برنامه اندرویدتازه های فناوریسیستم عاملفناورینرم افزار و اپلیکیشننرم افزارهای ویندوزی

ATP دیفندر وارد دنیای اندروید و لینوکس نیز می شود

ATP دیفندر وارد دنیای اندروید و لینوکس نیز می شود

مایکروسافت این بار قصد دارد امنیت بیشتر را به دنیای اندروید و لینوکس هم منتقل سازد. ATP دیفندر آنتی ویروس این کمپانی که قبلا برای ویندوز فعال بود اینبار برای لینوکس و گوشی های موبایل اندرویدی نیز قابل استفاده می شود. با طیف نیوز همراه باشید… .

مدت بسیار زیادی از حضور فعال ویندوز در زندگی رایانه ای اکثر مردم جهان می گذرد. این سیستم عامل بدون هیچ خلل و کمبودی در عملکرد امنیتی برای کاربران سرتاسر جهان استفاده می شود اما با این حال، مایکروسافت خود اقدام به وسعت بخشی و ارتقای ابزارهای امنیتی خود داشته است. ابزارهایی هم‌چون ATP دیفندر آنقدر پیشرفته هستند که کاربران چشم بسته به مسئله امنیت سیستم خود اطمینان دارند.

ATP دیفندر در اندروید و لینوکس

با استقبال شایان توجهی که از مایکروسافت دیفندر شده است اینبار این کمپانی قصد دارد، اندروید و لینوکس را نیز مهمان آنتی ویروس کاربردی خود کند. به خصوص در شرایطی که بسیاری از بدافزارها با نصب اپلیکیشن های مختلف و به طرق متنوع دیگر وارد گوشی های موبایلی شده اند و اندروید عملکرد چندان قدرتمندی نداشته است.

برنامه های مختلف بسیار زیادی با کمک سیستم امنیتی گوگل و بررسی های خودکار جهت مقابله با مخرب ها و بدافزارها، از لحاظ امنیت مدیریت می شوند اما طبیعتا این نمی تواند صد در صد اطمینان خاطر برای کاربر ایجاد کند. با این توصیفات شرکت مايکروسافت نیز قصد دارد مایکروسافت دیفندر را به پلتفرم اندروید گوشی های هوشمند نیز منتقل کند.

بررسی جزئیات بیشتر خبر

ATP دیفندر با ورود به پلتفرم سیستم عامل اندروید تمام قابلیت هایی مانند تشخیص احتمال حضور بدافزار ها با اسکن اپلیکیشن های ناشناخته و کشف فیشینگ را نیز با خود به همراه می آورد. مایکروسافت دیفندر می تواند از وقایع دردسرساز برای گوشی موبایل شما، با محدود یا مسدود کردن دسترسی ها به برنامه هایی همچون outlook، جلوگیری کند.

این آنتی ویروس همچنین قرار است در سیستم عامل لینوکس نیز فعال شود. لینوکس به طور تمام و کمال در رابطه با نفوذ بدافزارها ایمن نیست و سوء استفاده ها می تواند نسبت به دیگر مرورگرها و یا سیستم عامل ویندوز عمیق تر و پیچیده تر باشد. مایکروسافت امکان اجرای لینوکس روی ویندوز را فراهم کرده است، ATP دیفندر این اطمینان خاطر را ایجاد می کند که تلاش های انجام شده به وسیله درب پشتی WSL صورت نمی پذیرد. مایکروسافت دیفندر هم اکنون برای لینوکس به صورت همگانی عرضه شده است ولی برای استفاده در سرور ها به لایسنس نیاز دارد. نسخه آزمایشی این آنتی ویروس برای کاربران مایکروسافت 365 در دسترس قرار داده شده‌است.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫76 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + دوازده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا