برنامه آیفونبرنامه اندرویدنرم افزار و اپلیکیشننرم افزارهای ویندوزی

Microsoft Edge دومین مرورگر محبوب درمیان کاربران دسکتاپ

Microsoft Edge دومین مرورگر محبوب درمیان کاربران دسکتاپ

مدتها پیش شرکت مايکروسافت اعلام کرده بود که قصد ساخت و عرضه مرورگری جدید با نام Microsoft Edge را دارد. حالا این مرورگر با تمام محبوبیتی که دارد توانسته فایرفاکس را نیز کنار بزند و رتبه دوم را از آن خود کند. با طیف نیوز همراه باشید… .

از گذشته تا به حال

در روزهای ابتدایی معرفی مایکروسافت اج ، شاهد استقبال چشم گیری نبودیم، علی رغم انتشار آن هنوز هم مشکلات متفاوتی در آن به چشم می خورد. تمام این اختلالات منجر به اتمام زمان فعالیت های Microsoft Edge شد. پس از آن صحبت از تولید دوباره این مرورگر دسکتاپ با موتور کرومیوم به میان آمد. حالا هرچند این فعالیت تازه شروع به کار کرده است اما شاهد موفقیت این عملکرد ریسک پذیر شرکت مایکروسافت هستیم.

جایگاه ها

چند ساعت پیش در یک رسانه خبری به نام بلیپینگ کامپیوتر اعلام شد مایکروسافت اج محبوبیت فوق العاده ای میان کاربران ویندوزی دسکتاپ کسب کرده است به نحوی که تبدیل به دومین مرورگر پرطرفدار و پر استفاده در جهان شده است.

همچنین موسسه NetMarketShare در گزارشی تحلیلی اعلام کرده است که Microsoft Edge این روز ها حدود هفت ممیز شش دهم درصد از سهم بازار مرورگرهای وب دسکتاپ را برعهده دارند. این یعنی هرچند با اختلاف کم اما به هر حال رتبه دوم را از موزیلا فایر فاکس گرفته و به خود نسبت داده است. این سهم در رابطه با موزبلا فایر فاکس هفت ممیز دو دهم درصد می باشد. البته از یاد نبریم همچنان آمارها با اختلاف بسیار بالایی از مرورگر اول یعنی گوگل کروم که سهل 68 و نیم درصدی دارد قرار گرفته اند.

چرا اج با چنین پیشرفتی مواجه شد؟

پاسخ به این سوال کار چندان دشواری نیست، اول از همه Microsoft Edge خود مرورگر پیش فرض ویندوز است و کاربران زیادی مداوم از آن استفاده می کنند دوم اینکه شرکت مایکروسافت در نسخه کرومیوم اشکالات نسخه قبلی را برطرف کرد و این نشانه از توجه کامل به انتقادات کاربران خود بود. از همه مهم تر این نسخه جدید با دستگاه های مختلف بیشتری همگام سازی دارد، همچنین پرسرعت تر و متنوع تر است.

کاربرانی که قبلا از نسخه قبلی مایکروسافت اج استفاده کرده بودند اعلام داشتند، کاربرد این مرورگر تنها از جهت دانلود دیگر مرورگر ها کار ساز بود، در حالی که حالا در نسخه جدید بسیاری از نیاز های کاربران دسکتاپ توسط خود Microsoft Edge برطرف می شوند و نیازی به دانلود دیگر مرورگرها نیست.

آیا گوگل باید از پیشرفت مایکروسافت نگران باشد؟

قطعا خیر! زیرا نسخه جدید مایکروسافت Edge متکی بر موتور کرومیوم شرکت گوگل است یعنی پروژه ای که سازنده آن خود Google است، پس با وجود اینکه مایکروسافت کاربران خود را به استفاده از اج به جای گوگل کروم تشویق می کند باز هم برای این شرکت بزرگ جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. Fantastic items from you, man. I have be aware your stuff previous to and you’re
    simply extremely wonderful. I really like what you’ve received right here,
    really like what you’re stating and the best way in which you say it.
    You are making it enjoyable and you continue to care for to
    stay it smart. I cant wait to read much more from you. This is actually a great website.

  2. بازتاب: alwero

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − دو =

دکمه بازگشت به بالا