نرم افزار و اپلیکیشن

آیا سیستم عامل Harmony OS هواوی به جای Android خواهد نشست؟

آیا سیستم عامل Harmony OS هواوی به جای Android خواهد نشست؟

طبق گفته ی این غول بزرگ چینی، این شرکت هنوز قصدی برای جایگزین کردن سیستم عامل Harmony OS به جای Android را ندارد، بلکه هدف Huawei، تنها جایگزین کردن خدمات موبایلی گوگل است. در ادامه به نحوه ی انجام این فرآیند می پردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

علت ساخت سیستم عامل هارمونی OS

از اصلی ترین ترکش های تحریم هواوی توسط دولت امریکا، قطع ازتباط شرکت گوگل با هواوی بود که منجربه عدم دسترسی دیوایس های هواوی به خدمات Play Store شد. بعد از این اتفاق، شرکت هواوی شروع به ساخت سیستم عامل اختصاصی خود کرد که بعد از طراحی و ساخت آن، نام این سیستم عامل را Harmony OS گذاشتند. در ابتدا برخی از متخصصان و کاربران ادعا می کردند که، قرار است از سیستم عامل هارمونی OS به جای اندروید، در دیوایس های ساخت شرکت هواوی جایگزین شود.

پس از رونمایی از سیستم عامل Harmony OS، شرکت هواوی از گوشی هواوی mate 30 با سیستم عامل Android رونمایی کرد، در صورتیکه بیشتر کاربران و کارشناسان منتظر معرفی این گوشی با سیستم عامل اختصاصی خود هواوی بودند. گوشی mate 30 دارای سیستم عامل اندروید هست اما قابلیت پشتیبانی از خدمات موبایلی گوگل را ندارد و در نتیجه فروش آن در خارج چین با مشکل رو به رو شده است.

سیستم عامل Harmony OS

یکی از مدیران ارشد هواوی اعلام کرده است که این شرکت قصد حذف سیستم عامل اندروید را ندارد و همچنان گوشی های خود را با این سیستم عامل عرضه خواهد کرد. او همچنین در ادامه توضیح می دهد که جایگزین کردن سیستم عامل Harmony OS به زمان نیاز دارد چرا که هنوز تعداد زیادی از کاربران گوشی های هواوی از سیستم عامل اندروید و خدمات آن بهره می برند و در صورت تغییر دادن سیستم عامل دیوایس ها، باعث رنجش کاربران خواهد شد. پس با توجه به این توضیحات، به احتمال زیاد شرکت هواوی تمرکز خود را به جای جایگیزین کردن هارمونی OS به جای اندروید، به دنبال ایجاد سرویس خدمات موبایلی هواوی می باشند.

نحوه ارائه سیستم عامل هارمونی OS

شرکت هواوی اگر قصد دارد تا سرویس خدمات موبایلی هواوی را بین کاربران جا بیندازد، باید به دنبال ایجاد یک منبع کاملی از اپلیکیشن های مورد نیاز کاربران باشد؛ تا از این طریق بتواند باعث جلب نظر سایر کاربران به این سیستم شود. در صورت تکمیل و ارائه ی این سرویس، هواوی قدم بلندی برای رفع موانع پیش روی خود برداشته است.

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بازتاب: 영화 사이트
  2. بازتاب: ks
  3. بازتاب: url

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا