نرم افزار و اپلیکیشن

چه اپلیکیشن هایی را می توان جایگزین مایکروسافت اکسل کرد

چه اپلیکیشن هایی را می توان جایگزین مایکروسافت اکسل کرد

یکی از برنامه های بسیار کاربردی برای کار با فایل های صفحه گسترده اپلیکیشن مایکروسافت اکسل است که البته برای آن میتوان برنامه های کاربردی و رایگانی را نیز جایگزین کرد. با طیف نیوز همراه باشید… .

فایل های صفحه گسترده کاربرد های زیادی در مواردی همچون استفاده در مدیریت انبار و بودجه ها، ردگیری اطلاعات و غیره را دارد. در این زمینه نیز مایکروسافت اکسل همیشه پیشگام بوده و استفاده می شده است. اما در Microsoft Excel استفاده از Spreadsheet هزینه دربردارد. اگر به دنبال برنامه های رایگان با قابلیت هاس مشابه هستید این بخش از طیف نیوز را از دست ندهید.

Google Sheets

یکی دیگر از اپلیکیشن های محبوب و پرطرفدار Google Sheets است به عنوان یک جایگزین خوب برای مایکروسافت اکسل شناخته می شود. گوگل شیتز قادر است با سایر اپلیکیشن های گوگل مانند فرمز و دیتا استدیو نیز ارتباط برقرار کند و در نتیجه مدیریت پروژه ها برای کاربران بسیار ساده خواهد شد. استفاده از این جایگزین Microsoft Excel در سیستم عامل های اندروید و آی او اس امکان پذیر است، چرا که در گوگل شیتز همه ی اطلاعات وارد شده در فضای ابری ذخیره سازی می شوند.

مایکروسافت اکسل

قابلیت های Google Sheets

علاوه بر رابط کاربری بسیار ساده و روان در Google Sheets اعضای یک تیم امکان همکاری آنلاین و مشترک را نیز  با کمک سرویس ابری و چت های گروهی در دسترس خواهند داشت. به این گونه که اعضای تیم قادرند روی هر سلول تغییرات ایجاد کنند و یا نظرشان را اعلام کنند.

این اپلیکیشن کاربردی و رایگان با قابلیت هایی همچون وجود فرمول ها، جداول پیووت، الگوهای متنوع، فرمت های شرطی، نمودارهای مختلف با امکان شخصی سازی در کنار گراف ها با تسهیل ساخت جلوه های بصری از اطلاعات، وجود تاریخچه ی ویرایش ها بصورت ذخیره در فایل ها و در کل امکان مدیریت ساده و دقیق صفحات گسترده جایگزین بسيار مناسبی برای مایکروسافت اکسل شناخته می شود.

LibreOffice Calc

Calc برنامه ای رایگان برای مدیریت فایل های گسترده در لینوکس، ویندوز و مک است. رابط کاربری این اپلیکیشن جایگزین مایکروسافت اکسل چندان جالب نیست اما ویژگی های جالبی همچون متن باز بودن را دارا می باشد که این باعث می شود امکان دسترسی به توابع پیچیده تر و شخصی سازی آنها نیز وجود داشته باشد. برای طراحی و شخصی سازی فایل ها نیز الگوهای رایگان در اینترنت در دسترس میباشند.

LibreOffice Calc به طور پیش فرض قادر به پشتیبانی از فایل های Microsoft Excel میباشد. جالب است بدانید در محیط کاربری این برنامه می توانید با شخصی سازی فقط ابزارهایی را در صفحه به نمایش بگذارید که بیشتر برای شما کاربرد دارند.

قابلیت ها و ویژگی ها

در اپلیکیشن متن باز امکان راه اندازی سریع نیز وجود دارد، با این وجود رسم گراف از داده و نمودار ها و دیگر قابلبت ها برای ایجاد جلوه های بصری ساده‌تر می شود. ناگفته نماند ابزار DataPilot در این اپلیکیشن جایگزین مایکروسافت اکسل این امکان را ایجاد می کند که داده ها از دیتابیس های خارجی وارد شوند و قابل ویرایش باشند. امکان اشتراک چند کاربر در یک پروژه نیز وجود دارد ولی به پیشرفتگی دیگر اپلیکیشن ها نیست.

iWork Numbers

اپلی ها به جای استفاده از Microsoft Excel می توانند از اپلیکیشن رایگان iWork Numbers با اکانت آیکلاد اختصاصی برای هر کاربر، استفاده کنند. این برنامه از قلم هوشمند اپل نیز پشتیبانی میکند. و از دیگر ویژگی های مربوط به آن این است که‌ فایل های نهایی در فرمت اکسل ذخیره می شوند و اشتراک گذاری آنها ساده تر می شود. جالب است بدانید فایل ها در نامبرز امکان قفل گذاری با اثرانگشت یا کد و یا فیس آیدی را نیز دارند. در اپلیکیشن جایگزین مایکروسافت اکسل اپلی ها  همچنین امکان همکاری آنلاین در یک پروژه بصورت همزمان نیز وجود دارد.

سایر مشخصات

رابط کاربری این برنامه ساده بوده و بر خلاف دیگر اپلیکیشن ها محیط اولیه دارای خطوط و جدول بندی نیست و کاربر با یک صفحه سفید مواجه خواهد بود. افزودن جدول ها و نمودار ها نیز بسیار ساده است و برای شروع، چند الگوی متنوع نیز در اختیار شما قرار داده خواهد شد. جالب است بدانید این جایگزین مایکروسافت اکسل بالغ بر هفتصد شکل با امکان شخصی سازی و همچنین امکاناتی همچون تغییر در طراحی فونت و جداول و حواشی سلول ها را در اختیار  کاربران قرار می دهد.

با کمک ابزار های iWork Numbers تابع ها و فرمول های پیچیده نیز امکان مدیریت داشته و به علاوه با کمک بخش  Smart Categories نیز جدول ها قابل سازماندهی بوده و ارائه خلاصه برای دیدگاه مناسب‌تر به اطلاعات امکان پذیر می باشد.

WPS Office Spreadsheets

و اما مشابه ترین برنامه به مایکروسافت اکسل Microsoft Excel که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد  WPS Office Spreadsheets می باشد که علاوه بر رابط کاربری ساده امکان مدیریت و ویرایش فایل های  XLS و XLSX و CSV وجود دارد. این باعث می شود وارد کردن فایل ها از مایکروسافت اکسل ساده باشد. این اپلیکیشن برای سیستم عامل های وندوز لنوکس، مک، اندروید و آی اواس و نسخه وب نیز قابل استفاده است.

قابلیت ها

رابط کاربری مدرن، استفاده از WPS Office Spreadsheets را ساده تر می کند. یکی از قابلیت های مهم این برنامه ردگیری تغییرات و نظرات و امکان همکاری چند کاربر WPS و مایکروسافت آفیس روی فایل می باشد. WPS بیش از پنجاه میانبر صفحه کلید را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوان یک تجربه کاربری بهتر داشت. قابلیت دیگر جدول های پیووت پیشرفته و بالغ بر صد فرمول و امکان تحلیل و حل ساده تر مسائلی است که داده های عظیم دارند.

در این برنامه می توانید با سه دستگاه دیگر در ارتباط بود ولی با پرداخت هزینه حدود 30 دلاری می توانید به 9 دستگاه اتصال داشت.

Zoho Office Sheet

آخرین جایگزین مایکروسافت اکسل که در این بخش از طیف نیوز به معرفی آن پرداخت Zoho Office Sheet می باشد که مهمترین قابلیت آن ابزار تحلیل داده به نامدZia بر مبنای هوش مصنوعی است. با کمک Zia  مقدار های ناهماهنگ و تکراری حذف می شوند و جدول ها و نمودار ها آپدیت می شوند تا بتواندی در فایل خود از آن استفاده کنید. همچنین امکان تعیین سوال درباره داده ها یا فیلتر برای تحلیل داده ها نیز برای کاربران امکان پذیر است به طور کل Zia به یافتن جواب کمک میکند.

مایکروسافت اکسل

قابلیت ها

در مقايسه با دیگر اپلیکیشن ها برنامه‌ی زوهو در ابزارهای حرفه ای تحلیل داده و مدیریت فایل صفحه گسترده چیزی دست کم ندارد. یکی از قابلیت های کاربردی و جذاب آن امکان ارتباط 25 کاربر با یکدیگر و تعامل با پنل چت می باشد. علاوه بر این زوهو به‌شکل خودکار از فایلی که اصلی هست و امکان از دست رفتن آن وجود دارد بکاپ میگیرد که به نوبه خود بسیار ارزشمند است. مورد دیگر امکان قفل گذاری سلول ها یا کل فایل ها می باشد.

برای این جایگزین مایکروسافت اکسل قابلیت های دیگری نیز قابل ذکر است از جمله پشتیبانی از 250 تابع و امکانات فرمت شریطی، انجام برخی وظایف به شکل خودکار، لزوم ایجاد تأییدیه برای ورودی اطلاعات، جمع کردن داده ها از فرم ها و ورود داده ها از منابع خارجی مثل وب سایت ها یا فید آر اس اس یا فید های خارجی.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا