دسته‌بندی نشده

نکاتی که باید قبل از خرید کابینت رک بدانید.

نکاتی که باید قبل از خرید کابینت رک بدانید.

چنانچه به دنبال خرید کابینت رک هستید حتما سوالات زیادی در ذهنتان نقش بسته و شاید در خریدتان مردد باشید. با خواندن این مقاله و نکات پرداخته شده به آگاهی لازم پیش از خرید دست پیدا خواهید کرد. با طیف نیوز همراه باشید… .

هنگام خرید کابینت رک باید به چندین مورد توجه کنید. مطالعه راهنمای خرید کمک می کند تا از خریدتان اطمینان خاطر داشته و پس از آن به مشکلی نیز بر نخورید. کابینت می تواند دیواری و یا زمینی باشد که باید پیش از خرید نوع نیازتان را هدفمندانه مشخص کنید. جهت خرید کابینت رک میبایست به موارد مختلفی همچون اندازه و ابعاد دستگاه، ارتفاع و نوع درب کابینت توجه داشته باشید.

کابینت رک شاید یک محصول بسیار ساده باشد ولی قطعا قبل از خرید آن میبایست به نکات زیادی که در آن نهفته است توجه کرد.

نکته اول: توجه به میزان عرض در زمان نصب

راهنمای خرید به ما کمک میکند تا اطلاعات دقیق تری از محصول مورد نظرمان بدست آوریم. عرض کابینت رک به طور معمول نوزده اینچ می باشد، گاهی بنا به موقعیت و شرایط موجود خریدار، در اندازه های کوچکتر یعنی ده اینچی و گاهی نیز با عرض بیشتر یعنی بیست و یک اینچی ساخته می شود.

عرض داخلی این محصول بین ششصد الی هشتصد میلی متر متغیر است. به طور کل 600 میلی متر اندازه رایج و معمول عرض است و در ابعاد بزرگتر موارد 800 میلی متری هم موجود هستند. مسلما سازماندهی کابل ها و سیم ها در ابعاد با عرض بیشتر کار ساده تری است.

نکته دوم: ارتفاع

به طور معمول واحد استاندارد ارتفاع نصب در کابینت رک با U نشان داده می شود. شاید اطلاع داشته باشید اما جهت یاد آوری، 1U برابر 1.75 اینچ و 44.45 میلی متر می باشد. با احتساب این نکته لازم به ذکر است که اکثر تجهیزاتی که نصب می شوند 1U الی 4U ارتفاع دارند.
توجه داشته باشید اگر در راهنمای خرید ارتفاع را عنوان کرده بود منظور ارتفاع داخلی کابینت رک است نه قاب خارجی و ارتفاع از بیرون محصول.

در خصوص ارتفاع خارجی میزان مشخصی وجود ندارد، این عدد با توجه به وجود فن در قسمت بالایی محصول و یا عدم حضور آن می تواند بلند تر و یا کوتاه تر باشد. ابعاد بیرونی سایز مشخصی ندارند، اما با تمام این اوصاف طراحان و تولید کنندگان تقریبا از ابعاد مشترکی استفاده می کنند.

نکته سوم: عمق

نکته آخر در راهنمای خرید این بخش عمق این مورد از تجهیزات شبکه است. کابینت رک با اعماق متفاوت و مختلفی در بازار عرضه می شود. این اعماق برای کابینتهای دیواری بین 450، 550 و 600 میلی متر متغیر است. و در رابطه با کابینت های زمینی اعماق 600، 800، 1000، 1200 نیز موجود هستند. به طور کل این محصولات متغیر هستند و در سازه های مختلف ابعاد متفاوتی دارند با توجه به امکان تغییرشان می توانند در قسمت های مختلفی نصب شوند. پس حتما قبل از اقدام به خرید راهنمای خرید را مطالعه کرده و نوع نیازهای خود را از تهیه کابینت رک مشخص کنید.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا