بازی

آموزش ریست فکتوری پلی استیشن چهار

آموزش ریست فکتوری پلی استیشن چهار

اگر به هر دلیلی هنگام استفاده کنسول بازی محبوب PS4 دچار مشکل شدید ارجاع دادن به تنظیمات کارخانه، می تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد، در این بخش به آموزش ریست فکتوری پلی استیشن چهار پرداخته ایم. با طیف نیوز همراه باشید… .

مراحل انجام تنظیمات کارخانه PS4

برای ریست فکتوری پلی استیشن چهار، وارد قسمت Settings کنسول بازی خود شوید. حالا وارد قسمت قسمت PlayStation Network/Account Management شوید تا دستگاه را غیر فعال کنید. با این عملکرد می توانید بازی های دانلود شده را به شکل آفلاین اجرا کنید. حتما این مرحله انجام دهید زیرا در غیر این صورت ورود به کنسول جدید شما را دچار مشکل خواهد کرد.


سپس به قسمت Activate as Your Primary PS4 رفته و گزینه Deactivate را انتخاب نمایید.

ریست فکتوری پلی استیشن چهار
اینک یک بار دیگر با حساب کاربری خودتان وارد صوید و به بخش setting بروید، حالا گزینه Initialization را انتخاب کنید.

ریست فکتوری پلی استیشن چهار
در این مرحله از انجام فرآیند ریست فکتوری پلی استیشن چهار دو گزینه Restore Default Settings و Initialize PS4 پیش روی شما قرار می گیرد.

انتخاب Restore Default Settings موجب حذف اطلاعات و تنظیمات ذخیره شده می شود و PS4 به تنظیمات کارخانه بر میگردد در حالی که اطلاعات داخل هارد پاک نمی شوند.

انتخاب گزینه Initialize PS4 همه اطلاعات از جمله اطلاعات ذخیره شده بازی ها و حتی داده های هارد پاک می شوند و ریست فکتوری پلی استیشن چهار کامل انجام می شود درست مثل روز اولی که کنسول بازی خود را خریداری کرده بودید.

در ادامه Initialize PS4 را انتخاب کنید و در مرحله بعدی گزینه Full را انتخاب نمایید و تا انجام کامل و تکمیل فرآیند صبر کنید.


ارجاع به تنظیمات کارخانه از طریق Safe Mode:

راهکارهای ریست فکتوری پلی استیشن چهار که در بالا ذکر شد به زمانی اختصاص دارد که کنسول بازی شما به درستی کار کند در غیر این صورت و با عدم دسترسی به setting میبایست از روش سیف مود کمک بگیرید.

در ابتدا کنسول بازی PS4 خود را کاملا خاموش کنید و توجه داشته باشید که لازم نیست آن را روی حالت Rest mood تنظیم کنید. دکمه پاور را حدود هشت ثانیه نگاه دارید تا دو صدای بوق را بشنوید. منوی سیف مود در مقابل شما قرار میگیرد. در این روش هم Initialize PS4  را انتخاب کنید و ادامه مراحل را دنبال کنید. در این بخش گزینه (Initialize PS4 (Reinstall System Software را نیز پیش رو خواهید داشت که با آن می توانید PS4 را به طور کامل ریست کنید. اگر این گزینه را انتخاب کنید مجبور به نصب دوباره سیستم عامل خواهید شد.

مشکلات نرم افزاری و آموزش Reinstall System Software برای برگرداندن فریمور پلی استیشن4

چنان‌چه مشکل نرم افزاری داشته باشید و نیاز به استفاده از گزینه ای که در بالا ذکر شد پیدا کردید با رایانه خود وارد سایت playstation شوید و آخرین نسخه PS4 Firmware را دانلود کنیدو از طریق هارد به کنسول بازی Playstation 4 انتقال دهید. در فلش یا هاردتان پوشه ای به نام PS4 ایجاد کرده و در داخل آن پوشه ای دیگر به نام Update ایجاد کنید. فایلی که دانلود کرده اید را داخل این پوشه وارد کنید. این فایل باید به نام PS4UPDATE.PUP نامگذاری شده باشد.

با ایجاد حالت ایمن و انتخاب گزینه Initialize PS4 Reinstall System Software در نهایت سیستم میخواهد که هارد یا فلش را به دستگاه وصل کنید و سیستم عامل برای استفاده آماده می شود.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. بازتاب: buy vigrx plus
  2. بازتاب: u31 com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 12 =

دکمه بازگشت به بالا