دسته‌بندی نشده

آموزش مرحله به مرحله نصب ویندوز 10

آموزش مرحله به مرحله نصب ویندوز 10

نصب ویندوز 10 بر خلاف دیگر نسخه ها بسیار ساده است و شما خود می توانید این مراحل را در خانه پیش ببرید. در این بخش به آموزش صفر تا صد نصب Windows 10 پرداخته ایم. با طیف نیوز همراه باشید… .

پیش نیاز های لازم قبل از نصب ویندوز 10 عبارتند از:

1.پردازنده یا سی پی یو یک گیگابایتی
2. رم یک گیگابایتی برای ورژن 32 بیتی و رم دو گیگابایتی برای ورژن 64 بیتی
3. 16 و 20 گیگابایت فضای خالی به ترتیب برای نسخه های 32 و 64 بیتی
4. سازگار بودن گرافیک کارت با نسخه Direct X 9 یا جدیدترین نسخه مایکروسافت
5. وجود یک فایل دارای Windows 10 و نصب ویندوز 10 از طریق DVD یا فلش

آموزش مرحله به مرحله نصب ویندوز 10

قدم اول، بوت کردن

در ابتدا میبایست با توجه به روش نصب ویندوز 10 از طریق فلش یا سی دی Boot سیستم خود را انتخاب کنید. تعیین کنید که با بالا آمدن Windows 10 از کدام بخش میبایست استفاده شود. بوت می توامد شامل حافظه Hard Disk یا فلش ، سی دی و یا چیز دیگری باشد که در گام اول میبایست یکی از این ها را در بایوس سیستم انتخاب کنید.

جهت انجام این فرآیند اول سیستم خود را ریستارت کنید. حالا پس از مشاهده مشخصات بایوس گزینه Delete روی کیبورد را چند بار پشت سر هم بفشارید. این کلید اغلب مواقع جوابگو است اما همیشگی نیست و در برخی انواع مادربورد ممکن است لازم باشد کلید های F2 و F12 را بفشارید.


پس از انجام اقدامات بالا جهت شروع فرآیند نصب ویندوز 10 به صفحه ای دیگر منتقل می شوید. به سراغ تب Boot بروید و پس از آن گزینه Boot Device Priority را با کمک کلید های جهت انتخاب کنید و در آخر Enter را بزنید.

حالا باید ۱st Boot Device را انتخاب کنید و از لیستی که پیش رو دارید گزینه CD-ROM را انتخاب کنید و اینتر را بزنید. این برای زمانی است که بوت شدن سیستم را از طریق CD Drive انجام می دهید. چنانچه این اقدام را از طریق فلش انجام داید طبیعتا میبایست نام فلش دیسک و یا USB را انتخاب کنید.

نصب ویندوز 10
توجه

توجه داشته‌ باشید اگر قرار است برای بوت شدن از فلش استفاده کنید میبایست پیش از ورود به محیط بایوس فلش را به پورت یو اس بی وصل کرده باشید تا سیستم آنرا شناسایی کند.

در ادامه نیز پس از انتخاب یکی از روش ها برای بوت کردن سیستم کلید F10 را برای ذخیره تغییرات بفشارید و در نهایت برای ذخیره تغییرات ok یا yes را انتخاب کنید. مشاهده می کنید که سیستم ریستارت می شود و پس از آن وارد قدم بعدی می شوید.

قدم دوم، شروع نصب ویندوز 10

در اولین صفحه ای که پس از ریستارت شدن سیستم با آن مواجه می شوید برای تکمیل و ادامه مراحل کلید Enter را بفشارید. چند ثانیه بعد پنجره Windows Setup نمایان می شود که حالا باید زبان، موقعیت مکانی و زبان کیبورد را مشخص کنید. و در نهایت برای ادامه مراحل Next را انتخاب کنید.

نصب ویندوز 10

قدم سوم

جهت ادامه مراحل نصب ویندوز 10 گزینه Install now را انتخاب کنید.

نصب ویندوز 10

اگر از شما شماره سریال نامبر سوال شد، اگر شماره سریال Windows 10 را در اختیار دارید آن را وارد کنید در غیر این صورت گزینه Do it later را بفشارید.

در این مرحله قوانین شرکت مایکروسافت جهت نصب ویندوز 10 را مشاهده خواهید کرد که در نهایت باید برای پذیرش این قوانین کلید I accept the license terms را انتخاب و گزینه Next را بزنید.


قدم چهارم

در این گام برای انتخاب نوع نصب ویندوز 10 با دو گزینه مواجه می شوید، اگر قصد دارید که Windows 10 را به روز رسانی کنید گزینه Update و اگر میخواهید با استفاده از یکی از درایو های خود اقدام به مصب ویندوز 10 کنید گزینه Custom را انتخاب کنید. ما در این قسمت از آموزش در طیف نیوز گزینه دوم را انتخاب کرده ایم.

نصب ویندوز 10
حالا می توانید قسمت بندی ها را مشاهده کنید. درایو مربوطه را انتخاب کنید وگزینه فرمت و در آخر Next را بفشارید.
توجه داشته باشید که فرمت کردن به معنای حذف تمام اطلاعات است پس دقیقا همان درایوی را انتخاب کنید که قبلا در آن ويندوز نصب بوده است.


قدم پنجم

کمی صبر کنید تا مراحل نصب ویندوز 10 تکمیل شود. احتمالا در این زمان چند بار سیستم شما ریستارت خواهد شد.


در نهایت با اتمام مراحل نصب Windows 10 گزینه Setting جهت اعمال تنظیمات پیش روی شما قرار داده خواهد شد. مناسب ترین حالت، حالت پیشفرض است، گزینه Use Express Settings را انتخاب کنید.

حالا درصفحه ورودی به اکانت Microsoft ایمیل و زمز ورودتان را وارد کنید تا وارد اکانت کاربری خود شوید، اگر حساب کاربری جهت استفاده بیشتر و بهتر از امکانات موجود را در اختیار ندارید برای ایجاد آن از گزینه Create a new account کمک بگیرید. در نهایت نیز Next را زده تا وارد گام های بعدی شوید.


قدم ششم

چنانچه حالت وارد شدن به اکانت را انتخاب کرده باشید گزینه هنگام سازی را برای انجام تنظیمات Windows 10 انتخاب کنید. چنانچه گزینه اول را انتخاب کنید، تنظیمات قبلی ویندوز با windows 10 همگام سازی می شود و احتیاجی به تنظیمات مجدد نخواهد بود. با انتخاب گزینه set this up as a new pc instead نیز وارد مرحله بعد می شوید.

نصب ویندوز 10
گام نهایی

گزینه Next را بزنید و منتظر باشید تا مراحل به پایان رسند. صفحه نمایش با رنگ بندی مختلف لود می شود .

و در پایان مراجل نصب ویندوز 10 تمام می شود و صفحه دسکتاپ را پیش رو خواهید داشت.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بازتاب: buy viagra online
  2. بازتاب: KA GAMING
  3. بازتاب: pork rectum

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا