فناوری

کوالکام از دو پردازنده Snapdragon 865 ,765 با قابلیت 5G رونمایی کرد

کوالکام از دو پردازنده Snapdragon 865 ,765 با قابلیت 5G رونمایی کرد

شرکت کوالکام از دو پردازنده Snapdragon 865 و Snapdragon 765 که قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم 5G را دارد، رونمایی کرد. با طیف نیوز همراه باشید… .

با توجه به اعلام شرکت کوالکام، پردازنده اسنپ دراگون 865 برای دیوایس های بالا رده و تراشه اسنپ دراگون 765 برای دیوایس های میان رده مورد استفاده خواهند بود. بر همین اساس شرکت شیائومی نیز پیش از این اعلام کرده است که در سال جدید میلادی از این پردازنده برای پرچمدار جدید خود یعنی Xiaomi Mi10 استفاده خواهد کرد. شرکت های دیگر هم مانند نوکیا، لنوو، وان پلاس، و …. نیز قصد دارند از پردازنده های جدید شرکت کوالکام در گوشی های خود استفاده کنند و از الان هم مشغول معرفی محصولات جدید خود نیز هستند.

Snapdragon 855 به یک مودم 4G X24 همراه با یک مودم اضافی نسل پنجم X50 مجهز است، اما تراشه جدید اسنپ دارگون 865 از یک مودم X55 بهره می برد که به دلیل یکپارچه نبودن مودم و پردازنده، تولیدکنندگان باید این مودم را در زمان مونتاژ کردن به پردازنده اضافه کنند. با توجه به اعلام شرکت کوالکام، هر دو مودم در این پردازنده عمل می کند و در نتیجه گوشی هایی که به Snapdragon 865 هستند، فقط به شبکه 4G محدود نخواهند بود و تولیدکنندگان می توانند گوشی های پرچمدار خود را به شبکه 5G نیز مجهز کنند. در مورد اسنپ دراگون 765، مودم X52 را در این پردازنده به شکل یکپارچه قرار داده اند که در نتیجه در آینده ای نزدیک باید شاهد ورود گوشی های میان رده با قابلیت شبکه 5G نیز باشیم.

با توجه به گفته کوالکام، Snapdragon 865 باعث افزایش 25 درصدی کارآیی گرافیکی نسبت به نسل قبل خود خواهد شد. در قسمت دوربین هم قابلیت پشتیبانی از حسگرهایی تا 200 مگاپیکسل و فیلمبرداری با وضوح 8K را دارد.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫12 نظرها

  1. بازتاب: Kardinal Stick
  2. بازتاب: Belcampo Fernald
  3. بازتاب: auto swiper

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا