فناوریموبایل

مقایسه Poco x3 با Poco x3 pro

کدام گوشی برای شما مناسب‌تر است؟

برند تجاری Poco در ابتدا به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های داخلی شرکت شیائومی وارد بازار شد. بعد از مدتی و در سال‌های 2018 تا 2019 زمزمه‌های جدایی این برند از شیائومی شنیده شد تا سر انجام POCO  به‌ عنوان یک برند مجزا محصولات خود را وارد بازار کرد. در این مقاله قصد داریم تا با مقایسه Poco x3 با Poco x3 pro به ارزش خرید این دو محصول پر طرفدار پی ببریم.

پوستر تبلیغاتی Poco x3

پوستر تبلیغاتی Poco x3

بررسی مشخصات ظاهری و فیزیکی

در اولین گام برای شناخت بهتر این دو تلفن همراه هوشمند قصد داریم تا با ابعاد و اندازه آنها آشنا شویم. اندازه یک تلفن همراه از آن ‌جهت مهم است که بر ارگونومی و ساختار ماهیچه‌های شما تأثیر می‌گذارد. برای مقایسه Poco x3 با Poco x3 pro از جهت ابعاد باید گفت نسخه ساده این تلفن همراه 165.3 در 76.8 در 10.1 میلی‌متر و نمونه پیشرفته‌تر آن نیز با همین اندازه ارائه شده است.

ابعاد Poco x3 نسبت به دست کاربر

ابعاد Poco x3 نسبت به دست کاربر

هر دو نوع این تلفن‌های همراه جرم 215 گرمی داشته و بدنه POCO X3 دارای محافظ گوریلاگلس 5 است. همچنین POCO X3 PRO از محافظ گوریلاگلس 6 برخوردار بوده و گواهیIP53  آن بیان می‌کند که این تلفن هوشمند در برابر قطرات آب مقاوم است. تا این جای کار برای خرید نسخه پرو امکانات بیشتری داشته است. با ما تا انتها همراه باشید.

سیستم داخلی Poco x3 و Poco x3 pro

مهم‌ترین بخش در شناخت و بررسی تخصصی یک تلفن همراه بررسی تراشه آن است. POCO برای نسخه معمولی سری X3 از Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G (هشت نانومتری) استفاده کرده است. برای قلب تپنده نسخه پیشرفته‌تر از چیپست Qualcomm Snapdragon 860 (هفت نانومتر) استفاده شده است.

بهره‌برداری از چیپست‌های اسنپ دراگون باعث می‌شود که هر دو این تلفن‌های همراه هنگام اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌ها کمتر داغ کنند اما به نظر می‌رسد که پردازنده 7 نانومتری Poco x3 pro سرعت و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

Poco x3 pro از سرعت بیشتری برخوردار است

حال در گام دوم مقایسه Poco x3 با Poco x3 pro  به پردازنده‌های مرکزی آنها نگاهی می‌اندازیم. پردازنده مرکزی در Poco x3 pro 8 هسته‌ای (یک هسته با فرکانس 2.96 گیگاهرتز Kryo 485 طلایی و سه هسته با فرکانس 2.42 گیگاهرتز Kryo 485 طلایی و چهار هسته 1.78با فرکانس گیگاهرتز Kryo 485 نقره‌ای) است.

شرکت پوکو برای نمونه Poco x3 نیز به‌صورت 8 هسته‌ای (دو هستة با فرکانس 2.3 گیگاهرتز Kryo 470 Gold و شش هستة دارای فرکانس 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 Silver) قرار داده است. پردازنده‌های هر دو مدل 64 بیتی هستند.

پردازنده گرافیکی عامل مهم دیگری است که در کاربری‌های عمومی زیاد به چشم نمی‌آید اما برای کسانی که کاربری خاص مثلاً اجرای بازی یا فرایندهای گرافیکی دارد اهمیت دارد. از نظر پردازنده گرافیکی جهت مقایسه Poco x3 با Poco x3 pro باید به این نکته اشاره کرد که در نمونه ساده این پردازنده از نوع Adreno 618 و در نمونه پیشرفته از نوع Adreno 640 است.

حافظه داخلی و فضای ذخیره‌سازی

حتماً شما هم دوست دارید که تلفن همراهتان فضای ذخیره‌سازی زیادی داشته باشد و به‌راحتی پر نشود. از طرفی حافظه رم نیز عامل مهم دیگری است که به اجرای بهتر برنامه‌ها کمک می‌کند. در ادامه به حالت‌های مختلف ارائه‌شده از طرف شرکت پوکو می‌پردازیم.

از جهت حافظه برای مقایسه Poco x3 با Poco x3 pro باید گفت که این شرکت چینی برای Poco x3 سه حالت 64 گیگابایت و 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم را عرضه کرده است. این برند محبوب برای نسخه Poco x3 pro نیز سه حالت مختلف 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت و 8 گیگابایت رم در نظر گرفته است.

 اگر شما جز فرایندهای معمولی توقع دیگری از گوشی هوشمندتان ندارید، نسخه‌های ساده از قیمت مناسب‌تری برخوردارند و به لحاظ اقتصادی به شما پیشنهاد می‌شود. ولی اگر سرعت اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها برای شما مهم‌تر است پیشنهاد می‌کنیم که بودجه خود را روی نمونه پیشرفته‌تر متمرکز کنید.

صفحه‌نمایش‌های Poco x3 و Poco x3 pro

در ساخت هر دو نوع این تلفن‌های همراه از صفحه‌نمایش IPS LCD استفاده شده است. نسخه ساده صفحه‌نمایشی به‌اندازه 6.7 اینچ و نسخه پیشرفته صفحه‌نمایش 6.67 اینچ دارد. رزولوشن و وضوح در هر دو نمونه 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~395 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) است. به نظر می‌رسد برای مقایسه Poco x3 با Poco x3 pro تنها به تفاوت جزئی در قطر صفحه‌نمایش برمی‌خوریم.

دوربین عکس و فیلمبرداری

دوربین عکس و فیلمبرداری برای کاربران آن‌چنان اهمیت دارد که باعث شده بازار دوربین‌های دیجیتال مخاطبان عام خود را تا حدودی از دست بدهد. برای مقایسه Poco x3 با Poco x3 pro ابتدا به سراغ ماژول‌های دوربین آنها می‌رویم.

هر دو نوع از 4 ماژول دوربین بهره برده‌اند. حسگرهای دوربین نسخه ساده به ترتیب 64 ،13 ،5 و 2 مگاپیکسل بوده و حسگرهای نسخه PRO به ترتیب 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسل هستند. با اینکه در تعداد مگاپیکسل‌های دو دوربین تفاوت‌هایی وجود دارد اما هر دو برای عکاسی ایده‌آل هستند.

تفاوت این دو دوربین هنگام فیلمبرداری در این است که Poco x3 pro می‌تواند فیلم‌ها را با وضوح 4K به ثبت برساند. دوربین سلفی هر دو نسخه 20 مگاپیکسل بوده و می‌توانند فیلم‌هایی با رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS) را ذخیره کند.

سایر اطلاعات و ویژگی‌های مهم

از ویژگی‌های مهمی که می‌توان در مقایسه Poco x3 با Poco x3 pro از آنها یاد کرد، این است که هر دو از شبکه نسل پنجم اینترنت (5G) پشتیبانی نمی‌کنند. هر دو بهGPS  و رادیو و بلوتوث مجهز هستند. درگاه ارتباطی که در Poco x3 و Poco x3 pro به‌کار رفته است از نوع 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل، با پشتیبانی از OTG است.

سیستم‌عامل Poco x3 pro اندروید 11 بوده در حالی ‌که سیستم‌ عامل نسخه معمولی اندروید 10 است. باتری هر دو تلفن هوشمند از نوع لیتیوم پلیمری با حجم برابر 5160 میلی‌آمپر بوده و 33 وات هر دو به‌صورت فست‌شارژ پر می‌شوند.

Poco x3 pro از سیستم به‌روزتری برخوردار است.

کلام آخر

شما در این مقاله با اصلی‌ترین ویژگی‌های دوگوشی محبوب بازار آشنا شدید. از مقایسه Poco x3 با Poco x3 pro می‌توان به این نتیجه رسید که برای متقاضیان با بودجه محدودتر و کاربری‌های معمول نسخه ساده بهتر است. همچنین کسانی که از یک موبایل توقعات بالایی دارند تجربه خوبی را با نسخه پیشرفته خواهند داشت.

حتما ویدئوی مقایسه Poco x3 با Poco x3 pro رو ببینید

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫15 نظرها

  1. بازتاب: henry gun
  2. بازتاب: Web Hosting
  3. بازتاب: Research
  4. بازتاب: health tests
  5. I have been surfing on-line more than three hours nowadays, but I by no means discovered any fascinating article like yours.
    It is beautiful worth enough for me. In my view,
    if all web owners and bloggers made good content material as you probably did, the web will probably be a lot more helpful than ever before.

  6. With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism or copyright infringement?
    My site has a lot of unique content I’ve either written myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over
    the web without my agreement. Do you know any methods to help protect
    against content from being stolen? I’d certainly appreciate it.

  7. Today, while I was at work, my sister stole my apple ipad and tested to see if
    it can survive a twenty five foot drop, just so she can be a
    youtube sensation. My apple ipad is now destroyed and she has
    83 views. I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!

  8. بازتاب: bear compound bow
  9. بازتاب: jarisakti

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + یک =

دکمه بازگشت به بالا