حافظهحافظه ذخیره سایزدسته‌بندی نشدهسخت افزار

نخستین SSD های PCle 4. 0 اینتل رونمایی شد

نخستین SSD های PCle 4.0 اینتل رونمایی شد

اخیرا اولین SSD های اینترپرایز PCle 4.0 شرکت اینتل در دو سری D7-P5500 و D7-P5600 معرفی شد. با طیف نیوز همراه باشید… .

حافظه

در حال حاضر شرکت اینتل هنوز هیچ پردازنده ای که قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم PCle دارد معرفی نکرده است، اما با این حال محصولاتی از قبیل مدارهای مجتمع برنامه پذیر یا FPGA، کنترلر های شبکه و حالا نیز SSD های اینترپرایز PCle 4.0 را تولید کرده است.

نخستین اس اس دی های PCle 4.0 شرکت اینتل با توجه به معماری های حافظه فلش ان ای ان دی سه بعدی نود و شش لایه ساخته شده است. این SSD ها با اینکه از نظر رده بندی در مقایسه با حافظه های ساخت این شرکت از سری اپتین در رده بندی پایین تری قرار می گیرند ولی اگر با تمام اس اس دی مبتنی بر حافظه فلش مقایسه کنیم، در رده بندی بالاتری قرار می گیرد.

بررسی جزئیات بیشتر خبر

دو سری D7-P5500 و D7-P5600 از SSD های PCle 4.0 شرکت اینتل با نام رمز Arbordale Plus نخستین اس اس دی هایی هستند که با توجه به سیستم اسم گذاری جدید اینتل جزو دسته D7 قرار داده می شوند. این دو سری بسیار به هم شبیه هستند ولی تفاوت هایی نیز در نسبت اورپروویژنینگ و ظرفیت و حجم در دسترس و همچنین سرعت و استقامت نوشتاری دارند.

SSD سری P5500 در گروه درایو هایی با DWPD با یک بار بازنویسی حافظه در روز قرار می گیرند و حافظه آن نیز در رنج ۱٫۹۲ تا ۷٫۶۸ متغیر است. اما سری P5600 در گروه 3DWPD هستند و گنجایش ظرفیت آنها از 1.6 تا 6.4 ترابایت میباشد. دو سری SSD های اینترپرایز PCle 4.0 شرکت اینتل جایگزین اس اس دی های P4510 و P4610 شده و احتمالا این کمپانی آنها را با فرم فکتور EDSFF و همچنین درایو های کیو ال سی عرضه کند.

تغییرات و به روز رسانی ها

نسل جدید پی سی ال ای حد اکثر پهنای باند پشتیبانی شده به وسیله درایو ها را به اندازه بسیار قابل توجهی زیاد می کند. تغییر PCle 3.0 به PCle 4.0 سرعت خواندن ترتیبی را بسیار افزایش داده و 3.2 به 7 گیگابایت در ثانیه رسانده است و جهش سرعت نوشتن نیز از 3.2 به 4.3 گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

در رابطه به سرعت خواندن تصادفی نیز باید بگوییم در نسل قبل نهایتا 651 هزار IOPS بوده و اکنون به یک میلیون رسیده است. همچنین نهایت سرعت نوشتن تصادفی نیز به وجود نوع حافظه فلش در این SSD محدود به 260 هزار IOPS می باشد.

هنوز اطلاعاتی مبنی بر معماری داخلی حافظه اس اس دی های جدید خود منتشر نکرده است بر همین اساس هنوز معلوم نيست که در سری جدید PCle 4.0 اینترپرایز از طراحی کنترلر های دوازده کاناله سری قبلی استفاده شده است یا نه. آنچه شرکت اینتل مشخص کرده است ارتقای کیفیت سرویس کیو او اس و اضافه شدن قابلیت هایی مثل بهبود استفاده TRIM جهت به حداقل رساندن تداخلات با دستور های مهمتر IO می باشد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫10 نظرها

  1. بازتاب: more helpful hints
  2. بازتاب: ks quik

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا