فناوریلپ تاپ

آشنایی کامل با مشخصات انواع لپتاپ های ایسوس و لنوو

آشنایی کامل با مشخصات انواع لپتاپ های ایسوس و لنوو

در این مطلب قصد داریم به معرفی جامع و کامل لپتاپ های ایسوس و لنوو و خانواده های آنها بپردازیم. در انتهای این مطلب با شناخت کاملی که از لپ تاپ ها بدست می آورید می توانید خیلی راحت تصمیم بگیرید که بهترین محصول مناسب برای شما کدام است. با طیف نیوز همراه باشید… .

ابتدا به بررسی جامع و موشکافانه Laptop های ایسوس می پردازیم و به طور کامل با سری و خانواده های این برند آشنا می شوید شما در انتهای این مقاله میتوانید معنا و علت نام های N,K,U,X,S در محصولات مختلف برند Asus را کاملا دریابید.

نگاهی کلی بر لپ تاپ های ایسوس

سری N، خانواده چند رسانه ای یا Multimedia
سری G، خانواده گیمینگ
سری X و K، خانواده مناسب برای کاربران عام و کارهای روزمره
سری U و S ، خانواده سبک و باریک
لپتاپ های گران قیمت و مشهور از خانواده ی Hall Of Fame

معرفی سری U و S لپتاپ های ایسوس

U حرف ابتدایی کلمه Ultrabook یا همان الترابوک میباشد. اگر بخواهیم خیلی ساده به بررسی مفهوم الترابوک بپردازیم باید بگوییم که بسیتر شبیه لپ تاپ ها هستند اما سبک تر و نازک تر و اصولا فاقد درایو نوری دی وی دی میباشند. البته محصولات جدیدتر نیز فاقد هارد دیسک هستند و برای افزایش سرعت از حافظه اس اس دی استفاده می کنند.

مزایا و معایب

کمپانی ایسوس با نازک کردن صفحه نمایش و کوچک کردن صفحه کلید قاب آن به وزن سبک ایده ال در محصولات U و S دست پیدا کرده است. علاوه بر این با نازک شدن مانیتور جریان الکتریکی نیز کمتر مورد نیاز می شود و به جای باتری 6 سلولی از 4 سلولی سبک تر استفاده می گردد. اغلب مدل های Laptop های ایسوس دارای پردازنده کم قدرت و البته کم مصرف هستند که با U به عنوان پسوند نمایش داده می شوند. لازم به ذکر است که به اغلب اعضای این خانواده کارت گرافیک مجزا نیز تعلق داده نشده است.

محصولات سری Zenbook، Vivobook و Transformerbook جزو خانواده های سبک و باریک می باشند و برای افرادی که به دنبال وزن سبک جهت حمل ساده هستند مناسب می باشد.

لپتاپ

لپ تاپ های سری N از خانواده مالتی مدیا

محصولات این خانواده با تکنولوژی‌های پیشرفته، همانطور که از اسمشان نیز پیداست برای کارهای چند رسانه‌ای مانند پخش کردن و ادیت تصویر و صدا و ویدئو و تا حدی اجرای بازی ها مناسب می باشند بر همین اساس نیز معمولا سایز نمایشگر در آنها بزرگتر و منتاسب و عملکرد آن طراحی شده است.

به طور معمول لپتاپ های سری N ایسوس از از سری های یو ، اس، ایکس و کا قدرتمند تر است و دارای تکنولوژی های پیشرفته تری نیز می باشند. از مزایای این دسته محصولات ایسوس می توان به اسپیکر ها و. نمایشگر های قدرتمند، صفحه کلید و صفحه تاچ با طراحی مناسب و گرافيک کارت های قدرتمند اشاره کرد.

در Laptop NA550JV از دو فن برای خنک کنندگی و جریان مناسب هوا استفاده شده است. این سیستم خنک کننده دو گانه هم برای سی پی یو و هم برای گرافیک مناسب می باشد.

لپ تاپ های سری G از خانواده گیمینگ

همیشه تولید کنندگان و طراحان محصولات دیجیتالی به فکر گیمر ها نیز هستند. لپتاپ هایی مثل G53SW که با پیشوند G نمایش داده میشوند مختص بازی طراحی شده اند یعنی می توان گفت محصولی فول امکانات. پردازنده چهار هسته ای Core i7 بسیار پرقدرت، گرافیک کارت عالی، صدای فوق العاده و تصویر بسیار ایده آل همگی از مشخصاتی است که توجه هر گیمری را به خود جلب می کند. البته لازم به ذکر است با توجه به امکانات کامل موجود در این سری Laptop های Asus نباید انتظار قیمت کمی نیز هنگام خرید آن را داشت.

لپتاپ

مزایا و خصوصیات مختلف

ظاهر این لپتاپ از سایر محصولات درشت تر و بزرگتر است و علت این افزایش قطر نیز وجود سیستم های خنک کننده جهت مانع شدن از افزایش دمای قطعات داخلی به هنگام اجرای بازی های سنگین است. در این خانواده نیز مثل خانواده مالتی مدیا های ایسوس دو عدد فن یکی برای GPU و دیگری برای CPU استفاده شده است.

طراحی لپ تاپ های سری G به گونه ای است که در طول ساعات طولانی که گیمر مشغول به بازی است کمترین فشار و آسیب به عضلات دست و انگشتان وارد می شود و همچنین دارای تاچ پد بزرگ و کلید های جهت مجزا از دیگر دکمه ها می باشد.

 

لپ تاپ های سری K و X از خانواده کاربران عام

آنطور که مشخص است این دو سری پرطرفدار ترین و عام پسند ترین لپتاپ های شرکت ایسوس هستند چون بیشترین میزان فروش را نیز در بازار دارند. علت نیز شاید این باشد که اغلب کاربران افرادی با نیاز های معمولی مثل مشاهده عکس و فیلم و وب گردی و گوش دادن به موسیقی هستند که این محصولات منایب ترین گزینه می باشند و مخصوصا با قیمت کم و ایده آلی که دارند طرفداران بیشتری را به خود جذب می کنند. علت این تفاوت در هزینه خرید نیز وجود تکنولوژی‌های کمتر و مدل، رم، پردازنده و گرافیک پایین تر می باشد تا در توان خرید عموم مردم باشد.

اگر به دنبال پردازنده ای قوی تر از میان این دو سری لپ تاپ هستید باید بگوییم K انتخاب معقولتری است. البته محصولات جدیدتر سری ایکس نیز از گرافیک های قوی بهره مند شده اند مثل Asus X550.

مشخصات و قابلیت های بیشتر

لپتاپ های جدید سری K با وجود نازک و الترابوک بودن دارای DVD رایتر نیز می باشند مانند K46. جالب است بدانید در سری K برای بار اول تکنولوژی آیس کول نیز برای جلوگیری از افزایش دمای دستگاه بخصوص در قسمت های اطراف تاچ پد، استفاده شده است.

لپتاپ های گران قیمت و مشهور از خانواده ی Hall Of Fame

لپتاپ

این سری شامل Laptop های بسیار گران قیمت ومشهور با همکاری کمپانی های معروفی همچون لامبورگینی هستند که کانفینگ بسیار مناسبی دارد و به همین جهت نیز قیمت خرید بالایی دارند و برای همگان شاید مناسب نباشد. در طراحی خاص و منحصر به فردی که دارد برای مثال در بعضی نمونه ها از چوب نیز در ساختار آن استفاده شده است.

چند نکته مهم و کاربردی در رابطه با Laptop های Asus

1. همانطور که در بالا نیز بررسی شد لپتاپ های ایسوس با حروف N,K,U,X,S معرفی می شوند اما اگر دقت کرده باشید عددی نیز پس از این حروف درج می شود. این عدد اطلاعاتی را نشان میدهد. برای مثال مدل K45 با رقم اول 4 به مخاطب می گوید که این محصول دارای صفحه نمایش 14 اینچی می باشد.
لازم به ذکر است که هرچه عدد بعد از حرف و عدد اول بیشتر باشد مدل لپ تاپ بالاتر است. برای مثال K55 پیشرفته تر از K53 است و K55 نیز مدل پایین تری نسبت به K56 است و هر سه اینها بخاطر عدد 5 نشان میدهد که 15 اینچی هستند
2. در خانواده S و U لپتاپهایی که پیشوند UX دارند به طور معمول بهتر از نمونه های با پیشوند U هستند.

 

و اما Laptop های شرکت لنوو…

 

Lenovo یکی از بزرگترین تولید کنندگان کامپیوتر های شخصی است که با تنوع زیاد در چند خانواده مختلف عرضه می شود. در این بخش از طیف نیوز پس از بررسی محصولات شرکت ایسوس به معرفی و آشنایی با چند خانواده از لپتاپ های لنوو خواهیم پرداخت تا بتوان از میان نامگذاری ها و مدل های مختلف بهترین نمونه را انتخاب کرد.

محصولات شرکت چینی در دسته‌های اصلی Thinkpad, Ideapad, Yoga, Legion و Essential عرضه می‌شوند.

Ideapad مناسب برای عموم کاربران

کاربرانی که قصد استفاده های معمول مثل وب گردی و تماشای فیلم و عکس و بازی های ساده و معمول از لپ تاپ دارند آیدپاد انتخاب مناسب می باشد که البته‌ با نام گذاری های مختلف و انواع متفاوتی عرضه می شوند. ناگفته نماند Ideapad ها به اندازه دیگر محصولات لنوو مثل Thinkpad و Legion قدرتمند نیستند اما تنوع بالایی دارند. در ادامه به معرفی انواع لپ تاپ های خانواده Ideapad خواهیم پرداخت… .

1.Lenovo Ideapad 700

گران قیمت ترین لپتاپ های آیدپاد با قدرت و کارایی بالا Ideapad 700 از شرکت لنوو هستند. این محصولات در ابعاد 15 و 17 اینچی عرضه می شوند و در کل برای کارکرد های پردازشی نه چندان قوی و حرفه ای و برای استفاده های روزمره مناسب می باشد.

2.Lenovo Ideapad 500

لپتاپ

این Laptop ها قیمیی پایین تر از مدل 700 داشته و به طور کل مدل میان رده و با قدرت پردازشی پایین تر محسوب می شوند. ناگفته نماند این محصول گزینه مناسبی برای کودکان‌ به حساب می آید.

3. Lenovo Ideapad 300

این لپ تاپ های شرکت لنوو در انواع مختلف 14، 15 و 17 اینچی وجود دارند. مشخصات فنی چندان چشمگیری ندارند اما برای دانش آموزان و دانش جویان می تواند انتخاب مناسبی باشد.

4. Lenovo Ideapad 100

یک مدل کاملا ارزان برای کاربرانی است که نگاهی اقتصادی دارند. طبیعتا لپتاپهای لنوو آیدپاد100 با قیمت 250 دلاری کارایی چندان فوق العاده ای ندارند و برای برطرف کردن احتیاجات معمول روزمره مناسب می باشند.

لپ تاپ های چند کاره Yoga

یکی از خصوصیات جالب این محصول کیبورد با قابلیت چرخص 360 درجه ای است و این قابلیت دو کاره ای را به دنبال دارد. یکی از مشخصات اصلی محصولات یوگا لنوو صفحه نمایش لمسی آن است که بر جذابیت های آن می افزاید.

1. Lenovo Yogo 900

بالاترین و گران قیمت ترین محصول در این خانواده Yogo 900 میباشد. قیمت این لپتاپ ها حدود 900 تا 1500 دلار می باشند. با وجود قدرت پردازشی بالا این سری از محصولات لنوو مناسب برای ویرایش محتویات ویدئویی و امکان حمل آسان و ظاهری با طراحی جذاب از قابلیت های آن می باشد.

2. Lenovo Yogo 700

لپتاپ

یوگا 700 نیز علاوه بر قابلیت حمل ساده ای که دارد، کاربری دوگانه وقدرت پردازشی مناسبی دارد. یکی از بهترین محصولات در این گروه Yoga 720 می باشد که در دو اندازه 13 و 15 اینچی با حافظه ذخیره سازی بالا و صفحه نمایش تاچ 4K ارائه می شود.

3. Lenovo Yogo 500

یکی از اعضای پایین رده خانواده یوگا که برای استفاده های روزمره مناسب است Lenovo Yogo 500 می باشد که برای مثال Yoga 530 و 510 با پردازنده های اینتل و AMD از این دسته هستند.

4. Lenovo Yogo 300

Yogo 300 ارزان قیمت ترین محصول این خانواده است که مناسب برای عملکرد های پردازشی ساده می باشد. اگر به دنبال یک Laptop ارزان قیمت هستید می توانید نمونه یازده اینچی یوگا 300 را تهیه کنید.

لپ تاپ های Yoga Book لنوو

این دسته مشتق لپتاپهای دو کاره Yoga با دو نوع کارکرد تب لت و لپتاپ می باشند. با وجود کارایی های چند منظوره موجود در یوگا بوک کاربران می توانند فعالیت های خلاقانه ای انجام دهند. شما می توانید برای تایپ کردن از کیبورد های لمسی این Laptop نیز استفاده کنید. همچنین می توان از قلم برای طراحی با کمک کوچک کردن رابط کاربری کیبورد استفاده کرد.

جالب است بدانید یکی از قابلیت های جذاب این محصول لنوو استفاده از کاغذ در نوشتار است. برای این منظور کافیست کاغذ را روی پنل صفحه کلید بگذارید و بنویسید یا طراحی کنید، می توانید با قلم مخصوص آن، درست مثل مداد معمولی متن را تصویرتان را روی کاغذ پیاده کنید و نسخه دیجیتالی آن را در صفحه نمایش مشاهده کنید.

لپ تاپ های ThinkPad لنوو

محصولات‌ این خانواده که بسیار معروف هستند با برند IBM شناخته می شوند و در گروه لپتاپ های اداری دسته بندی می شوند. البته بعضی از کاربران نه چندان حرفه ای نیز از تینک پد استفاده می کنند. کیفیت ساخت و مقاومت استاندارد در موقعیت های مختلف و قابلیت های امنیتی، تراشه TPM، حسگر بیومتریک و ویندوز 10 پرو از مشخصات قابل ذکر تینک پد می باشد.

1. لنوو ThinkPad X

با در اختیار داشتن این محصول قابلیت جابه جایی بسیار خوب با عملکرد پردازشی قابل قبول تا عالی و حرفه ای در اختیار کاربر قرار داده می شود. یکی از محصولات سبک وزن با قدرت مناسب X1 Carbon است که طرفداران قابل توجهی دارد. نمونه حرفه ای تر نیز X1 Extreme میباشد که دارای مشخصات گیمینگ خوب و صفحه گیمینگ تاچ 4K و قابلیت پشتیبانی از دالبی ویژن می باشد.

2. لنوو ThinkPad T

تینک پد سری T از نظر ماندگاری بالا و دوام بهترین انتخاب میان لپتاپ های Lenovo می باشد. اما بعضی از مدل ها با وجود ماندگاری بالا قابلیت حمل خوبی ندارند مثل T580 که با وجود اینکه چندان برای حمل و جا به جایی مناسب نیست در شرایط مختلف مقاومت بسیار خوبی دارد و عمر باتری آن حدود 27 ساعت ذکر شده است.

3. لنوو ThinkPad P

تینک پد پی یا ورک استیشن قابل حمل مانند سری T دوام و ماندگاری خوبی دارد با این تفاوت که قدرت بیشتر و قیمت بالاتری دارد. از مدل های معروف در این سری لپ تاپ های Lenonvo می توان P52 اشاره کرد.

4. لنوو ThinkPad E

یک محصول مناسب برای اقتصادی برای کسب و کارهای معمولی و کوچک ThinkPad E می باشد. با توجه به اینکه قدرت و کارایی این محصول چندان افت نداشته و قیمت حدود پانصد دلاری نیز دارد جزو لپتاپ های مقرون به صرفه میباشد.

5. لنوو ThinkPad L

به عنوان یک Laptop اقتصادی با ابعاد 13 تا 15 اینچی می توان به ThinkPad L را نام برد.

6. لنوو ThinkPad A

تینک پد A محصولی متنوع و میان رده مناسب برای کسب و کار است که با پردازنده AMD Ryzen عرضه می شود.

7. لنوو Thinkpad 13

لنوو Thinkpad 13 تنها دارای یک عضو به نام Chromebook 13 است که مناسب برای استفاده دانش آموزان و دانش جویان است و همچنین برای خریدهای انبوه برای مدارس، دانشگاه ها و کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

8. لنوو Thinkpad 11e

لپ تاپی مناسب برای کودکان و با قیمت بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه.

لپ‌تاپ Lenovo Legion

Lenovo Legion Laptop مختص گیمر ها چه مبتدی و چه حرفه ای طراحی شده است. آخرین ورژن پردازنده های موجود برای لپتاپ ها در این محصولات گیمینگ استفاده شده است و به خاطر بهره مندی از حافظه ذخیره سازی PCIe SSD برای بارگذاری بازی ها سرعت بالایی دارد. لازم به ذکر است که لپتاپ های Legion به سری Y نیز مشهور هستند.

1. Legion Y520

ارزان ترین لپ تاپ در خانواده Legion با پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1050 Nvidia با قابلیت اجرای مناسب بازی می توان به Legion Y520 اشاره کرد. البته نسخه بالاتر با پردازنده 1060 را نیز می توان خریداری کرد. این نسخه قابلیت های گرافیکی بالاتر مثل پشتیبانی از واقعیت مجازی را دارا می باشند. همچنین می توان به پردازنده نسل هفت و نور بک گراند قرمز رنگ در کیبورد نیز اشاره کرد.

2. Legion Y720

پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1060 به صورت پیش فرض برای این محصول در دسترس است و می توان با کمک آن و با وجود قابلیت های واقعیت افزوده از بازی با کیفیت بالا و تنظیمات ایده آل لذت برد. ناگفته نماند نور بک گراند RGB نیز یکی از مشخصات این Laptop شرکت Lenovo می باشد.

3. Legion Y920

در این محصول لنوو می توانید جدیدترین بازی های ویدئویی را با بالاترین تنظیمات گرافیکی یعنی GTX 1070 اجرا کنید. ناگفته نماند صفحه کلید RGB نیز کیفیت اجرای بازی را چند برابر کرده است.

امتیاز 3 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫22 نظرها

  1. Today, I went to the beachfront with my kids.

    I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to her ear and screamed.
    There was a hermit crab inside and it pinched her
    ear. She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic
    but I had to tell someone!

  2. It’s appropriate time to make some plans for the long run and it’s time to be happy.
    I’ve learn this put up and if I may I wish to suggest you some attention-grabbing things or suggestions.
    Perhaps you can write next articles referring to this article.
    I wish to read even more issues about it!

  3. بازتاب: แทงมวย LSM99
  4. بازتاب: news
  5. Do you mind if I quote a couple of your posts as long
    as I provide credit and sources back to your weblog?

    My website is in the exact same area of interest as yours and my users would definitely benefit from some of the information you present here.

    Please let me know if this ok with you. Thanks a lot!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا