اینترنت و شبکهفناوری

پچ پنل چیست؟ + ویدئو نحوه اتصال کابل شبکه به Patch Panel

پچ پنل چیست؟ + ویدئو نحوه اتصال کابل شبکه به Patch Panel

یکی از قطعات مورد استفاده در شبکه های کامپیوتری، Patch Panel است. این قطعه از لحاظ ساختاری مستعطیلی شکل بوده و تعدادی پورت شبکه بر روی آن تعبیه شده است. در ادامه به بررسی پچ پنل خواهیم پرداخت و ویدئویی از نحوه اتصال کابل شبکه به این قطعه را قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

کاربرد پچ پنل

در ساختار شبکه، Patch Panel بین نقطه انتهایی کابل شبکه و تجهیزات شبکه مثل سوییچ شبکه، روتر و … جای می گیرد و محل اتصال کابل شبکه به تجهیزات شبکه است. می توان گفت که استفاده از پچ پنل ضرورتی ندارد اما وجود این قطعه در ساختار شبکه، در آینده که تعداد کاربران افزایش می یابد، باعث سهولت در کابل کشی و انجام کارها می شود. برای انجام این کار، تمامی کابل های متصل به سوکت را در یک منطقه که رک در آن جا قرار می گیرد، جمع آوری کرده و تمام آن ها را به Patch Panel وارد می کنند. پچ پنل در مدل های مختلف 24 پورت، 48 پورت و … تولید می شوند که با توجه به نیاز، می توان یکی از آن ها برای تعبیه کردن رک شبکه تهیه کرد.

 

مزایا استفاده از پچ پنل

در صورت استفاده از Patch Panel در یک شبکه کامپیوتری، برای مثال دیگر نیازی نیست تا کابلی مجزا برای اتصال کلاینت خاصی به یکی از سیستم های سرور اختصاص داد.
در صورت نبود پچ پنل، اگر تصمیم بر کشیدن یکی از کابل ها را از سوئیچ شبکه دارید و یا می خواهید ترتیب اتصال سوئیچ ها و سرور ها را تغییر دهید، با مشکل مواجه خواهید شد.
با استفاده از این قطعه در ساختار شبکه، کابل های شبکه با آرایش بسیار منظمی در رک جای می گیرند و دیگر تکنسین شبکه دچار سردگمی نخواهد شد.
استفاده از پچ پنل از ایجاد آشفتگی در رک جلوگیری می کند که همین عامل می تواند از ایجاد اتفاقات ناگهانی که باعث ایجاد خسارت می شود، جلوگیری کند.

در پایان باید اشاره شود که در هنگام خرید یک Patch Panel باید توجه شود که اگر کابل شبکه مورد استفاده از نوع CAT6 است، حتما پچ پنل مرتبط با این نوع کابل تهیه شود چرا که در صورت مغایرت، از قدرت و سرعت سیگنال ها کاسته می شود.
در ادامه هم می توانید ویدئو مربوط به اتصال کابل شبکه به Patch Panel را مشاهده کنید:

 

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫14 نظرها

  1. بازتاب: briansclub
  2. After looking at a handful of the blog posts on your web site, I seriously appreciate your way of writing
    a blog. I book marked it to my bookmark website list and will be checking
    back in the near future. Please visit my web site as well and
    tell me your opinion.

  3. بازتاب: Boerefijn Technology
  4. بازتاب: magic moon shop​
  5. بازتاب: สมัคร lsm99
  6. بازتاب: aksara178
  7. بازتاب: aksara178 rtp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا