چاپگر و اسکنرسخت افزار

آشنایی با اسکنر قابل حمل

آشنایی با اسکنر قابل حمل

تقریبا همه ما روزی با اسکن و اسکنر سروکار داشته ایم و مقداری با این دستگاه آشنایی داریم اما امروز قصد داریم اسکنر قابل حمل را معرفی کنیم و باید ها و نباید های خرید آن را بررسی کنیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

اسکنر دستی در ابتدا بخاطر کیفیت پایینی که داشت زیاد مورد استقبال قرار نگرفت اما به مرور با توجه به شرایط ساده انتقال و حمل و نقل ساده آن از سوی کمپانی های تولید کننده بیشتر مورد توجه قرار گرفت و کیفیت این دستگاه ها ارتقا یافت.

مدل های مختلف اسکنر قابل حمل

اسکنر اتوماتیک

اسکنر قابل حمل

این اسکنر مجهز به یک فیدر است که خود می تواند کاغذ را برای اسکن به داخل بکشاند و مانند یک دستگاه اسکنر بزرگ عمل کند.

اسکنر دستی

این اسکنر شبیه به یک میله است که آن را بر روی کاغذ میکشند تا اسکن متن و عکس انجام شود. میزان حافظه توسط صفحه نمایش کوچک قابل مشاهده و بررسی است و احتیاجی به متصل شدن به کامپیوتر ندارد. از خصوصیات قابل ذکر دیگر این اسکنر قابل حمل بلوتوث، وایرلس وکارت حافظه و نمایگر رنگی است.

بررسی کارکرد ها و عملکرد

اسکنر دستی یک ابزار دیجیتال است که با باتری کار می کند و احتیاجی به وصل شدن به برق ندارد و به راحتی در هر شرایطی می توان از آن استفاده کرد و کیفیت تصاویر خروجی توسط شما و مهارت شما و حرکت آرام دست می تواند بهتر باشد.

برای این منظور دستگاه را روشن کنید و با تنظیم کردن آن در طول کاغذ به آهستگی، یکنواخت و صاف دستگاه را حرکت دهید. چنانچه در عملکردتان خطایی باشد دستگاه اخطار می دهد و روند اسکن را متوقف می کند. البته در برخی مواقع شرایط پیش آمده را چندان با اهمیت نمی داند و هشدار نمی دهد در نتیجه با لغزش دست و یا حرکت نادرست دست تصوبر اسکن شده نهایی بی کیفیت خواهد بود. پس کمی ممارست و تلاش می تواند به تسلط بیشتر شما کمک کند.

فرمت نهایی

اسکنر قابل حمل یک دستگاه تخصصی نیست و صرفا جهت برطرف کردن کارهای شخصی و فعالیت ساده و سبک قابل استفاده است. بر همین اساس از فرمت های زیادی نیز پشتیبانی نمی کند و در اکثر مواقع محدود به فرمت های PDF و JPG می باشد. نمونه های دیگر نیز با فرمت پیشرفته تر وجود دارند که هزینه خرید بالاتری دارند.

ناگفته نماند در برخی مواقع نیز نرم افزار هایی در دستگاه قابل استفاده هستند که به کمک آنها می توان از فرمت های بیشترب استفاده کرد.

موارد و نکات قابل توجه قبل از خرید

اگر تصمیم خود را برای خریدن یک اسکنر قابل حمل گرفته اید به نکات زیر توجه کنید:

رزولوشن و وضوح تصویر
وجود یا عدم وجود صفحه نمایش
سرعت عملکرد دستگاه
وجود کارت حافظه و میزان ذخیره سازی حافظه
بی سیم بودن
وجود قابلیت استفاده از فیدر یا دستی بودن
سایز برگه ای که قابل اسکن است
نوع شارژ شدن دستگاه
چاپ رنگی یا سیاه و سفید
برند معتبر و وجود گارانتی

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫9 نظرها

  1. بازتاب: SABA Sport
  2. بازتاب: unicc shop
  3. I do not know if it’s just me or if everyone else experiencing problems with your blog.
    It appears as if some of the written text in your posts are running off the screen. Can someone else please provide feedback
    and let me know if this is happening to them as well?
    This could be a issue with my internet browser because I’ve had this
    happen previously. Appreciate it

  4. بازتاب: 토렌트 다운

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − هفت =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا