سیستم عامل

چرا نباید به روز رسانی 10 Windows را متوقف کرد؟

چرا نباید به روز رسانی 10 Windows را متوقف کرد؟

منع بروزرسانی سیستم عامل Windows می تواند برای شما دردسر ساز شود. این عمل بارها توسط کاربران مختلف و به دلایل متعددی رخ می دهد اما آیا از عواقب آن نیز مطلع هستند؟ در ادامه در طیف نیوز قصد داریم به دلایل مختلفی برای روشن کردن این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید…

تصوری اشتباه

متاسفانه قریب به نود درصد کاربران تصور دارند که با بروز رسانی Windows می توانند در مصرف حجم زیادی از ترافیک اینترنت صرفه جویی کنند. اما آیا کمپانی Microsoft نیز چنین هدفی داشته؟ قطعا خیر. در حال حاضر می توان گفت این تصور نادرست تنها مختص به کاربران داخلی کشور خودمان است. مایکروسافت با در بر داشتن هدفی بهتر آپدیت های مکرر را برای ویندوز 10 قرار داده است. بالابردن ایمنی سیستم عامل Windows و همچنین بهبود کارایی آن از جمله اهداف این کمپانی بوده است. اگر شما نیز از دنبال کنندگان همیشگی اینستاگرام هستید، جالب است بدانید که مصرف حجم اینترنت یک شبانه روزتان از آپدیت ماهانه ویندوز 10 بیشتر است!

کاربران ایرانی مدتهاست که دیگر از سرویس های کم مصرف گذشته استفاده ی آنچنانی ندارند و از روزی که روی به برنامه های مختلفی مثل stream video و سایر نرم افزارها و اپلیکیشن های پرمصرف آورده اند دیگر قیمت های ترافیک اینترنت به نرخ بالای گذشته نمی رسد. اما شاید هنوز برخی افراد با ذهنیت هزینه های بالای اینترنت گذشته نسبت به آپدیت های مکرر Windows نیز چنین تصوراتی دارند.

در تصویر زیر می توانید حجم آپدیت های جدید ویندوز 10 را بررسی نمایید.

طبق اطلاعات داخل تصویر مشاهده می کنید که، حجم مصرف شده برای آپدیت کردن آخرین نسخه از آخرین ورژن Windows تنها 194 مگابایت می باشد. این به جد عدد کوچکی برای چنین بروزرسانی های پراهمیت است. گاهی اوضاع برای برخی ویندوزها بسیار خاص و متفاوت است که در این موارد نهایت میزان ترافیک مصرفی 500 مگابایت در ماه خواهد بود که البته این حجم نیز بسیار کم بوده و حتی به یک گیگ در اوج مصرف نخواهد رسید.

Reset

گاهی متوقف کردن بروز رسانی علت دیگری دارد. اگر نگران موضوع Reset شدن اتوماتیک Windows بعد از هر بار بروزرسانی هستید؛ از بخش Setting وارد قسمت Windows Update شوید، حالا کافیست به منوی Change Active Hours وارد شوید. دراین قسمت تعیین کنید که چه ساعت هایی از سیستم خود استفاده مینمایید. با این کار سیستم عامل  Windows دیگر در تایم بروز رسانی Reset نخواهد شد.

با توقف آپدیت چه ضررهایی پیش روی شماست؟

در شرایطی که سیستم عامل ویندوز 10 مانند یک سرویس عمل می کند و مدام قابلیت های جدید به آن اضافه می شود و مهمتر از همه کاربران را از فکر و دغدغه ی Bog ها میرهاند، قطعا منع بروزرسانی کار مثمرثمری نخواهد بود. همکاران مایکروسافت در کمپانی های مختلفی از جمله OMD از جهت اطمینان خاطر از عملکردهای شرکت همکار، به طور مرتب Drive های خاص و ویژه و البته مهم خود را از راه بروزرسانی Windows آپدیت میکند. پس عدم بروزرسانی ویندوز می تواند به چنین مسائلی نیز مرتبط شود.

شرکت قدرتمند Microsoft به طور مرتب، هر روز برنامه ی ویندوز دیفندر خود را بروز رسانی میکند. شاید تصور کنید که دریافت روزانه ی این بروزرسانی ها دیگر ترافیکی برای شما باقی نخواهد گذاست. اما باید گفت این عمل تنها پنج الی ده مگابایل از حجم ترافیک اینترنتی شما را مصرف خواهد کرد.

آیا این آپدیت روزانه ضروریست؟

قطعا نمی توانیم بگوییم که هیچ احتیاجی به این بروز رسانی ها نیست. بگذارید با یک نمونه این مساله را روشن کنیم. چندی پیش پس از حمله شدن به Windows توسط باج افزار WannaCry شرکت مایکروسافت به سرعت تدبیر اندیشید و بسته ی امنیتی را با همان آپدیت روزانه برای کاربران خود با شناسایی به موقع این باج افزار تدارم دید. اما متاسفانه تعداد زیادی از کاربران که مانع آپدیت ویندوز خود شده بودند مورد حمله قرار گرفتند.

Windows

آگاه باشید که جلوگیری از آپدیت خودکار Windows در هر صورت خطرساز خواهد بود. گاهی برخی افراد باخاطری آسوده از اینکه با راهکارهای نامتعارف جلوی آپدیت ها را نمیگیرند و با نصب دستی از بروز رسانی ها استفاده میکنند به سر میبرند و تصور دارند که دیگر هیچ مشکلی برایشان پیش نمی آید. این تصوری غلط است. بهترین بروزرسانی همان بروزرسانی های خودکار است.

شرکت ها و سیستم های تحت شبکه

اگر چندین کامپیوتر در محل کارتان در اختیار دارید. یا چند کامپیوتر تحت شبکه در محل زندگیتان در دسترس دارید. پس از قابلیت Delivery Optimization برای ویندوز 10 غافل نشوید. با این قابلیت تنها یک سیستم بروزرسانی ها را دریافت می کند.
و با سایر سیستم های تحت شبکه خود به اشتراک می گذارد. در نتیجه دیگر نیازی نیست تک به تک سیستم ها مدام حجم ترافیک خود را جهت آپدیت مصرف کنند. اینگونه می توان صرفه جویی بزرگی انجام داد.

برای این منظور به تنظیمات پیشرفته سیستمتان و به قسمت Delivery Optimization وارد شوید.
حالا دو مورد پیش روی شماست:

Windows

مورد اول PCs on my local network است.
و مورد دوم PCs on my local network, and PCs on the Internet

Windows

مورد اول: امکان اشتراک آپدیت ها برای اعضای شبکه داخلی

مورد دوم: امکان اشتراک آپدیت ها برای اعضای شبکه داخلی و اینترنت

بازگرداندن حالت اصلی ویندوز برای دریافت بروزرسانی ها

این روز ها روش ها و راهکارها بسیار پیچیده و متفاوتی برای منع آپدیت ویندوز وجود دارد که گاهی پس از اعمال این راهکارها برای برگشت به حالت اولیه چاره ای جز دوباره نصب کردن Windows نداریم.

از سایت اصلی کمپانی Microsoft اسکریپت Windows Update reset را دریافت کنید.

فایل دانلود شده را اکسترکت کنید. و سپس  Run as administrator را اجرا نمایید.

کلید Y را برای ادامه بفشارید

حالا کافیست Resets the Windows Update Components را برگزینید و دکمه اینتر را بزنید.

حالا تا اتمام فرآیند ریست آپدیت ویندوز منتظر بمانید.

Windows

در پایان باید گفت گاهی هزینه ای که باید بابت از دست دادن اطلاعات به خاطر حملات بدافزار ها متحمل شد بسیار گرانتر از هزینه های ترافیک اینترنتی خواهند بود.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫12 نظرها

  1. hey there and thank you for your info – I have definitely picked up anything new from right here.
    I did however expertise some technical points using this site,
    since I experienced to reload the site many times previous to I
    could get it to load properly. I had been wondering if your web hosting is OK?
    Not that I’m complaining, but sluggish loading
    instances times will sometimes affect your placement in google and can damage your high-quality
    score if advertising and marketing with Adwords. Well I am
    adding this RSS to my e-mail and can look out for much more of
    your respective exciting content. Make sure you update this again soon.

  2. Hey I know this is off topic but I was wondering if
    you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.

    I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and
    was hoping maybe you would have some experience
    with something like this. Please let me know if you run into anything.
    I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

  3. Its like you read my mind! You appear to know a lot about this,
    like you wrote the book in it or something. I think that you can do with some
    pics to drive the message home a little bit, but instead of
    that, this is great blog. A fantastic read.
    I will certainly be back.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − پنج =

دکمه بازگشت به بالا