اینترنت و شبکهفناوری

کانکتور فیبر نوری را بیشتر بشناسید

کانکتور فیبر نوری را بیشتر بشناسید

همانگونه که میدانید کابل های کانکتور فیبر نوری یکی از ادوات فیبر نوری است که به خاطر ماهیت شیشه ای که دارد می تواند نور را از خود عبور دهد و درنتیجه سرعت انتقال اطلاعات بالایی نیز دارد. در ادامه با طیف نیوز همراه باشید… .

در بخش هایی که قصد دارید سیم فیبر نوری را به دستگاهی وصل کنید به کانکتور فیبر نوری نیاز دارید. در این قسمت از طیف نیوز می توانید انواع کانکتور ها را بشناسید. سیم های فیبر نوری همانند هر سیم دیگر به یک اتصال دهنده نیاز دارند.

در این قسمت اتصال دهنده های مخصوص سیم های فیبر نوری را بررسی می کنیم.

1. ST

کانکتور فیبر نوری

کانکتورهای فیبر نوری اس تی یا ‌Straight Tip باید کاملا در راستای محور سوکت قرارگرفته و محکم‌ شود. در صورتی که این وضعیت اعمال نشود لینک ضعیف خواهد شد.

2. SC

کانکتور فیبر نوری

کانکتور فیبر نوری اس سی یا Subscriber Connector مورد پسند مهندسین زیای می باشد. این اتصال دهنده، برای فیبر نوری SMF بسیار استفاده می شود. البته برای فیبر نوری MMF نیز کاربرد دارد. اس سی همچنین دارای ضامن نیز می باشد.

3. LC

کانکتور فیبر نوری

کانکتورهای فیبر نوری ال سی یا Lucent با نام دیگر SSF نیز می توان آن را شناخت. این اتصال دهنده خیلی ظریف است و سایز کوچکی نیز دارد. از خصوصیات قابل ذکر آن می توان به افزایش میزان چگالی درگاه های اتصالی در سوییچ و. روتر ها اشاره کرد. کاربرد بیشترشان نیز در فیبر های نوری تک حالته می باشد.

4. FC

کانکتور فیبر نوری

کانکتورهای فیبر نوری اف سی و یا Fixed Connector که البته یک نام دیگر یعنی PC نیز دارد، در گذشته بیشتر استفاده می شده است. قبل از روی کار آمدن اس سی و ال سی این کانکتور بیشتر رونق داشته است. نکته قابل ذکر نحوه فیکس شدن آن است که میبایست هنگام اتصال به پریز شبکه باید هم محور با پریز باشد سپس پوسته فلزی پیچانده شود و از اتصال محکم اطمینان حاصل شود.

5. MT-RJ

کانکتور فیبر نوری

کانکتور فیبر نوری ام تی آر جی یا Mechanical Transfer Registered Jack برای فیبرنوری MMF بیشتر استفاده می شود و برخلاف اسم طولانی که دارد کاملا ظریف و کوچک هستند. در این اتصال دهنده همراستایی فیبر ها با کمک سوزنی که وجود دارد خیلی ساده تر انجام می گیرد. یکی از علت های محبوبیت و مرغوبیت در این کانکتور راحتی نصب و سایز کوچک آن است.

در این بخش از طیف نیوز انواع کانکتور های فییر نوری را بررسی کردیم. در این قسمت می توانید با اتصال دهنده های شبکه نیز آشنا شوید.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 10 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا