آموزشحافظه ذخیره سایزسخت افزار

راهنمای خرید هارد اکسترنال

راهنمای خرید هارد اکسترنال

در صورتیکه سیستم شما از لحاظ فضای هارد، تقریبا پر شده است و یا یکسری اطلاعات مهم را فقط در کامپیوترتان ذخیره کرده اید که احتمال پاک شدن آن ها وجود دارد؛ باید به فکر خرید یک هارد اکسترنال باشید. ما در ادامه شما را برای خرید این نوع هاردها راهنمایی می کنیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

نکاتی که باید به آن توجه کنید:

1. میزان حافظه مورد نیاز

هارد اکسترنال

هارد اکسترنال های موجود در بازار دارای ظرفیت های متنوعی هستند که از 500GB شروع شده و تا 1, 2 TB و حتی بیشتر ختم می شود. در هنگام خرید به این توجه کنید که شاید الان شما اطلاعات زیادی برای ذخیره کردن در هارد اکسترنال ندارید؛ اما باید نگاهی هم به آینده داشته باشید، چرا که فایل های موجود در سیستم شما با گذشت زمان بیشتر خواهند شد و باید به فکر ذخیره و نگهداری از آنها باشید. پس به دنبال خرید هاردهایی با ظرفیت بالا باشید.

2. سرعت انتقال اطلاعات

هارد اکسترنال

در هنگام خرید حتما باید به مقوله سرعت انتقال اطلاعات بین هارد External و سیستم توجه داشته باشید. در این زمینه هاردها را باید از دو جهت بررسی کرد، یکی نوع فناوری ذخیره سازی و دیگری پورت هارد می باشد.

در مقوله فناوری ذخیره سازی؛ احتمالا با دو مفهوم SSD و HDD آشنا هستید. این دو کلمه نوع فناوری ذخیره سازی اطلاعات را در هارد برای ما بیان می کنند. هاردهای SSD در عین سرعت بالای خود از حافظه کمتری در قیاس با هاردهای HDD دارا هستند و همچنین قیمت بالاتری نیز دارند. اما نکته مثبت این نوع هاردها، نداشتن هیچ نوع قطعه مکانیکی می باشد؛ در نتیجه در هنگام جا به جایی در قیاس با هاردهای HDD کمتر دچار خرابی می شوند. از طرف دیگر هاردهای HDD سرعت کمتری نسبت به هاردهای SSD دارند، اما از ظرفیت بیشتری برای ذخیره کردن اطلاعات بهره می برند.

حال نوبت به مقوله پورت هارد External می رشد. معمولا این هاردها از پورت USB برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند. این پورت ها شامل USB  2.0، USB 3.0، USB 3.1 و همچنین پورت Thunderbolt می باشند. انتقال اطلاعات در پورت های USB 3.0 و USB 3.1 نسبت به USB 2.0 از سرعت بالاتری  (تا 10Gb/s) برخوردار هستند. همچنین پورت Thunderbolt 3 از سرعت انتقال اطلاعات تا 40Gb/s پشتیبانی می کند. در نتیجه در هنگام خرید به این دو مقوله توجه داشته باشید.

3. مقاومت بالا و قابلیت حمل

هارد اکسترنال

اگر می خواهید از هارد اکسترنال فقط در محیط منزل استفاده کنید و نیازی به جا به جایی آن ندارید، نیازی به خرید هاردهای با مقاومت بالا باشید؛ اما اگر شما می خواهید یه طور مستمر از هارد خود در محیط بیرون هم استفاده کنید، حتما باید به مقاومت آن در برابر ضربات و وزن آن توجه کنید.

هارد SSD از وزن کمتری برخوردار است و همچنین به دلیل نداشتن قطعات مکانیکی، کمتر دچار آسیب می شود؛ در نتیجه این نوع هارد برای افرادی که همیشه هارد را با خود حمل می کنند مناسب است، اما خب حافظه ذخیره سازی آن نسبت به HDDها کمتر است. در صورتیکه می خواهید اقدام به خرید هارد HDD کنید، حتما به مقاومت آن ها نسبت به ضربه توجه کنید، چرا که به دلیل داشتن قطعات مکانیکی، امکان آسیب دیدن آن ها بسیار زیاد است.

4. امنیت

هارد اکسترنال

اگر می خواهید اطلاعات مهمی را در هارد اکسترنال ذخیره کنید، حتما به دنبال هاردهایی باشید که امکان رمزگذاری را داشته باشد. گفتنی است که بیشتر محصولات موجود در بازار از قابلیت رمزپذیری نرم افزاری برخوردار هستند، اما یکسری از هارد External ها دارای قابلیت رمزگذاری سخت افزاری نیز هستند.

امتیاز 2.5 از 2 رای

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا