تازه های فناوری

شرکت کوالکام پردازنده Snapdragon 865 را ماه آینده میلادی معرفی می کند

شرکت کوالکام پردازنده Snapdragon 865 را ماه آینده میلادی معرفی می کند

به احتمال فراوان شرکت Qualcomm در ماه پیش روی میلادی از پردازنده Snapdragon 865 رونمایی به عمل آورد. پردازنده اسنپدراگون 865 که بر پایه تکنولوژی 7 نانومتری EUV عرضه خواهد شد. با طیف نیوز همراه باشید… .

بررسی اخبار مربوط به پردازنده جدید کوالکام

شرکت کوالکام قرار است در تاریخ سوم تا پنجم دسامبر ماه پیش رو، کنفرانس های تکنولوژی را با حضور شرکت های فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی امریکایی در ایالت هاوایی برگزار کند. از مهمترین و برجسته ترین اخباری که می توان در این مجموعه کنفرانس ها به آن اشاره کرد، خبر رونمایی از پردازنده Snapdragon 865 خواهد بود.

از مشخصات پردازنده اسنپدراگون 865 اطلاعات زیادی منتشر نشده است، اما به احتمال فراوان این پردازنده توسط شرکت سامسونگ ساخته شود و دیگر خبری از شرکت تایوانی TSMC نخواهد بود. پردازنده Snapdragon 865 قرار است بر پایه تکنولوژی 7 نانومتری EUV ارائه شود؛ در این نوع از ساخت پردازنده ما شاهد استفاده از اشعه فرابنفش پرقدرت (EUV) هستیم که باعث افزایش اندک چگالی پردازنده می شود.

قابل ذکر است که شرکت کوالکام بعد از ساخت پردازنده های اسنپدراگون 820 و 835 توسط کمپانی سامسونگ، همکاری خود را با سامسونگ قطع کرد و شروع به همکاری با شرکت تایوانی TSMS کرد. اما اکنون قرار است که پردازنده Snapdragon 865 توسط شرکت سامسونگ ساخته و ارائه شود. گفتنی است که شرکت کوالکام قرار است این پردازنده جدید را در دو ورژن ارائه دهد. یکی از این پردازنده ها بر پایه گوشی ها LTE و ورژن دیگر بر پایه مودم X55 5G عرضه خواهد شد.

لازم به توضیح است که تفاوت بین تکنولوژی 7nm EUV سامسونگ که در ساخت پردازنده اسنپدراگون 865 مورد استفاده قرار می گیرد با تکنولوژی 7 نانومتری FinFET شرکت تایوانی TSMS در این است که، فناوری شرکت سامسونگ باعث کاهش مصرف انرژی شده و همچنین ابعاد آن را 15 تا 20 درصد کاهش می دهد.

امتیاز 4 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. بازتاب: 티비위키

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا