آموزشآموزش های صوتی تصویریفناوریلپ تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ استوک یا لپتاپ دست دوم

راهنمای خرید لپ تاپ استوک یا لپتاپ دست دوم

شاید واژه stok در اصل به معنای جنس در انبار مانده و استفاده نشده باشد اما در ایران برعکس است و به کالاهای دست دوم، استوک گفته می شود. در این بخش قصد داریم به راهنمای خرید لپ تاپ استوک بپردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

درگاه ها و اتصالات

غالبا مشاهده می شود که هنگام خرید درگاه لپتاپ استوک عملکرد درستی ندارد و بعضا فروشندگان ادعا می کنند این مشکلات بعد از اینکه ویندوز و درایو های جدید نصب شوند برطرف می شوند. اما خوب است بدانید پورت های لپتاپ امکان تعویض ندارند و به برد اصلی وصل هستند. پس قبل از خرید لپتاپ دست دوم حتما از سالم بودن پورت ها به خصوص یو اس بی و HDMI مطمئن شوید چون برای تعمیر آن راه حلی وجود نخواهد داشت.

نکته دیگر درایو ODD است که برای جلوگیری از هزینه های احتمالی حتما باید قبل از خرید لپتاپ stok تست شود.

صفحه نمایش و کارت گرافیک

نور صفحه نمایش لپ تاپ استوک را قبل از خرید با کلید های تنظیم نور امتحان کنید. نهایتا دو پیکسل اگر در صفحه نمایش سوخته باشد قابل قبول است نه بیشتر! همچنین می توانید برای تست کارت گرافیک بخصوص کارت گرافیک دوم یک بازی را حدود پانزده دقیقه اجرا کنید.

نکته دوم در رابطه با مانیتور که حتما باید با دقت به آن توجه کرد رنگ صفحه نمایش است که متمایل به بنفش، صورتی یا هر رنگ غیر معمول دیگر نباشد. توجه به این نکته در لپتاپهای stok بسیار ضروری است چون در صورت خرابی هزینه های بالایی به دنبال خواهد دات.

سیستم خنک کننده

لپتاپ دست دوم حتما نیاز به چکاپ سیستم خنک کننده دارد. چنانچه پس از مدتی کار کردن دستگاه سرویس دهی خوبی برای سیستم خنک کننده آن اتفاق نیفتد صدمات هزینه آفرینی به سی پی یو و گرافیک کارت بدنبال خواهد داشت. از برنامه هایی همچون GPU-Z و CPU-Z استفاده کنید. برای اینکه دمای دیگر قطعات را تست کنید نیز می توانید از نرم افزار HW Monitor استفاده کنید.

اگر فن لپ تاپ استوک با سرعت بالا عمل کند نویز صدای بالایی داشته و یا دمای قطعات را افزایش دهد حتما به سرویس دهی نیاز خواهد داشت.

حافظه اس اس دی

یکی دیگر از موارد که توجه به آنها ضرورت دارد هارد دیسک و درایو های اس اس دی است که برای امتحان سلامت آنها می توانید از نرم افزار HD Sentinel کمک بگیرید. با این گونه نرم افزارها می توانید وضعیت فضای ذخیره سازی و سالم بودن آن را بررسی کرد. همچنین می توانید با بررسی ساعت استفاده از هارد دیسک زمان استفاده از لپ تاپ استوک و تایم روشن مانند آن نیز پی برد.

ماوس پد و کیبورد

با کمک نرم افزارهای PassMark KeyboardTest می توانید ماوس پد و کیبورد را امتحان کنید. ماوس پد لپتاپهای قدیمی stok چنانچه رابط هایی مثل SATA و ATA متصل می شدند دچار ایراد فنی می شدند پس حتما به دقت این بخش را تست کنید چون مشکلات مربوط به ماوس پد ها در لپتاپ دست دوم تقریبا شایع است و رواج دارد.

RAM

برخی لپتاپها دو رم دارند که بعضا در هنگام فروش یکی از آنها برداشته می شود. پس قبل از خرید لپ تاپ استوک مدل آن و مشخصات مربوطه را به دقت بررسی کنید تا از مقدار واقعی RAM آن باخبر شوید.

نکته دیگر قدمت یا سن لپتاپ استوک است. معمولا لپتاپها چهار الی پنج سال عمر مفید دارند. پس حتما محصولی خریداری کنید که کم سن تر باشد. دردسر های تأمین قطعات خراب و تعمیر آنها در رابطه با لپتاپهای با توجه به کم یاب شدنشان، بسیار بیشتر است.

باتری

حتما به سلامت شارژر و باتری توجه کنید، نباید لپتاپ دست دوم صرفا چون کارکرده است به سرعت باتری خالی کند. پس اگر بعد از خرید با چنین شرایطی روبرو شدید حتما از فروشنده درخواست باتری سالم کنید.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫12 نظرها

  1. I would like to thank you for the efforts you’ve put in writing this website.

    I’m hoping to check out the same high-grade content by you in the future as well.
    In fact, your creative writing abilities has encouraged me to
    get my very own website now 😉

  2. Have you ever thought about creating an e-book or guest authoring on other websites?
    I have a blog centered on the same subjects you discuss and would love
    to have you share some stories/information. I know
    my readers would appreciate your work. If you are even remotely interested,
    feel free to shoot me an e mail.

  3. بازتاب: Read Full Article
  4. بازتاب: click

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا