سخت افزار

سرعت USB 3.1 نهایتا چقدر می تواند باشد؟

آشنایی با سرعت و مشخصات پورت USB 3.1

سرعت USB 3.1 نهایتا چقدر می تواند باشد؟

در این بخش ابتدا به ویژگی ها و قابلیت های درگاه یو اس بی 3.1 و پورت متقارن آن خواهیم پرداخت. در ادامه با بررسی سرعت USB 3.1 به مشخصات بیشتر این پورت خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

در ابتدا پورت یو اس بی 3.0 پهنای باند برابر پنج گیگابایت بر ثانیه داشت که فقط با افزوده شدن 0.1 به عدد یو اس بی 3.0 سرعت USB 3.1 به ده گیگابایت بر ثانیه رسید، یعنی دوبرابر سرعت قبلی.

اینکدینگ

اینکدینگ به این معنا است که تمام اطلاعاتی که ارسال یا دریافت می شوند اصلی نیستند. نوع اینکدینگ اطلاعات در یو اس بی 3.1 به جای هشت از ده بیت، 128 از 132 بیت می باشد.

قسمتی از پهنای باند مختص بسته هایی می شوند که مسئول شناسایی مشکلات ارتباطی و بروز خطاها در روند انتقال اطلاعات هستند. برای اینکه بیشتر این مسئله ملموس باشد، در USB 3.1 از 132 بیت چهار بیت مربوط به این منظور است که درصد کمی می باشد. سرعت USB 3.1 بر همین اساس بیشتر از نسخه قبلی است که برای این منظور دو بیت از ده بیت یعنی بیست درصد اختصاص داده می شد. سرعت یو اس بی 3.1 به میزان مفید از پانصد تا 1210 مگابایت بر ثانیه می باشد.

نکته

میزان داده اضافی در اینکد سیگنال اورهید (Overhead) یا سرریز یا مقدار اضافی گویند.

تست سرعت

در آزمایش انجام شده با سخت افزار ها دو درایو اس اس دی samsung EVO 840 توسط سایت تک ریپورت. دو درایو مذکور در پیکربندی RAID 0 قرار می گیرد و به وسیله کارت PCI اکسپرسی که شرکت Asus برای مادربود Z97-A/USB3.1 طراحی کرده و به مادر بورد ارتباط داده می شوند.

مقایسه سرعت

سرعت خواندن و نوشتن آن به ترتیب 35.8 و 79.6 مگابایت بر ثانیه برای انتقال تصادفی بسته های چهار کیلوبایتی می باشد. این ارقام مربوط به سرعت USB 3.1 است. این عدد برای یو اس بی 3.1 برای خواندن و نوشتن اطلاعات به ترتیب 26.2 و 27.3 مگابایت بر ثانیه می باشد.

سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات ترتیبی نیز به ترتیب 781.2 و 797.8 مگابایت بر ثانیه اعلام شد که در باب مقایسه با 446.5 و 448.6 مگابایت بر ثانیه‌ که رکورد یو اس بی 3.0 حدود پنجاه در صد افزایش داشته است. ناگفته نماند دو برابر شدن سرعت USB 3.1 به معنای دو برابر شدن سرعت نقل و انتقالات اطلاعات نیست ولی این افزایش پنجاه درصدی هم خود می تواند بسیار اثر گذار و کاربردی باشد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫9 نظرها

  1. بازتاب: 티비위키
  2. بازتاب: lsm99
  3. بازتاب: magic truffles chocolate
  4. بازتاب: ventilatie industriala
  5. Hi there! I could have sworn I’ve been to this site before but after browsing through some
    of the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely delighted I found it and I’ll be
    book-marking and checking back frequently!

  6. بازتاب: parlay 10ribu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا