معرفی کرد

کمپانی مدیاتک به تازگی تراشه ای جدید با نام helio p95 تولید کرده است که مناسب جهت استفاده در گوشی های میان رده می باشد. برای آشنایی بیشتر با این چیپ و بررسی جزئیات بیشتر این خبر، با طیف نیوز همراه باشید… .

مدتی است که کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند روی به استفاده از دوربین های با سنسور 64 مگاپیکسلی آورده اند. اتفاقا تراشه هلیو P95 شرکت مدیاتک نیز که برای گوشی های میان رده طراحی شده است، از قابلیت استفاده از دوربین با رزولوشن 64 مگاپیکسلی پشتیبانی می کند.

helio p95

چیپ helio p95 با نسخه قبلی از کمپانی مدیاتک یعنی مدل p90 شباهت های زیادی دارد اما از لحاظ بهره مندی از هوش مصنوعی و همچنین پشتیبانی از دوربین های با سنسور 64 مگاپیکسلی قابلیت های بیشتری دارد. قابلتی های مختلف از جمله واحد پردازش گرافیکی و پردازنده نسبت به قبل تفاوتی نداشته است. طبق مشاهدات و نتایج حاصله از بنچمارک ETHZ قابلیت های هوش مصنوعی و امتیازات حاصله از آن تا ده درصد نسبت به تراشه مدل p90 بهبود داشته است.

قابلیت ها

بهره مندی از هوش مصنوعی و پشتیبانی از دوربین های با رزولوشن 64 مگاپیکسلی تنها قابلیت تراشه هلیو P95 مدیاتک نیست، این چیپ کارکرد های دیگری دارد که شامل موارد زیر می شود و البته حتما باید در گوشی هوشمند از این ویژگی ها جهت بهره مندی، پشتیبانی شود:

پشتیبانی همزمان از ژست گرفتن پنج نفر
ایجاد avatar واقعیت افزوده به شکل تمام قد
پشتیبانی از ژست به شکل 3D
ارتقای کیفیت شناسایی منظره ها و اشیاء

گوشی P40 لایت

شرکت مدیاتک هنوز تعیین نکرده است که کدام گوشی هوشمند برای بار اول مجهز به چیپ helio p95 می شود و برای عرضه معرفی می شود. آنچه مشخص است، این کمپانی در زمینه تولید تراشه هلیو P95 هیچ مشکل یا دغدغه ای نخواهد داشت چرا که به نسخه قبلی که تولید می شد مشابه است. کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند نیز به همین دلیل مشکلی در استفاده از این چیپ مدیاتک نخواهند داشت. پس می توان به زودی شاهد استفاده از تراشه هلیو P95 در گوشی های هوشمند میان رده بود.

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بازتاب: marlin 1894
  2. بازتاب: his comment is here
  3. بازتاب: what is ozempic

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا