فناوریموبایل

مقایسه گوشی Nova 5T با گوشی iPhone 11 Pro Max

مقایسه گوشی Nova 5T با گوشی iPhone 11 Pro Max

در این مطلب به بررسی مشخصات دو گوشی Nova 5T و گوشی iPhone 11 Pro Max پرداخته و در ادامه ویدئویی از مقایسه دو گوشی نوا 5T و آیفون 11 پرو مکس می پردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

مشخصات فنی گوشی نوا 5T و گوشی آیفون 11 Pro Max

نمایشگر

در قاب جلویی گوشی Nova 5T از یک پنل صفحه نمایش لمسی خازنی IPS LCD با رزولوشن 2340*1080 پیکسل و تراکم 412ppi با سایز 6.26 اینچ استفاده شده است. بر روی نمایشگر این گوشی هوشمند، شاهد قرارگیری یک روزنه در قسمت بالا سمت چپ هستیم که میزبان دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی گوشی نوا 5 تی است. در مقابل، گوشی iPhone 11 Pro Max از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی Super Retina XDR OLED با کیفیت وضوح 2688*1242 پیکسل و تراکم 458ppi بهره می برد. نمایشگر این گوشی بالا رده در قسمت بالایی خود دارای یک بریدگی است که محل قرارگیری لنزهای دوربین سلفی است که به لنز 12 مگاپیکسلی و 3D ToF تجهیز شده است. گوشی آیفون 11 پرو مکس از فناوری محافظ صفحه Scratch-Resistant Glass برای مقابله با ضربات و خط و خش بهره می برد.

تراشه

گوشی هواوی Nova 5T به یک تراشه 7 نانومتری کایرین 980 تجهیز شده است که این تراشه از پردازنده هشت هسته ای با حداکثر فرکانس 2.6 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 برخوردار است. این پردازنده ها قابلیت اجرای برنامه ها و بازی های گرافیکی بسیار سنگین، بدون هیچ گونه کندی در سرعت را دارا هستند. در این گوشی هوشمند از رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده شده است.

در مقابل، گوشی آیفون 11 Pro Max از یک تراشه 7 نانومتری پلاس Apple A13 Bionic بهره می برد که در بطن آن از پردازنده Hexa-Core استفاده شده است. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این تراشه از نوع Apple GPU (4-Core Graphics) است که نقش اصلی را در پردازش اطلاعات گرافیکی، بر عهده دارد. در بخش حافظه هم به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64/256/512 گیگابایتی مجهز شده است. لازم به ذکر است که این دو گوشی هوشمند از درگاه کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی کنند.

دوربین

گوشی نوا 5 تی در پنل پشتی خود از چهار لنز دوربین بهره می برد که دوربین اصلی آن به لنز 48 مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.8، دوربین دوم به لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2، دوربین سوم به لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 و دوربین چهارم به لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تجهیز شده است. در مقابل، گوشی iPhone 11 Pro Max در قاب پشتی خود به یک ماژول دوربین مربعی شکل که سه لنز دوربین در آن جای گرفته، مجهز شده است. دوربین اول از لنز 12 مگاپیکسلی Wide با دیافراگم f/1.8، دوربین دوم از لنز 12 مگاپیکسلی Telephoto با دیافراگم f/2.0 و دوربین سوم از لنز 12 مگاپیکسلی Ultrawide با دیافراگم f/2.4 بهره می برد. از دیگر قابلیت های دوربین این دو گوشی هوشمند می توان به تصویربرداری HDR و Panorama اشاره کرد.

دیگر مشخصات:

انرژی گوشی هواوی Nova 5T از طریق باتری 3750 میلی آمپر ساعت تامین می شود که از فناوری شارژ سریع 22.5 واتی بهره می برد که در مدت 24 دقیقه 50 درصد از باتری آن شارژ می شود. در مقابل، گوشی آیفون 11 پرو مکس به یک باتری با ظرفیت 3969 میلی آمپر ساعت مجهز شده است که قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی را دارا است که ظرف نیم ساعت 50 درصد از باتری آن شارژ خواهد شد. حسگر امنیتی به کار رفته در گوشی نوا 5T از نوع اسکنر اثر انگشت است که در حاشیه کناری آن جای گرفته و در مورد گوشی آیفون 11 Pro Max از حسگر Face ID استفاده شده است.
در ادامه می توانید ویدئو مقایسه این دو گوشی هوشمند را مشاهده کنید:

 

امتیاز 5 از 3 رای

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. بازتاب: 웹툰 미리보기
  2. بازتاب: นวมชกมวย
  3. Hey there would you mind letting me know which webhost you’re working with?
    I’ve loaded your blog in 3 completely different browsers and I must say this blog loads a lot faster then most.
    Can you recommend a good hosting provider at a honest
    price? Thanks a lot, I appreciate it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 2 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا