سخت افزار

معرفی و برسی انواع مختلف منبع تغذیه کامپیوتر

معرفی و برسی انواع مختلف منبع تغذیه کامپیوتر

در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع منبع تغذیه های غیر ماژولار، پاور ماژولار و نیمه ماژولار بپردازیم و برخی کاربردها و خصوصیات آنها را بررسی کنیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

آیا منبع تغذیه یا پاور ساپلای را می شناسید؟

قطعا می دانید تمام قطعات الکترونیکی به نیرو و ولتاژ مناسب احتیاج دارند. آنچه از منبع تغذیه یا پاورساپلای بر می آید این است که آمپر و ولتاژ بالای ورودی را قبل از ورود به دستگاه تعدیل می کند. هنگام خرید یک کامپیوتر باید به ولتاژ پاور کامپیوتر، آمپراژ، بالانس و توان خروجی دقت داست.آمپراژ خروجی از پاور ساپلای طبق میزان مصرفی که دارد و تعداد قطعات متصل به آن از توان ها ی خروجی مختلفی برخوردار است.

منبع تغذیه

این منبع تغذیه یا همان پاور ساپلای خود شامل یه مدل است:
پاور غیر ماژولار، پاور نیمه ماژولار و پاور ماژولار

منبع تغذیه غیر ماژولار چیست؟

فرق اصلی بین منبع تغذیه معمولی با پاور ماژولار درنوع سیم کشی درونی آنهاست طوری که همه سیم ها درون جعبه منبع تغذیه به صورت لحیم شده به یک برد هستند. در این موارد کیس ها به خاطر سازماندهی خوب سیم ها شکیل و زیبا هستند و با مشکلات نفوذ گردوغبار و گره خوردن و ایجاد بینظمی کابل های بیرونی نیز مواجه نیستند. اگر جهت خرید کامپیوتر قصد ندارید هزینه زیادی پرداخت کنید پاورهای غیر ماژولار انتخاب خوبی می توانند باشند و کاملا نیاز های کاربر را برای تامین انرژی مورد نیاز کامپیوتر برطرف می کند.

منبع تغذیه نیمه ماژولتر

در این نوع پاورساپلای همه ی سیم ها به برد لحیم نشده اند و تنها کابل های اصلی هستند که اینگونه داخل جعبه منبع تغذیه به برد لحیم شده اند. برای مثال کابل بیست و چهار پین، کابل هشت پین پردازنده و یک کابل پی سی ال ای به برد وصل شده اند. این نوع منبعه تغذیه در واقع نمونه ای ترکیبی از پاور ماژولار و غیر ماژولار هستند. اگر قصد دارید کامپیوتر خود را کمی به روز رسانی کنید پاور ساپلای را به نوع نیمه ماژولار تغییر دهید، با این کار با هزینه ای کم اجازه نمی دهید کیس و کامپیوترتان بخاطر وجود سیم های زیاد شلوغ به نظر برسد در حالی که کابل های اصلی سیستم را هم نصب کرده اید.

 

منبع تغذیه

پاور ماژولار

اگر کمی قصد دارید سر کیسه را شل کنید و هزینه بیشتری کنید می توانید به سراغ پاور ماژولار بروید. از قابلیت های این نوع پاورساپلای می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سازماندهی مناسب کابل ها داخل جعبه پاور ساپلای و همچنین افزایش میزان جریان هوا به علت اسمبل شدن و نظم گرفتن خوب محیط داخلی منبع تغذیه و همچینن کاهش میزان گردو غبار و در نتیجه تعدیل دما و جلوگیری از داغ شدن کیس

شکیل بودن سیستم

بنا بر آنچه در تصویر نیز مشاهده می کنید پاورساپلای غیر ماژولار دارای سیم ها و کابل کشی های پراکنده و نامنظم است که علاوه بر ظاهر نازیبایی که ایجاد می کند موجب جلوگیری از تهویه خوب هوا نیز می شود.

منبع تغذیه

در این تصویر از پاور ماژولار داخل کیس استفاده شده و شما می توانید نظم دهی توسط این منبع تغذیه را مشاهده کنید

منبع تغذیه

تهویه هوا

هرچه کابل کشی ها بی نظم تر باشد عبور حریان هوا سخت تر و در نتیجه دمای داخل دستگاه بیشتر بالا می رود این مسئله در نهایت طول عمر سیستم را دچار اختلال می کند. که این مسئله در پاور ماژولار دردسر ساز نخواهد شد و خبری از مشکلات احتمالی مربوط به نفوذ گردوخاک و تهویه نامناسب هوا نیست.

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. بازتاب: 토렌트 다운
  2. بازتاب: my response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا