اینترنت و شبکهفناوری

آشنایی با چند برند کابل شبکه

آشنایی با چند برند کابل شبکه

یکی از مواردی که در زیرساخت های شبکه ها اهمیت دارد نوع و برند کابل شبکه ای است که استفاده می شود. با یک انتخاب آگاهانه می تواند به مقدار زیادی به ارتقای کیفیت و سرعت عملکرد شبکه کمک کرد. در این بخش برند های مختلف کابلهای شبکه و محصولات مربوطه را بررسی خواهیم کرد. با طیف نیوز همراه باشید… .

آشنایی با کابل های بدون روکش زوج سیم بهم تابیده یا UTP

یو تی پی یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین نوع کابل ها در شبکه و حتی برای تلفن ها می باشد. این کابلهای جفت سیم درهم تابیده خود نیز انواع مختلفی دارند که با توجه به شرایط و نوع و سطح نیاز های یک شبکه تهیه و استفاده می شوند. در زیر انواع کابل های UTP را معرفی خواهیم کرد… .

Cat1: پهنای باند تا 1 مگابایت بر ثانیه، کاربرد در کابل تلفن های قدیمی
Cat2: پهنای باند تا 4 مگابایت بر ثانیه، کاربرد در شبکه های توکن رینگ
Cat3: پهنای باند تا 10 مگابایت بر ثانیه، کاربرد در توکن رینگ و 10BASE-T
Cat4: پهنای باند تا 16 مگابایت بر ثانیه، کاربرد در شبکه های توکن رینگ
Cat5: پهنای باند تا صد مگابایت بر ثانیه، کاربرد در شبکه های توکن رینگ، اترنت و فست اترنت
Cat5e: پهنای باند تا 1 گیگابایت بر ثانیه، کاربرد در شبکه های فست اترنت، اترنت و اترنت گیگابایتی
Cat6 و Cat6a: پهنای باند تا 10 گیگابایت بر ثانیه، کاربرد در اترنت گیگابایتی و اترنت 10 گیگابایتی) 55متر)
Cat7: پهنای باند تا 10 گیگابایت بر ثانیه، کاربرد در اترنت گیگابایتی و اترنت 10 گیگابایتی) 100متر)

معرفی چند برند کابل شبکه و تولیدات مختلف آن ها

1. لگراند

لگراند یک شرکت فرانسوی تولید کننده طیف گسترده ای از تجهیزات شبکه است که یکی از محصولات این کمپانی نیز کابل شبه لگراند است که گروه بندی مختلفی مثل Cat6، Cat7 و Cat5 و در چند نوع مختلف SFTP، STP، UTP و غیره عرضه می شود.

Cat6: این مدل از کابلها با دو نوع روکش LSZH و PVC  تولید می شود. البته روکش LSZH در مواجهه با آتش سوزی مقاومت بیشتری دارد و درصورت سوخت نیز دود سمی کمتری تولید می کند و طبیعتا از نظر قیمت نیز گران قیمت تر از پی وی سی میباشد.

Cat5e: این کابل نیز مانند نمونه قبلی دو نوع روکش مذکور را دارا می باشد. شرکت هایی که از شبکه های کوچک و نه چندان حساس که چندان نیازی به سرعت بالا ندارند از این نوع و برند کابل شبکه استفاده می کنند.

2. نگزنس

نگزنس نیز مانند لگراند یک کمپانی فرانسوی است که تجهیزات شبکه مختلف تولید می کند. تنوع محصولات این شرکت بسیار مختلف است و یکی از رقیبان اصلی برای لگراند محسوب می شود. این برند کابل شبکه از نوع Cat6 در سه نوع SFTP ، UTP و FTP در ایران عرضه می شود. برند کابل شبکه نگزنس تولیدات خود را هم به شکل تست فلوک و هم بدون تست عرضه می کند. البته مشخص است قیمت کابل های نگزنس با تست فلوک بالاتر خواهد بود.

3. بلدن

بلدن شرکت آمریکایی تولید کننده تجهیزات شبکه با کیفیت بالا می باشد. عرضه برند کابل شبکه بلدن نیز در ایران در دو گروه Cat6 و Cat5e تقیسم صورت می گیرد و با استاندارد های U/UTP و SF/UTP عرضه می شوند. Cat6 و Cat5e در دو نوع CCA و CCC موجود هستند. مغزی کابل در CCA آلومینیومی و در CCC تمام مس می باشد. چنانچه قصد خرید این برند کابل شبکه را برای شرکت بزرگی دارید، بهتر است از نوع تمام مس به منظور انتقال پرسرعت و بدون مشکل و با کمترین میزان Packet Lost را استفاده کنید.

4. یونیکام

یونیکام از شرکت های معتبر امریکایی است که در زمینه تولید محصولات شبکه، جزء برترین برندها به حساب می آید. کابل های شبکه موجود در بازار از برند یونیکام در دسته بندی Cat6a، Cat6، Cat5e، Cat5 با استانداردهای UTP و SFTP و FTP قابل دسترسی و خرید است. برند یونیکام کابل های خود را در قالب تست فولک نیز به بازار عرضه می کند.

امتیاز 5 از 3 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا