سخت افزارگرافیک

کدام کارت گرافیک را انتخاب کنم؟ Nvidia یا AMD

کدام کارت گرافیک را انتخاب کنم؟ Nvidia یا AMD

گویی رقابت دیرینه میان شرکت های تولید کننده کارت گرافیک تمامی ندارد. همیشه سوال برای انتخاب میان محصولات Nvidia و AMD مطرح بوده. در این بخش قصد داریم کمی موضوع را بیشتر بررسی کنیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

همیشه رقابت های موجود میان شرکت های قدرتمند موجب شده تا اتفاقا پیشرفته ها و دست آورد هایی نیز حاصلشان شود. در رابطه با کارت گرافیک های Nvidia و AMD نیز همین مسئله مطرح است. و اتفاقا این پیشرفت ها کار انتخاب را سخت تر می کند. اما به طور خلاصه در یک جمله آنچه راجع به این دو محصول مطرح است این است که، انویدیا بهذعلت عملکرد عالی و amd برای قیمت مقرون بصرفه اش مورد توجه همگان قرار گرفته اند.

مقایسه قیمت ها

شواهد متعددی وجود دارد که مشخص می کند گرافیک کارت آر ایکس Vega 56 که محصولی از کمپانی AMD است، با قیمت هزار و سیصد دلار قابلیت ها و کارکردهای بسیار بهتری نسبت به GTX 1070 Nvidia دارد.

در جزئی فروشی ها، قیمت محصولات این دو شرکت تقریبا مشابه است ولی اما در بحث ارزهای دیجیتال انویدیا مزیت های بیشتری دارد.

کارت گرافیک جی تی ایکس 1080 تی آی که محتوای 4K داشت، Nvidia همواره سعی داشته تا قیمت ها را مقرون بصرفه کند. این محصول حتی پس از ایجاد تخفیف در نرخ خرید های خرده فروشی همچنام با قیمت حدود 800 دلار خریداری می شود AMD خیلی سریع محصول Vega 64 را به بازار عرضه کرد.

در پایان با توجه به بازار ارز دیجیتال و بازارهای خرده فروشی اینکه کارت گرافیک مدنظرتان را از کجا می خرید می تواند قیمت را تعیین کند.

مقایسه عملکرد

عملکرد گرافیک کارت در برخی محصولات بسیار اهمیت دارد و اینجا دیگر نمی توان تنها از لحاظ قیمت قیاس را انجام داد. اما مهم ترین اصل در خرید و فروش موفق هر محصولی قیمت مناسب و کارایی بالاست که اتفاقا AMD به علت همین مهم طرفداران زیادی پیدا کرده است.
البته که این چندان هم قانع کننده نیست که amd کرات گرافیک کارت است. در حال حاضر قیمت ها در تولیدات این دو کارخانه تقریبا یکسان هستند و سوای این قضیه از نظر کارکرد Nvidia یک قدم جلوتر است.

اگر عادلانه قضاوت کنیم، تولیدات Vega جدیدا عرضه شده اند، و تولیدات مشابه جی تی ایکس 1080 تی آی حتی وقتی معماری پاسکال معرفی شد وجود نداشت. هنوز هم این محصول انویدیا در خصوصیاتی مانند مولتی رندرینگ از RX Vega 64 AMD برتر است. و در خصوص سایه زنی و جزئیات بافت ها، این قابلیت برای amd برتر از انویدیا می باشد.

کارت گرافیک های Navidia و AMD هر دو خصویات نسبتا مشابهی دارند. اما به طور کل بسته به اینکه کدام بازی با کدام وضوح تصویر را انجام می دهید می تواند انتخاب می تواند متفاوت باشد برای مثال Vega 64 در بازی Forza Motorsport 7 را با رزولوشن 1080 بهتر اجرا می کند ولی انویدیا در وضوح 4K عملکرد بهتری دارد.

برنامه ها و سایر خصوصیات

برنامه Experience کمک می کند تا درایو ها آپدیت شوند و و گیم ها نیز بهینه سازی شوند، همچنین بازی ها اجرا شوند و ثبت تصویر و ویدئو از روی صفحه نیز امکان پذیر خواهد بود، AMD هم یک نرم افزار جدید با نام، آدرنالین تولید کرده است که همه ویژگی های قبلی را دارد. با کمک این برنامه می توان مصرف امرژی را به هنگام بازی کنترل کرد.
به عنوان مثال می شود فرکانس حافظه را کم کرد و با فعال کردن Enhanced Sync افت فریم را بهبود بخشید.

در این نرم افزار کاربران Nvidia می توانند به همه ویژگی ها و قابلیت ها دسترسی داشته باشند و کاربران AMD نیز کافیست برای این منظور از Gaming Evolved استفاده کنند.
انویدیا در به اشتراک گذاری بازی ها با بقیه کامپیوتر ها دارای مینیموم پردازنده گرافیکی با معماری ماکسول و به علاوه تب لت ها و ست تاپ باکس Nvidia یک پله جلوتر می باشد. علاوه بر این، این شرکت یک سرویس بازی ابری با نام GeForce Now نیز دارد که البته تنها برای Mac و Windows 10 در دسترس است.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − یک =

دکمه بازگشت به بالا