اینترنت و شبکهفناوری

اینترنت VDSL و ADSL چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند

اینترنت VDSL و ADSL چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند

نسلی جدید از اینترنت VDSL نامیده می شود که با سرعت بیشتر نسبت به ADSL داده ها را منتقل می کند. برای بررسی بیشتر این دو ، با طیف نیوز همراه باشید… .

جدیدترین نسل اینترنت که اتفاقا زمان چندانی نیز از ورود آن به کشور ما نمیگذرد VDSL و VDSL2 نام دارد که نسبت به ADSL سرعت بسیار بالاتری نیز دارد.

آشنایی با اینترنت جدید و پرسرعت

بیشترین توان اینترنت VDSL برای داونلود داده ها یا همان داون استریم با سرعت 52 مگابایت بر ثانیه می باشد نهایت توان در بارگذاری یا آپ استریم 16 مگابایت بر ثانیه می باشد. این اطلاعات از طریق کابل وی دی اس که شامل دو سیم مسی بدون پیچ و تاپ می باشد منتقل می شوند. با نگاهی به این ارقام متوجه می شویم که VDSL قادر است با یک اتصال از برنامه های تلوزیونی با کیفیت بالا وخدمات تلفنی با IP پشتیبانی کند.

نوع دیگر کابل های نسل دو یا VDSL2 هستند که نهایتا از فرکانس های 30 مگاهرتز استفاده می کنند. این سرویس قادر به پشتیبانی از بیش از 200 مگابایت بر ثانیه دانلود و 100 مگابایت بر ثانیه آپلود می باشد.

اینترنت وی دی اس ال را همزمان هفت کاربر می توانند استفاده کنند و از یرعت های مختلف آن با توجه به نوع استفاده آنها از اینترنت بهره مند شوند.

آشنایی با ADSL

ASDSL یک سرویس پایدار و با قیمت مناسب است که مدتهاست در اغلب کشور ها در دسترس می باشد و استفاده می شود. جالب است بدانید کلمه ADSL مخفف عبارت Asymmetric Digital Subscriber Line می باشد. این عبارت بدین معناست که در این سرویس سرعت بارگذاری و بارگیری همیشه برابر نمیباشد و گاها تغییر می کند. از این سرویس به وسیله خط تلفن، چندین کاربر می توانند استفاده کنند بر خلاف سرویس قدیمی Dial-up که تنها یک کاربر امکان اتصال داشت.

VDSL
VDSL و ADSL چه تفاوت هایی دارند

بزرگترین تفاوت میان دو سرویس VDSL و ADSL همانطور که اشاره شد سرعت بارگذاری و بارگیری است و تقریبا می توان گفت به غیر از سرعت ارائه اینترنت به کاربر تفاوت دیگری ندارند.

بررسی ایرادات

ایرادی که می توان در باب قیاس با ASDL به نسل جدید اینترنت پرسرعت گرفت محدودیت فاصله هاست. کابر می بایست به سرویس دهنده نزدیک باشد، یعنی اگر منزل شما بل سرویس دهنده اصلی وی دی اس ال پانصد متر فاصله داشته باشد سرعت ارائه اینترنت کند خواهد شد. فتصله استاندارد 300 متر تعیین شده است که و در ابعاد بزرگ این فاصله واقعا محدودیت ایجاد می کند بر همین اساس اصولا VDSL بیشتر برای شرکت های بزرگ کاربرد دارد، چراکه می توانند در داخل فضای شرکت سرور های ارائه دهنده اینترنت را قرار دهند.

یک ایراد دیگر این است که بر خلاف ADSL پشتیبانی از این شبکه بسیار محدود است و در حال حاضر فقط کره و ژاپن هستند که از این سرویس پشتیبانی می کنند. این می تواند بخاطر هزینه های بالایی که دربر دارد و زیر ساخت های مورد نیاز یاشد. اما خب در هر حال بخاطر سرعت بالاتری که دارد نسبت به ADSL برتر است.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. I’ve been browsing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours.

    It is pretty worth enough for me. Personally, if all site owners and
    bloggers made good content as you did, the web will be
    much more useful than ever before.

  2. Right here is the right web site for anybody who wishes to understand
    this topic. You understand so much its almost hard to argue with you (not that I personally
    would want to…HaHa). You certainly put a fresh spin on a subject
    which has been written about for ages. Wonderful stuff, just great!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا