اینترنت و شبکه

نقطه کور وایرلس کجاست و چگونه مشکلات مربوط به آن را برطرف کنیم؟

نقطه کور وایرلس کجاست و چگونه مشکلات مربوط به آن را برطرف کنیم؟

گاهی حتی با وجود خرید گران قیمت ترین مودم ها نیز اتصال به شبکه وای فای غیر ممکن می شود. در اغلب موارد علت وجود نقطه کور وایرلس در اطراف مودم است. در این بخش به معرفی نقطه کور وایرلس و بررسی مشکلات مربوطه خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

تعریف نقطه کور وای فای

وای فای یک فناوری با کمک امواج رادیویی است که انتقال این امواج با وجود موانعی هم چون اجسام جامد دچار اختلال می شود. گاهی ممکن است بدون هیچ مشکلی مشغول استفاده از شبکه wifi منزل یا شرکت خود باشید اما با تغییر موقعیت افراد و قرار گیری شخصی در یک نقطه مشخص به طور کل ارتباط شما با شبکه قطع شود. وجود این اشیاء و اجسام در مناطقی خاص که نقطه کور وایرلس نامیده می شوند و البته این مناطق قابل شناسایی هستند موجب قطع انتقال امواج رادیویی می شود، طبیعتا می توان مشکلات مربوطه را برطرف کرد. در این بخش از طیف نیوز به بررسی این مشکلات خواهیم پرداخت.

علت های ایجاد نقطه کور وایرلس

گاهی با کمال تعجب مشاهده میبینیم که مسافت تحت پوشش مودم یا روتر بسیار محدود می شود و این برخلاف آنچه در مشخصات جعبه ذکره شده است، میباشد. این موضوع می تواند علل گوناگونی داشته باشد. برای مثال برخی ساختمان های قدیمی که به طور کل قبل از وجود فناوری انتقال امواج وای فای ساخته شده اند، دارای ستون ها و دیوار های بسیار ضخیم گچی با توری های فلزی در داخل، هستند که مهمترین عامل ایجاد نقطه کور وای فای می باشند.

علاوه بر این اشیاء فلزی بزرگ مثل فایل های ذخیره اسناد امواج رادیویی را بلاک می کنند. عامل دیگر در ایجاد اختلال در اتصال وایرلس تلفن های بی سیم قدیمی هستند که در هنگام استفاده از آنها شاهد ایجاد نقطه کور وایرلس خواهیم بود. مایکروویو های روشن و در حال کار نیز یکی از عوامل دیگر می باشند. دستگاه ها مانیتور اتاق کودک و سیستم های صوتی وایرلس نیز موجب تداخل در امواج می شوند

دیگر موارد…

افزایش تعداد دستگاه های منتشر کننده امواج رادیویی و شبکه وای فای، محدوده تحت پوشش را کاهش داده و باعث ایجاد تداخل می شود. به عنوان مثال در آپارتمان ها و منازل مسکونی با وجود یک یا چند مودم و روتر در هر واحد تداخل امواج و احتمال ایجاد نقطه کور وای فای بسیار زیاد می شود.

چطور نقطه کور را پیدا کنیم؟

برای تشخصی این نقطه احتیاجی به در دست داشتن نرم افزار خاصی نیست، تنها کافیست با استفاده از گوشی هوشمند یا هر گجت دارای wifi در قسمت های مختلف منزل یا شرکتتان قدم بزنید و به قدرت سیگنال توجه کنید. با تغییر آیکن وای فای متوجه نقاط ضعف و قوت شبکه خواهید شد. وقتی قدرت سیگنال به طور کامل به صفر رسید نقطه کور وایرلس مشخص خواهد شد. چنانچه میزان سیگنال برای مدتی در یک منطقه به حداقل ترین میزان ممکن رسید نیز آن نقطه می تواند مد نظر گرفته شود. توجه داشته باشید حرکت شما در مناطق مختلف نباید خیلی سریع باشد، پس آهسته قدم بردارید و در قسمت های با سیگنال برای اطمینان بیشتر ضعیف کاملا توقف کنید.

تشخیص به وسیله اپلیکیشن Wifi Analyzer

نرم افزارها نیز می توانند برای تشخیص نقطه کور وای فای به کمک ما بیایند. اپلیکیشن Wifi Analyzer اطلاعات کاملی از شبکه wifi در منطقه، به شما می دهد. قدرت سیگنال در ایکن مربوطه به صورت یک عدد در پنل نوتیفیکیشن نقاط کور را مشخص میکند.

کافیست برنامه را نصب کنید و Signal Meter را انتخاب کنید. سپس شبکه wifi خود را برگزینید تا تغییرات سیگنال را مشاهده کنید.

در لپتاپهای با سیستم عامل ویندوز یا مک نیز می توانید به وسیله inSSIDer اقدام به ارزیابی قدرت سیگنال کنید. از طریق این نرم افزار ها می توانید کانال هایی که کمترین میزان ترافیک را دارند پیدا کنید و به وسیله آن ها به مودم وصل شوید.

راهکارهایی برای رفع مشکلات مربوط به تغییرات سیگنال شبکه بی سیم

تغییر موقعیت مودم یا روتر

وقتی دستگاه شما در گوشه خانه یا شرکتتان قرار میگیرد احتمال وجود نقطه کور در سایر گوشه ها بسیار بیشتر است. برای رفع این مشکل بهترین راهکار این است که مودم، روتر یا اکسس پوینت خود را در مرکزی ترین قسمت ساختمان قرار دهید.

تنظیمات آنتن

اطمینان حاصل کنید که آنتن دستگاه شما به صورت عمودی قرار داده شده است. هرچه زاویه میان آنتن و مودم یا روتر عمود تر باشد احتمال دریافت سیگنال ها بیشتر می شود.

رفع موانع ایجاد کننده تداخل

مودم را در کنار کابینت های فلزی یا داخل آنها قرار ندهید. پس برای افزایش قدرت سیگنال دهی اشیاء فلزی را دور کنید. ماکروویو یا آکواریوم نیز موجب تداخل در سیگنالها و ایجاد نقطه کور وایرلس می شوند.

استفاده از ریپیتر

چنانچه تمام گزینه های بالا بی تأثیر بودند یک تکرار کننده تهیه کنید. این وسیله امواج ضعیف را دریافت کرده تقویت می کنند و سپس منتشر می کنند شرکت های بزرگ و یا منازل مسکونی بزرگ حتما به ریپیتر احتیاج پیدا خواهند کرد.

اترنت

چنانچه در شبکه وایرلس هنوز نتوانسته اید مشکلات مربوط به نقطع کور وای فای را رفع کنید، از اتصالات سیمی استفاده کنید. برای مثال چنانچه کامپیوتر شما با مودم فاصله ای ندارند با کمک یک کابل LAN این دو را به هم وصل کنید تا از وجود حد اکثر سیگنالها بهره مند شوید.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بازتاب: bonanza178
  2. بازتاب: Buy Kimber gun
  3. بازتاب: Buy Guns In usa
  4. بازتاب: ข่าวบอล
  5. بازتاب: check over here

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا