آموزشآموزش کامپیوتر

چند روش بازیابی رمز عبور ویندوز سرور

چند روش بازیابی رمز عبور ویندوز سرور

اگر رمز عبور ویندوز سرور خود را فراموش کرده اید و به حساب کاربری خود نیز دسترسی ندارید نگران نباشید. ما در این مطلب به چند راهکار برای بازیابی این پسورد پرداخته ایم. با طیف نیوز همراه باشید… .

آموزش تنظیم دوباره پسورد فراموش شده و حذف رمز ادمین با کمک سی دی:

جهت بازیابی رمز عبور ویندوز ابتدا دیسک ویندوز سرور را دارد کنید. در طول مراحل کار بدون درنگ کلیدی مثل ESC، F2، F12 را بزنید تا از منوی انتخاب بوت استفاده کنید. همچنین از کلید فلش برای انتخاب دی وی دی کمک بگیرید و اینتر را وارد کنید.

بازیابی رمز عبور ویندوز

وقتی صفحه Windows Setup ظاهر شد کلید شیفت به اضافه F10 را بفشارید. با این کار پنجره دستوری Command Prompt نشان داده می شود.

بازیابی رمز عبور ویندوز

دستورات زیر را وارد کنید و پس از تایپ هر کدام اینتر را بزنید تا سیستم دوباره راه اندازی شود.

بازیابی رمز عبور ویندوز

در ادامه مراحل بازیابی پسورد وقتی صفحه ورود را مشاهده کردید گزینه Ease of Access را انتخاب کنید و یا کلید ویندوز به اضافه U را بفشارید و وارد Command Prompt شوید.

بازیابی رمز عبور ویندوز
جهت تغییر دادن رمز عبور مدیر دستورات زیر را وارد نمایید.

net user Administrator P@ssw0rd
به جای P@ssw0rd پسورد مدنظرتان را وارد کنید. سپس Command Prompt را ببندید و با رمز عبور جدید وارد حساب کاربری Administrator شوید. در این مرحله می بایست پاکسازی کنید. کلید ویندوز به اضافه X را بفشارید تا منو پاور را ببینید، سپس Windows PowerShell Admin را برگزینید.
حالا لازم است تا دستورات زیر را وارد کنید:

copy /y c:\windows\system32\utilman.exe.bak c:\windows\system32\utilman.
در نهایت وقتی Useman.exe به جای خود بازگردد می توانید شاهد بازیابی رمز عبور ویندوز سرور باشید.

استفاده از سی دی لینوکس

روش دیگر برای بازیابی رمز عبور ویندوز سرور نصب سی دی لینوکس و تنظیمات کنسول “Linux Boot rescue mode” برای تنظیم دوباره ی پسورد استفاده کنید. در قسمت کنترل پنل به کنسول رفته و گزینه آپشن را انتخاب کنید و سپس Boot Linux rescue mode را انتخاب کنید.
تا وقتی سرور بوت شود این دستورات را وارد کنید.
عبارت ntfsfix /dev/vda2 و پس از آن ntfs-3g /dev/vda2 /mnt/windows –o force سپس
cd /mnt/windows/Windows/System32 و mv Utilman.exe Utilman.exe.bak و سپس cp cmd.exe. Utilman.exe و در آخر umount /mnt/windows -l را وارد کنید.

در نهایت جهت تکمیل فرآیند بازیابی رمز عبور ویندوز سرور را راه اندازی کنید و به منظور باز کردن CDM آیکن Accessibility را انتخاب نمایید.
در قسمت اول  [net user [username] [new password را وارد کنید و سپس نام کاربری و پسورد را بنویسید و در نهایت لاگین کنید.

دیسک راه انداز

چنانچه ونیدوز را با دیسک اصلی نصب کنید، بازیابی رمز عبور ویندوز سرور بسیار راحت می شود. ابتدا در قدم اول سرور را از دیسک نصب ویندوز سرور به راه اندازید. وقتی می‌خواهید به صفحه تنظیمات وارد شوید دکمه های شیفت به اضافه F10 را بفشارید تا به Command Prompt دسترسی پیدا کنید. و سپس این دستور ها را اجرا کنید.

d:
cd Windows\System32
ren Utilman.exe Utilman.exe.original
copy cmd.exe Utilman.exe
shutdown -r -t 0

با راه اندازی دوباره سیستم و ظهور صفحه ورود کلید ویندوز و U را بفشارید. حالا دستور net user  را در قسمت Command Prompt  جهت تغییر دادن پسورد وارد کنید.
net user Administrator newpasswords
به جای newpasswords پسورد جدیدتان را وارد کنید.

بازیابی رمز عبور ویندوز
جهت تکمیل فرآیند بازیابی رمز عبور ویندوز سرور پنجره Command Prompt را ببندیدو با رمز جدید وارد شوید.
در قدم نهایی به C: \ Windows \ System32 بروید ، Utilman.exe را حذف کرده و Utilman.exe.original را دوباره به Utilman.exe تغییر دهید.

Computer Management

یک روش دیگر برای بازیابی رمز عبور ویندوز سرور تغییر پسورد از داخل حساب کاربری است البته اگر یک حساب با دسترسی به سطح سرور داشته باشید. برای این منظور از قسمت ریموت دسکتاپ با حساب کاربری که با دسترسی ادمین تنظیم شده وارد Windows Server شوید، در قسمت سرچ عبارت Windows Server را وارد کنید. در نتایجی که از سرچ پیش روی شماست گزینه Computer Management را انتخاب کنید.

www.teyfcenter.com-news-password-recovery-6

در قسمت چپ پنجره کامپیوتر منیجمنت مسیر Local Users and Groups → Users را دنبال کنید تا جزئیات حساب کاربری را مشاهده کنید. حالا بر روی حساب کاربری خود راست کلیک کرده و برای تنظیم یک پسورد گزینه Set Password را انتخاب کنید و برای تکمیل مراحل، پسورد را دوباره وارد و فرآیند بازیابی رمز عبور ویندوز سرور را نهایی کنید.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بازتاب: 방콕 푸잉
  2. بازتاب: ks quik 2000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا