آموزشآموزش کامپیوتر

مشکلات جدیدترین آپدیت ویندوز 10

مشکلات جدیدترین آپدیت ویندوز 10

نسخه جدید آپدیت ویندوز 10 با حافظه اپتین اینتل دچار مشکل شده است. در این بخش به معرفی جزئیات بیشتر این خبر خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

جزئیات خبر

شرکت مايکروسافت طی سالهای اخیر نسخه های متنوعی از آپدیت ویندوز 10 ارائه کرده است که در بسیاری موارد نیز به روز رسانی ها دچار اختلالاتی بوده اند. باگ هایی که موجب بروز مشکل شده اند موضوع تازه ای نبوده اند. اکنون نیز جدیدترین آپدیت ویندوز10 یا همان به روز رسانی مه 2020 با حافظه اپتین اینتل ناهمخوانی دارد. اما همه چیز هم به این مشکلات ختم نمی شود.

در به روز رسانی مه 2020 Windows 10، شرکت مايکروسافت امکانات جدیدی را اضافه‌ کرده است که کاربران اطلاع پیدا می کند، کامپیوتر آن ها امکان نصب آپدیت ویندوز 10 جدید را ندارد. Windows 10 برای تعداد بسیار زیادی کامپیوتر با تنوع بسیار گسترده در جهان عرضه می شود. اما به هر حال اینطور به نظر می رسد که به روزرسانی مه 2020 را برای تک تک رایانه ها بهینه سازی نماید. پس طبیعتا همچنان تعداد زیادی از افراد هستند که جدیدترین آپدیت ویندوز 10 را هنوز دریافت نکرده اند. در واقع کامپیوتر های با پردازنده اینتل اپتین امکان دریافت به روز رسانی مه 2020 را نخواهند داشت.

راه چاره چیست؟

ترجیحا چنانچه شما نیز از این نسخه از پردازنده استفاده می کنید به سراغ این بروز رسانی نروید، اما در برخی موارد پیش می آید که بروزرسانی Windows10 جدید بلاجبار نصب می شود و خطاهایی مثل Intel Optane Memory Pinning را نیز به دنبال دارد. خطایی که اعلام می کند مموری پینینگ حافظه های اپتین قادر نبوده اند که آن حافظه خاص را بارگذاری کنند. آن طور که تصور می شود، آپدیت ویندوز 10 در زمان نصب، Optane Memory Pinning را حذف می کند.

چنانچه از روی ناچاری نسخه جدید به روز رسانی مه 2020 را نصب کرده اید و دچار مشکلات مربوط به پردازنده اینتل اپتین شده اید به نسخه پیشین بازگردید و این نسخه از Windows 10 را حذف کنید. چنانچه قصد حذف کامل این نسخه از سیستم عامل خود را ندارید پیشنهاد می کنیم افزونه Intel Optane Pinning Explorer Extensions را حذف کنید.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا