برنامه آیفوننرم افزار و اپلیکیشن

جدیدترین آپدیت سیستم عامل گوشی های آیفون (iOS 13.5) منتشر شد

جدیدترین آپدیت سیستم عامل گوشی های آیفون (iOS 13.5) منتشر شد

اپل جدیدترین آپدیت سیستم عامل گوشی و آیپد های خود را با قرار دادن چند قابلیت ویژه که مربوط به کرونا می شوند را منتشر کرد. در ادامه به بررسی ویژگی های سیستم عامل های گوشی های آیفون iOS 13.5 و سیستم عامل آیپدها iPadOS 13.5 خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

قابلیت های به روز شده سیستم عامل های دیوایس های آیفون

یکی از قابلیت های افزوده شده کرونایی به نسخه 13.5، استفاده از Face ID برای افرادی که ماسک زده اند. روش کار آن هم به این صورت است که Face ID به صورت خودکار و بعد از مشاهده ماسک، نوار وارد کردن رمز عبور را برای کاربر نمایش می دهد و کاربر می تواند رمز عبور را به طور مستقیم وارد کند و به گوشی یا برنامه ها وارد شود.

سیستم عامل گوشی های آیفون

قابلیت دیگری اضافه شده به سیستم عامل گوشی های آیفون ، ویژگی Exposure Notification API است که در نرم افزارهای آژانس های سلامت عمومی برای ردیابی تماس افراد با بیماران کرونایی کاربرد دارد. این قابلیت از همکاری دو شرکت Apple و Google حاصل شده است که این ویژگی را هم گوگل منتشر کرده است. این ویژگی به خودی خود یک نرم افزار مستقل نیست، اما یک API است که در دسترس سایر توسعه دهندگان قرار می گیرد تا از قابلیت ردیابی بهره برده و برنامه های خود را تولید کنند. البته حتما قبل از نصب هر گونه برنامه ای، پیگیر تایید امنیت آن از سمت اپل و گوگل باشید.

از دیگر ویژگی های به روز رسانی سیستم عامل گوشی های آیفون، تغییر عملکرد برنامه Face Time است. وقتی چند کاربر با استفاده از نرم افزار Face ID ، تماس گروهی برقرار می کنند، زمانی که شخصی در حال مکالمه قرار می گیرد تصویر این شخص نسبت به سایر افراد بزرگ تر می شود که در این به روز رسانی جدید، این ویژگی غیر فعال شده و تمام تصاویر در یک اندازه یکسان قرار دارند.

کاربران گوشی و آیپد های اپل می تواند به روز رسانی iOS 13.5 و iPadOS 13.5 هم اکنون دریافت کرده و آن را نصب کنند و از ویژگی ها جدید آن بهره ببرند.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بازتاب: ราคาบอล1x2
  2. بازتاب: modesta
  3. بازتاب: superkaya88

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا