دوربینفناوری

معرفی دو دوربین مداربسته Dome و Bullet

معرفی دو دوربین مداربسته Dome و Bullet

شناخت، مقایسه و بررسی تفاوت های دو دوربین مداربسته دام و بولت می تواند در مسیر یک انتخاب خوب کمک زیادی داشته باشد. این مقاله را برای آشنای کامل با دوربین های bullet و dome از دست ندهید. با طیف نیوز همراه باشید… .

پیشتر در طیف نیوز در رابطه با آموزش نصب و معرفی مدل بلورمز و معرفی یک دستگاه در این زمینه پرداخته بودیم. حالا در این بخش قصد داریم دو تا از پرفروش‌ترین ترین مدل دوربین مدار بسته در ایران یعنی bullet و dime معرفی و با یکدیگر مقایسه کنیم.

مشخصات ظاهری دوربین مداربسته بولت

در زبان لاتین معنای کلمه بbullet لوله و یا گلوله می باشد. این نامگذاری برای این دوربین مداربسته به علت شکل ظاهری لوله مانند آن است. جنس این دوربین ها فلزی است و نسبت به dome درشت تر و با ابعاد بزرگتر است. بر اساس همین زمخت بودن است که زیاد از لحاظ زیبایی مناسب برای محیط های داخلی و با دکوراسیون لوکس نمی باشد چون حتی ممکن است مقداری از سیم کشی ها نیز از پشت آن مشخص باشد درست برخلاف دوربین مداربسته دام. لازم به ذکر است این دوربینها به علت ابعاد بزرگشان راحتتر در معرض تخریب قرار میگیرند و باید در ارتفاعات بیشتر نصب شوند. برخلاف دوربین های امنیتی Dome.

مشخصات ظاهری دوربین مدار بسته دام

dome در زبان لاتین به معنای گنبد است. منشاء این نامگذاری نیز به همان ساختار ظاهری بر میگردد. جنس پلاستیکی و گاهی فلزی می باشد. از لحاظ شکل و ساختار ظاهری ظرافت و زیبایی دارد و برخلاف دوربین مداربسته بولت مناسب برای دکوراسیون های داخلی و با قابلیت پنهان سازی سیم کشی ها می باشد. این دوربین ها به علت داشتن محفظه پلاستیکی بدنه و گنبدی بودن و ابعاد کوچک کمتر در معرض آسیب و ضربه قرار می گیرند.

عملکرد دوربین مداربسته بولت

با توجه به جنس بدنه و ساختاری که دارد بیشتر برای محیط ها و فضاهای بیرونی مناسب است و در شرایط جوی بارانی نیز مقاوم می باشد برخلاف مدل dome. دوربین مداربسته bullet روی دیوار های مراکز صنعتی و مسکونی مختلف و پارکینگها و مکان های عمومی دیگر قابلیت استفاده دارد. اینکه دوربین دقیقا در حال ثبت تصاویر کدام سمت و قسمت است کاملا توسط افراد عادی قابل تشخیص است و برای محیط های امنیتی مناسب نیست اما جون لنز بزرگی دارد تصاویر تا فواصل دور را می تواند ثبت کند. لازم به ذکر است که این دوربین های امنیتی برد دید در شب بیشتری نسبت به dome دارند.

عملکرد دوربین مداربسته دام

بیشتر برای محیط های داخلی مناسب هستند چرا که با توجه به جنس و ساختار بدنه ای که دارند برای شرایط جوی نامتعادل مناسب نمی باشند. این نوع دوربین مداربسته روی سقف مکان های سربسته مانند ادارات و فروشگاه ها جهت حفظ امنیت نصب می گردند و چون مقابل لنز را یک حفاظ شیشه ای در برگرفته افراد نمی توانند جهت فیلمبرداری و ثبت تصاویر را تشخیص دهند. این دوربینها به علت داشتن لنز کوچک فواصل نزدیکتری نسبت به بولت را می توانند ثبت کنند. برد دید درشب در این دوربین ها متوسط است و درصورت نصب پروژکتور با نور مادون قرمز می تواند دید خوبی داشته باشد.

درنهایت با توجه به خصوصیات این دو دوربین مداربسته بنا به نیاز ها و شرایطی که دارید می توانید یک مورد را انتخاب کنید، از لحاظ قیمت و ارزش خرید باید بگوییم bullet نسبت به dome گران قیمت تر است.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. بازتاب: 다시보기
  2. بازتاب: 웹툰 미리보기

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا