اینترنت و شبکهفناوری

آشنایی با انواع تستر شبکه و طرز کار آنها

آشنایی با انواع تستر شبکه و طرز کار آنها

یکی از امکانات بسیار ارزشمند برای مدیران و مسئولان بخش پسیو شبکه تستر شبکه است که می تواند اطلاعات مهمی را در اختیار آنها قرار دهد. در این قسمت با انواع این ابزار ارزشمند و نحوه فعالیت آن آشنا خواهید شد. با طیف نیوز همراه باشید… .

در صورتی که با تستر شبکه کاملا آشنا باشید و از قابلیت های استفاده کنید می توانید به اطلاعاتی همچون قطعی و وصلی کابل ها یا تشخیص درستی رنگ بندی پریز شبکه پی برد.

به طور کل کابل های شبکه چهار زوج سیم در هم تابیده دارند که اگر یکی از این رشته ها قطع شود عملکرد شبکه دچار اختلال می شود. هر کدام از این هشت رشته در هم تنیده یک رنگ دارند و اتصال آنها به سوکت یا پریز الزاما به یک استاندارد خاصی نیاز دارد.

کاربردها

وقتی کاملا با عملکرد و قابلیت های تستر شبکه آشنا باشید می توانید اختلال در هر قسمت را به راحتی تشخیص دهید. بعد از اینکه شبکه پسیو تکمیل و اجرا شد می توانید به وسیله تستر کابل شبکه می توانید همه سوکت ها و پریز ها و پچ پنل ها را امتحان کنید تا پیش از راه اندازی کاملا، تمام ایرادات را برطرف کنید.

ناگفته نماند تستر شبکه حتی در شبکه هایی که قبلا اجرا شده بودند نیز می تواند محل دقیق عیوب را تشخیص داده و به رفع ایرادات کمک کند.

انواع و مدل های مختلف تستر کابل شبکه

نمونه ساده با LED

این مدل مثل همه انواع دیگر آن دارای دو بخش است. در هر دو بخش هشت LED یعنی درست به تعداد رشته های کابل شبکه وجود دارد و همچنین دارای دو ورودی RJ45 برای شبکه و RJ11برای تلفن می باشد. لازم به است تستر کابل شبکه علاوه بر کابل های شبکه فرآیند تست کابل تلفن را نیز انجام می دهد.

نمایشگر دیجیتالی

تستر شبکه

این ابزار نیز دو بخش دارد که یک بخش دارای نمایشگر و باتری بوده و قسمت دیگر فاقد این دو می باشد. این تستر کابل شبکه نه تنها قطعی کابل ها را مشخص می کند بلکه می تواند متراژ کابل ها را نیز روی صفحه نمایش دیجیتالی خود نمایش دهد.

چند کاره

این نمونه دارای LED می باشد که تمام کابل های شبکه، تلفن، دوربین مدار بسته، و حتی USB را می تواند تست کند.

نمونه حرفه ای

تستر شبکهاین مدل یک تستر کابل شبکه گران قیمت است و قابلیت هایی دارد که هیچ یک از نمونه های ذکر شده در بالا این ویژگی ها را ندارند.
تستر شبکه حرفه ای می تواند متراژ کابل ها را نمایش داده و علاوه بر آن در خود ذخیره سازی کند. می تواندکابل بی کیفیت را از کابل اصل و مرغوب تمییز دهد و همچنین متراژ دقیق هر یک از هشت رشته از کابل ها را تعیین کند.

از دیگر قابلیت های آن امکان تشخیص این است که کدام سر کابل به اشتباه پانچ شده است و یا دقیقاکدام سمت کابل قطع شده است و همچنین پیچ خوردگی و یا صدمه دیدگی کابل را تشخیص دهد و از همه مهمتر تمام موارد ذکر شده و اطلاعاتی که به دست آورده است را در خود ذخیره کند.

نحوه عملکرد و ویژگی های کلی تسترها

به طور کل تستر ها دو قسمت دارند که هر قسمت آن ها به یک سرکابل یا پریز شبکه وصل می شوند. با نمایش اطلاعات بدست آماده روی صفحه نمایش یکی از قسمت ها میتوان به مشکلات کابل ها همچون قطعی و یا نادرستی رنگ بندی کابل ها پی برد.

بخش اصلی تستر شبکه همان قسمتی است که صفحه نمایش دارد و باتری می خورد. سیگنال ها توسط این باتری به هر هشت رشته کابل شبکه وارد می شوند و سپس توسط بخش دوم تستر کابل شبکه دریافت می شوند. این بخش به سر دیگر کابل شبکه وصل می باشد. طبیعتا قطعی هر رشته مانع از دریافت و ارسال سیگنالها می شود و این مورد در نمایشگر، نمایش داده می شود رشته ی معیوب با ذکر شماره به دقت نمایش داده می شود

تستر شبکه ای که صفحه نمایش ندارد و دارای LED می باشد، با قطع شدن هر تعداد رشته همان تعداد چراغ ال ای دی نیز خاموش شده و قطعی را به وضوح اطلاع می دهد.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫17 نظرها

  1. بازتاب: test automation tools
  2. بازتاب: Hot sex videos

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا