دوربینفناوری

آشنایی با دوربین مداربسته POE

آشنایی با دوربین مداربسته POE

دوربین مداربسته POE به تجهیزاتی گفته می شود که قابلیت تغذیه از شبکه را دارند. در این بخش خصوصیات و نکات مهم در رابطه با این دوربین خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

دوربین مدار بسته POE چگونه دوربینی است؟

ابتدا باید بگوییم منظور از اصطلاح پی او ای چیست. POE کوتاه شده عبارت Power Over Ethernet است که معنای تغذیه از شبکه می دهد. هر یک از تجهیزاتی که دارای پی او ای باشند به معنای این است که از شبکه تغذیه می شوند و این یعنی برقی که مصرف می کنند به وسیله همان کابلی تأمین می شود که آت تجهیزات را به شبکه وصل می کند. بر همین اساس دوربین مداربسته POE نیز می تواند به وسیله کابل شبکه تأمین انرژی گردد.

تجهیزات مورد نیاز برای تغذیه دوربین ها به شکل POE:

دستگاه ان وی آر:

چنانچه این دستگاه ها مجهز به خروجی های پی او ای باشد نصب دوربین نیز آسانتر خواهد شد. کابل شبکه هر دوربین میبایست مستقیما به پورت پی او ای دیوایس NVR وصل شودو در صورتی این امر امکان پذیر است که برای هر دوربین مداربسته POE یک کابل جداگانه استفاده کنید. اگر بخواهید کابل ها را میان مسیر به سوئیچ وصل کنید و این مجموعه را با ان وی آر وصل کنید، میبایست از سوییچ پی او ای استفاده کنید.

دوربین مداربسته POE

سوییچ شبکه پی او ای:

اگر برای اتصال دوربین ها از سوییچ استفاده می کنید و تصمیم دارید دوربین ها به شکل پی او ای تغذیه شوند همه سوئیچ هایی هم که مستقیما به دوربین هاوصل شده اند نیز باید از نوع پی او ای باشند.

منبع تغذیه POE:

پی او ای اینجکتر یا منبع تغذیه پی او ای یک دیوایس الکترونیکی با کارکردی بسیار ساده است. با وارد شدن کابل شبکه به ورودی این دستگاه وصل می شود و در بخش خروجی به صورت پی او ای در می آید. با کمک این منبع تغذیه هزینه ها کاهش پیدا خواهند کرد.

نکات قابل توجه هنگام طراحی شبکه پی او ای

با توجه به اینکه طول کابل های شبکه CAT6 محدوده 100 متری دارند ، ممکن است با دوربین مدار بسته POE و سیستم پی او ای آن، تغذیه تا این متراژ امکان پذیر نباشد. پس حتما در این زمینه پیش از خرید و نصب با متخصین مربوطه مشورت کنید.

توان خروجی سوییچ ها و منابع تغذیه حد مجاز معینی دارند و برای تغذیه دوربین مداربسته POE مناسب است اما برای تجهیزات با مصرف بالا کاربرد ندارد. پس چنانچه از دوربین مدار بسته باتوان مصرفی بالا استفاده کنید حتما سوییچ یا منبع تغذیه با توان مناسب استفاده کنید.

نکته دیگر توجه به کیفیت کابل های شبکه است. استفاده از کابل شبکه با کیفیت بالا افت ولتاژ را در طول مسیر کابل کاهش می دهد.

معایب

1. هزینه تجهیزات پی او ای هزینه بالاتری نسبت به تجهیزات عادی دارد.
2. توان خروجی این تجهیزات محدود و کمتر از 25 وات است.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. بازتاب: 88888 คาสิโน
  2. بازتاب: ผลบอล
  3. بازتاب: Relaxation Massage

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا