اینترنت و شبکه

آشنایی با انواع مبدل فیبرنوری

آشنایی با انواع مبدل فیبرنوری

در این بخش از طیف نیوز قصد داربم به معرفی چهار نوع مبدل فیبرنوری با دسته بندی متناسب با نوع سیگنال ارسالی به پردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

تعریف کلی

به طور کل مبدل فیبرنوری سیگنال‌ ها ی مختلف به سیگنال های نوری و یا اترنت و یا تبدیل سیگنال های انرنت به نور و یا به منظور انتقال روی بستر های متفاوت در فرستنده به کمک مبدل فرستنده و پس از آن تبدیل دوباره به سیگنال های خروجی در گیرنده به کمک مبدل گیرنده، به کار گرفته می شود.

مبدل های فیبر نوری به طور کل در چهار گروه مختلف دسته بندی می شوند از جمله E1، مدیا کانورتور یا همان مبدل فیبرنوری تبدیل کننده نور به سیگنال اترنت و برعکس، کانورتور تلفن یا همان مبدل نور به سیگنال های تلفن و برعکس و همچنین ویدئو کانورتور یا همان مبدل نور به سیگنالهای تصویری و برعکس. این چهار نوع دسته بندی با توجه به نوع سیگنال ارسالی انجام گرفته اند.

E1

مبدل فیبرنوری

وقتی کاربری یک شبکه مبتنی بر آی پی داشته باشد و به انتقال خطوط E1/T1 از طریق شبکه احتیاج داشته‌ باشید، لازم است تا از تکنولوژی‌ های TDM Over IP استفاده کنید. این فرآیند با کمک مبدل فیبرنوری E1 انجام می شود. مبدل های فیبر نوری E1 با گنجایش های مختلف و تعداد درگاه های متفاوت ارائه می شود این کانورتور ها باید باتوجه به نیاز پروژه برگزیده شود. از مزایای این دستگاه نیز عدم اتلاف انرژی و نصب و راه اندازی ساده می باشد.

کانورتور فیبر نوری به تلفن

مبدل فیبرنوری تلفن، خطوط تلفن و ایوان را بر روی بستری از فیبر نوری منتقل می کند. مبدلهای تلفن OPE با تعداد مختلف پورت های 4 8،16 و 24 تایی تولید می شود. سیگنالها تنها از طریق یک فیبرووری منتقل می شود، ارتباط بین دستگاه ها می تواند از نوع MM یا SM باشد. کانکتورهای فیبری که بتوان در این مبدل ها از آن ها استفاده کرد می توانند از نوع FC, SC و یا ST باشد. فاصله قابل انتقال این خطوط با فیبر نوری MM تا دو کیلومتر و با فیبر صد و بیست کیلومتر می باشد. البته لازم به دکر است که این فواصل با تقویت کننده ها قابل ارتقا نیز می باشند.

مبدل فیبرنوری به ویدئو

مبدل فیبرنوری

حتما می دانید بهره مندی از مبدلها در تمام شبکه های ارتباطی به سخت افزار هایی جهت کانورت سیگنال های نوری به سیگنال های مختلف و برعکس نیازمند است. مبدل ویدئو OPF یکی از این سخت افزار هاست که می تواند سیگنال های صوت، ویدئو، دیتا، اترنت و تلفن را به سیگنال های نوری تبدیل کند و فقط به وسیله یک فیبر نوری سینگل مود و یا مالتی مود ارسال می شوند. این دستگاه ها در گروه های متفاوت با توجه به نوع سیگنالی که فرستاده می شود و تعداد پورت های آن ارائه می شوند.

مدیاکانورتور فیبرنوری

مبدل فیبرنوری مدیا شرایط انتقال سیگنال های اترنت را در بستر فقط یک فیبر نوری سینگل مود و یا مالتی مود و به وسیله تبدیل به سیگنال نوری فراهم می کند. لازم به ذکر است که مدیا کانورتور های او پی اف قابلیت پشتیبانی از vlaning را دارا می باشند.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: 티비위키
  2. بازتاب: webpage
  3. بازتاب: lsm99
  4. بازتاب: scam site

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا