نرم افزار و اپلیکیشن

از این پس اپلیکیشن های ios 14 بدون نیاز به نصب تست می شوند

از این پس اپلیکیشن های ios 14 بدون نیاز به نصب تست می شوند

قابلیتی جدید و جذاب برای اپلیکیشن های گوشی های اپل در راه است که با کمک آن می توانید قبل از دانلود و نصب برنامه های مرتبط با سیستم عامل ios 14 را امتحان کنید. با طیف نیوز همراه باشید… .

پس از بررسی هایی که بر روی بیلد ابتدایی ios 14 توسط سایت 9to5Mac انجام شد، ویژگی جدیدی برای این سیستم عامل رونمایی شد. آنچه انتظار می رود این است که شرکت اپل برای نسخه های جدید سیستم عامل ها ی خود مثل iOS14 قابلیتی در نظر گرفته است که کاربران بتوانند بدون دانلود و حتی نصب اپلیکیشن ها پیش از استفاده آنها را تست و امتحان کنند. این فرآیند با یک اسکن ساده کد QR امکان پذیر خواهد بود.

QR

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سایت 9to5Mac قابلیت مذکور در استفاده از اپلیکیشن ها با وجود API جدید به نام Clips برای ios 14 امکان پذیر خواهد بود. Clips این قابلیت را فراهم می کند تا توسعه دهندگان اپلیکیشن های اپل محتوای برنامه هایشان را بدون نصب و حتی دانلود برنامه در اختیار افرادی قرار دهند که از سیستم عامل iOS14 استفاده می کنند. نحوه عملکرد این قابلیت بدین صورت است که با اسکن کد QR صفحه ای باز می شود که در آن محیط می توانید برنامه را تست کنید و با قسمت هایی از آن تعامل داشته باشید.

از پنجره ای که پیش رویتان قرار میگیرد همچنین می توانید نسخه کامل اپلیکیشن را از فروشگاه اپل، اپ استور دانلود کنید. همچنین چنانچه کد QR برنامه ای را اسکن کنید که قبلا آن را در گوشی خود نصب کرده بودید تست تعاملی که در بالا ذکر شد در محيط اصلی خود برنامه قابل انجام خواهد بود.

بررسی یک مثال

تصور کنید یک ویدئو در یوتیوب توجه شما را بسیار به خود جلب کرده است و قصد دارید آنرا تماشا کنید ولی، اپلیکیشن YouTube را در گوشی اپل خود نصب نکرده اید، به لطف وجود این برنامه می توانید در گوشی با سیستم عامل iOS 14 با API جدید Clips به راحتی می توانید کد QI را اسکن کنید. با این کار می توانید شاهد پنجره شناور نمایش دهنده ویدئو باشید. پس دیگر احتیاجی ندارید که حتما به خاطر دیدن یک ویدئو اپلیکیشن یوتیوب را نصب کنید.

بررسی جزئیات بیشتر

شرکت اپل در حال تست قابلیت مذکور برای اپلیکیشن های اوپن تیبل، یلپ، DoorDash و PS4 Second Screen برای سیستم عامل iOS14 میباشد. این ویژگی در ios 14 شبیه به ویژگی Slice در سیستم عامل اندروید می باشد.

جالب است بدانید که گوشی های اندرویدی قابلیتی جدید به نام Instant Apps نیز دارند که می توان با کلیک بر روی لینک اپلیکیشن تنها نسخه کم حجمی از آن باز شود. کدی که توسط سایت 9to5Mac بررسی شده است API جدید را با کد QR یکپارچه می کند.

در آیپد های اپل با کلیک بر روی لینک برنامه ای که روی دستگاه نصب نیست، و یا با اسکن کد QR سیستم عامل تب لت به سافاری منتقل می شود و لینک اپلیکیشن در مرورگر سافاری باز می شود. بنا بر آنچه 9to5Mac اعلام کرده است فعلا تست اپلیکیشن ها در سیستم عامل ios 14 تنها با اسکن کد QR امکان پذیر می شود و هنوز مسخص نیست که اپل آیا قصد ادغام این قابلیت را با بخش های مختلف iOS14 مثل سیری یا اسپات لایت را دارد یا خیر.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. بازتاب: สมัครyehyeh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا