سخت افزار

بررسی تفاوت های Hot Plug و Hot Swap

بررسی تفاوت های Hot Plug و Hot Swap

در این بخش قصد داریم سخت افزار های مختلف موجود در سرور ها را باهم مقایسه کنیم. این سخت افزار ها در دو گروه دسته بندی می شوند. دسته اول قابلیت Hot plug و دسته دوم دارای ویژگی Hot Swap هستند. با طیف نیوز همراه باشید… .

Hot Plug

تمامی سخت افزار ها و ابزار هایی که در زمان فعالیت سیستم عامل به کامپیوتر وصل باشند و این اتصال در عملکرد سیستم اختلالی به وجود نیاورد را می توان Hot Plug نامید. علاوه بر این می بایست برای شناسایی آنها توسط سیستم احتیاجی به ریستارت سیستم نباشد، در این صورت این سخت افزار ها و ابزار ها جزو سخت افزارهای Hot Plug محسوب می شوند. برای مثال می توان فلش درایو، ماوس، کیبورد، اس اس دی و هارد دیسک ساتا اشاره کرد.

لازم به ذکر است که یکی از تفاوت های مشخص میان هارد ساتا و پاتا این است که هارد دیسک های ساتا در زمان کار کردن سیستم می توانند به سیستم وصل شوند با از آن جدا شوند به نحوی که هیچ اختلالی در سیستم ایجاد نشود. اما هارد های پاتا مستلزم این هستند که ابتدا سیستم خاموش شود و هارد متصل شود و دوباره راه اندازی شود. با این اقدام هارد مدنظر شناخته می شود.

Hot Swap

به طور کل Hot Swap نمونه هایی هستند که در موقع اجرای سیستم سخت افزاری که در حال حاضر استفاده می شود خارج شود و ابزاری دیگر جایگزین آن شود. در این مواقع برای مدیریت ورودی و خروجی باس ها و برای اینکه هیچ اختلالی در سیستم ایجاد نشود از کنترلر ها استفاده می شود. این کنترلر ها امور را مدیریت می کنند. برای نمونه کنترلر های RAID مواردی از این قبیل هستند که حتی با خارج کردن هارد دیسکس از RAID در زمان کار کردن و فعال بودن سیستم و جایگذاری هاردی دیگر هیچ اختلالی در عملکرد سیستم ایجاد نشود.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا