آموزشآموزش کامپیوتر

اگر هر روز با کامپیوتر کار میکنید حتما بخوانید (قسمت اول)

اگر هر روز با کامپیوتر کار میکنید حتما بخوانید (قسمت اول)

روزانه میلیونها نفر پای میز کامپیوتر پشت مانیتورهایشان در ادارات و حتی در خانه ها مینشینند. اما چند نفر از این وضعیت رضایت دارند؟ شرایط جسمی هرکدام چگونه به سر میبرد؟ و مهمتر از همه چند روز و چند سال دیگر می توانند درست مثل روز اول پشت میزهای کامپیوتر شان پرانرژی بمانند. واقعیت این است که مشکلات متعددی پیش روی آنهاست. برای پیشگیری از این مشکلات و سرپا ماندن بیشتر کاربران کامپیوتری، طیف نیوز چند راهکار ارائه داده است. با ما همراه باشید…

ابتدا با تعدادی از مشکلات این جعبه ی مفید اما پردردسر آشنا شوید

مسائل متعددی می توانند کارمندان کامپیوتری را درگیر کنند. اما شاید چاقی و اضافه وزن اولین آنها باشد. درکنار آن خستگی گردن و انگشتان و کمردرد، سردرد، ضعف بینایی دردهای عضلانی و بسیاری موارد دیگر نیز از دغدغه های اصلی هستند. از دیگر مشکلاتی که شاید حتی تا به حال به آنها فکر نکرده اید میتوان موارد زیر را نام برد:
اپیکوندیلیتس یا همان دردی ک در ناحیه آرنج بوجود می آید : دیسک حاد و خفیف ، سندرم عصب مچ یا تونل کارپال، تنش و عصبانیت های بی دلیل و ملتهب شدن تاندون ها پس قبل از اینکه اوضاع وخیم تر شود به فکر باشید.

دوازده ایده برای سلامتی

1. سلامت چشم ها

برای حفاظت و مراقبت از چشم هایتان که ساعت ها به مانیتور خیره میشوند، ابتدا مانیتور و بلطبع میز کارتان را طوری قرار دهید که خودتان روبروی پنجره ی اتاق قرار بگیرید و مانیتور پشت به پنجره باشد و پرده ها را نیز بکشید تا چشمتان اذیت نشود. نور اتاق را هم نرمال تنظیم کنید. نه تاریک و نه خیلی نورانی. سپس فاصله شصت سانتی را به هنگام نشستن رعایت کنید.

2. مانیتور

کامپیوتر

قطعا باید مانیتور را طوری تنظیم کنید که نیاز به تغییر وضعیت زیاد گردن نداشته باشد. پس آنرا درست مقابل صورتتان و هم سطح پیشانی تان نصب کنید تا به طور مستقیم یه آن نگاه کنید. پس حتی در خرید آن باید دقت کنید تا مطمئن شوید مانیتور قابلیت تنظیم وضعیت قرارگیری را دارد.

3. دقت در خرید

تنها از ظاهر فریبنده برخی لوازم کامپیوتر و میز و صندلی های رنگارنگ تصمیم نهایی خرید را نگیرید. لازم است ابتدا میز و صندلی استاندارد را انتخاب کنید. توجه داشته باشید شاید قرار باشد یک سال بر روی آن صندلی بنشینید، وضعیت سلامت کمر، گردن و دستهایتان به این وسایل بسیار بستگی دارد، پس راحتی شما حرف اول را میزند نه قیمت آنها.

4. سلامت دست

دیگر عضو فعال مچ دست شماست. به وضعیت قرار گیری دستتان توجه داشته باشید. هنگامی که موس را روی یک سطح ثابت قرار دادید و آنرا در دست گرفتید آرنج شما باید در زاویه نود درجه خم شود و مچ بهتر است وضعیت ثابتی داشته باشد. علاوه بر اینها هرچند وقت یکبار پشت میز کامپیوتر چند حرکت کششی و چرخشی به دست و مچ دستتان بدهید و استراحت دهید.
یک مورد مهم دیگر دقت در انتخاب یک موس خوب با سایز مناسب است که اندازه آن به نسبت دست شما نه بزرگ و نه کوچک باشد.

5. یک تمرین برای چشمهایتان

شما هنوز به چشمهایتان نیاز دارید! پس با آنها دوست باشید. ساعتها به صفحه نمایش کامپیوتر تان خیره نشوید. هر سی دقیقه به نقطه ای دور نگاه کنید. چشمانتان را باز و بسته کنید و چند بار در جهات مختلف نگاه کنید.
تا دیدتان تار نشود. سپس دوباره آنها را ببندید و پلک بزنید. برای رفع خستگی چشم ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

در قسمت دوم با طیف نیوز همراه باشید… .

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫9 نظرها

  1. بازتاب: illuminati
  2. بازتاب: e-receipt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا