فناوری

آشنایی با VPN و معرفی کاربردهای آن

آشنایی با VPN و معرفی کاربردهای آن

VPN اتصالی کدگذاری شده از طریق اینترنت از یک دیوایس به یک شبکه است. در این بخش قصد داریم به معرفی بیشتر این شبکه خصوصی مجازی و بررسی کاربردهای آن بپردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

وی پی ان به چه معناست؟

اتصال رمزگذاری شده در وی پی ان امنیت جا به جایی داده ها را برقرار می کند و جاسوسی افراد در ترافیک اطلاعات تقریبا غیر ممکن می شود، این فناوری به خصوص برای شرکت ها و کمپانی های بزرگ بسیار ارزشمند است.
VPN مخفف Virtual Private Network یا شبکه خصوصی مجازی است که اتصال ایمن از طریق شبکه را ممکن می سازد.

باوجود این فناوری می توان به وب سایت هایی که محدودیت در منطقه دارند بهتر دسترسی پیدا کرد و از امنیت انجام فعالیت های خود در وای فای های عمومی اطمینان خاطر داشت. VPN اصولا ترافیک را تکام و کمال به شبکه انتقال می دهد در نتیجه دسترسی به منابع شبکه محلی از دور و گذر از سانسور و فیلتر ها ممکن می شود. سیستم عامل ها غالبا از وی پی ان به صورت یکپارچه پشتیبانی می کنند. کاربر قادر خواهد بود تا هم در اندروید و هم ویندوز از این شبکه خصوصی مجازی استفاده کند.

کاربردها

VPN

با استفاده از شبکه خصوصی مجازی اپراتور های همراه اول، ایرانسل و… کاربردهای متنوعی را در اختیار خواهید داشت. ازجمله:

از بین رفتن محدودیت های جغرافیایی هنگام استفاده از سایت های مختلف یا هنگام پخش فیلم و آهنگ.
امکان تماشای استریم.
امنیت در مقابل شبکه های وای فای مشکوک یا آلوده
ورود ناشناس به بخش های مختلف با مخفی کردن مکان
حفظ امنیت در هنگام استفاده از سرویس تورنت

مزیت ها هنگام مسافرت

VPN ها به طور معمول به وسیله مسافران تجاری برای دسترسی به شبکه کارهای خود استفاده می شوند. با وجود این فناوری احتیاجی نیست منابع محلی به طور مستقیم به اینترنت متصل باشند و این خود موجب امنیت بیشتر می شود.
مورد دیگر این است که می توانید وی پی ان را برای دسترسی به شبه خصوصی خود تنظیم کنید و در طول سفر نیز به شبکه خانگی خود وصل شوید، و به دسکتاپ خود از دور اتصال داشته باشید، همچنین از اشتراک فایل های محلی استفاده کنید و از طریق اینترنت اقدام به انجام‌ بازی هایی کنید که در همان شبکه محلی قادر به بازی بودید.

بررسی گزینه های کاربردی بیشتر از VPN

هنگام استفاده از یک شبکه همگانی فعالیت های شما در وب سایت هایی که https نیستند برای همه قابل مشاهده است. با اتصال به این شبکه خصوصی مجازی می توانید حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫77 نظرها

  1. بازتاب: MicroGaming

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا